Mycket kort beskrivning: Ros-Britt Olsson, äldre kvinna, mördades av sin yngre kille 2006 i sin egen säng. Strypt och knivdödad. Mannen - som var invandrare - dömdes på indicier och fick fängelse och utvisning som straff. Metapedia har en artikel om fallet.
Motivet är okänt vad jag vet. Kan det vara så simpelt att hon ville säga upp bekantskapen med honom? Tror inte gärningsmannen var missbrukare i alla fall.
Info från Sveriges dödsbok
19410713-2922
Olsson, Tina Ros-Britt Jeanette
Arrheniusgatan 20, Kalmar
Död 23/11 2006.
Folkbokförd i Heliga korset, Kalmar kn (Kalmar län, Småland).
Född 13/7 1941 i Nybro (Kalmar län, Småland).
Änka (18/4 2005).
--------------
Födelseförsamling i källan:
Nybro (Kalmar län)
Jag var på rättegången (första dagen och innan åklagaren begärde stängda dörrar).
När vi satt i rättssalen och väntade på att GM skulle komma in kom vakt X in helt själv.
När han fick frågan om vart GM var sa han att han kommer med vakt Y.
Någon minut går och vakt Y kommer in själv.
När han ser vakt X frågar han honom vart GM befinner sig varpå han svarar "jag lämnade ju honom med dig".
Ordföranden suckar och båda vakterna försvinner snabbt ur rättssalen ihop med en tredje vakt som redan befann sig där inne.
Efter ytterligare någon minut kommer de in tillsammans med GM.
Innan vi fick lämna salen fick vi en syn på mördaren.
En trött man som såg betydligt äldre ut än vad han var.
Tjockisen Lamine Kerrar är fri idag och är fortfarande trogen muselman, han har ingen ånger för brottet, han ser ut att må bra, njuta av livet i frihet på facebook: https://www.facebook.com/lamine.kerrar.7
Han deltog i antirasistisk demonstration 2014 http://www.dn.se/nyheter/sverige/9-0...on-mot-rasism/
: På ett kafé bredvid torget i Malmö satt Lamine Kerrar med en vän.
– Jag visste inte om demonstrationen, men jag blir glad av att se många här. Jag ska gå med efter kaffet. :
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!