2012-08-03, 22:42
Medlem
Läste igenom ett par sidor av tråden men fann inget svar på frågan som kommer, men ber om ursäkt på förhand om den redan besvarats: Kommer alla mejl och annat jag har på min hotmail försvinna när jag byter till Outlook?
Citera
2012-08-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Läste igenom ett par sidor av tråden men fann inget svar på frågan som kommer, men ber om ursäkt på förhand om den redan besvarats: Kommer alla mejl och annat jag har på min hotmail försvinna när jag byter till Outlook?

Självklart inte! Varför skulle de försvinna?
Citera
2012-08-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustak
Självklart inte! Varför skulle de försvinna?

Ingen aning, ville bara vara på den säkra sidan. Tack för svaret
Citera
2012-08-03, 23:48
Medlem
Ser ändå bra ut.
Citera
2012-08-04, 01:27
Medlem
Frågan har säkert redan besvarats, men tråden är 11 sidor och jag är för nervös för att kunna läsa.

Jag har hotmail-konto som jag inte bara har en inkorg på, utan jag har sorterat mina mail i tusentals mappar.

Vad kommer de göra? Kommer de tvångskonvertera mig från typ namn@hotmail.com till namn@outlook.com och slänga alla mina fint sorterade mail i en enda röra i en "Gamla Inkorgen"?

Kommer man kunna logga in via internet eller måste man använda det där hemska Outlook som finns i Windows?

Är det något mer jag borde veta?
Citera
2012-08-04, 01:39
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Frågan har säkert redan besvarats, men tråden är 11 sidor och jag är för nervös för att kunna läsa.

Jag har hotmail-konto som jag inte bara har en inkorg på, utan jag har sorterat mina mail i tusentals mappar.

Vad kommer de göra? Kommer de tvångskonvertera mig från typ namn@hotmail.com till namn@outlook.com och slänga alla mina fint sorterade mail i en enda röra i en "Gamla Inkorgen"?

Kommer man kunna logga in via internet eller måste man använda det där hemska Outlook som finns i Windows?

Jag vet svaret på dina frågor, men är för nervös för att kunna skriva. Tyvärr. När du kan läsa kanske det släpper för mig också?
Citera
2012-08-04, 04:54
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassKatten
Hotmails webklient har varit skit, rent ut sagt, de senaste 5+ åren.
Har kört på samma mail i 15 år men den kanske är värd att skrota då högst 5% av min inbox är safe att öppna.

Funderar på varför du fortsatt med den om den varit skit i mer än 5 år. Och att du kört på samma mail i 15 år. För 5 år sen var den värdelös men du valde att fortsätta? mmmm.
Citera
2012-08-04, 04:56
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Den första personen som istället för Strutten ger mig ett artigt, välformulerat och rättvisande svar förtjänar lång, skön, mjuk och djup oralsex.
(Jag är av honkön)

Tror det finns någon form att exportera mail till olika mailklienter. Väl i klienten importerar du dem och kan köra vidare. Förmodligen överförs alla dina mappar till outlook-mappar dock, såväl som att din hotmailaddress kommer att funka. Och nej, även om djup och skön oralsex vore kanon och fantastiskt, så befinner jag mig 7 000 km från Sverige för det mesta. Raincheck? Ledsen att jag sabbade för alla andra. NOT. Skicka PM så kommer vi överens.
Senast redigerad av Weissmuller 2012-08-04 kl. 05:04.
Citera
2012-08-04, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weissmuller
Tror det finns någon form att exportera mail till olika mailklienter. Väl i klienten importerar du dem och kan köra vidare. Förmodligen överförs alla dina mappar till outlook-mappar dock, såväl som att din hotmailaddress kommer att funka. Och nej, även om djup och skön oralsex vore kanon och fantastiskt, så befinner jag mig 7 000 km från Sverige för det mesta. Raincheck? Ledsen att jag sabbade för alla andra. NOT. Skicka PM så kommer vi överens.

Haha. Men ärligt talat nu, jag förstod ändå inte riktigt:

Om jag inte gör någonting alls, kommer de slänga alla mina fint sorterade mail i en enda röra i en "Gamla Inkorgen"? För jag antar att man kommer gå få en @outlook.com automatiskt efter ett tag?

Kommer man kunna logga in via internet eller måste man använda Outlook som finns i Windows?

Citera
2012-08-04, 09:13
Medlem
sigurts avatar
Jag skapade ett helt nytt outlook-konto, efter det tänkte jag synka det med mitt gamla hotmailkonto som man haft en herrans massa år!

Först valde jag "lägg till ett epostkonto"

Men efter första steget så föreslog outlook att jag istället skulle "länka" kontot eftersom dom kände av att det ändå var microsoft.

Så jag gjorde det, men nu har jag ju inte hotmailen "inne" i outlookmailen utan jag måste trycka i menyn och sen välja mina andra mail, först då laddar sidan och jag kommer in i GAMLA vanliga hotmail som ser förjävlig ut.

Skall jag ta bort länkningen och välja "lägg till ett till epostkonto" för att jag ska kunna få hotmailen INNE i outlookmailen men bara i en annan mapp?
Citera
2012-08-04, 10:22
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:

Finns säkert smidigare vägar att gå, men jag var lite i samma situation som du, så vad jag gjorde var att ta hem thunderbird och synka den med min hotmail. Därefter flyttade jag (i hotmail på webben) över allt innehåll i undermapparna till inkorgen (en mapp åt gången för att undvika organisatorisk anarki), och när dessa dyker upp i thunderbird-klienten kan du markera flera mail och skicka som bilaga till din nya mailadress, där du sen sorterar ner det i en ny mapp (i hotmail kan du, mig veterligen, bara vidarebefordra ett mail åt gången). Eller så kan du spara mailen lokalt på datorn om det passar bättre. Oavsett vilket är det en rätt omständlig och tidskrävande lösning, och resultatet blir långt ifrån perfekt (då alla mail i undermapparna i din nya mail kommer vara från dig, och de ursprungliga mailen ligger som bilagor i dessa mail) men du har i alla fall alla mail kvar. Om någon vet hur man kopierar en hel inkorg med undermappar m.m så hade ju det varit intressant att veta.

Lycka till.
Senast redigerad av Screwattack 2012-08-04 kl. 10:25.
Citera
2012-08-04, 10:45
Medlem
Kan någon svara mig om den nya tjänsten stödjer SSL, TLS,IMAP och ICalendar? Kommer de likt gmail att scanna av mailen i reklamsyfte? Har inte hittat något om det. Annars får det bli fortsatt gmail, eller fripost.org för min del.
Senast redigerad av joelbitarn 2012-08-04 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in