• 1
  • 2
2012-08-07, 15:38
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyJ
Är du säker på att jag kommer få betala något i sverige?

Frågade en annan och han sa detta;
JAG: Vet du inte vad som händer om jag gör så att jag drar precis efter jag fått min lön, om jag kommer få betala de senare eller om de försvinner?
HAN: Nej du kommer inte bli återbetalningsskyldig, du får bara mindre tillbaka för skatteåterbäringen nästa år ifrån Malta, jag fick 1200€ året efter mina första 6 månader.

Ca 1100 euro, hurså?

Om skattemyndigheten kommer på att du har haft inkomst utomlands samtidigt som du varit skattskyldig i Sverige ja, sen finns det ju en diskrepans mellan vad som gäller enligt lagtext och vad man eventuellt kommer undan med men där är min kunskap begränsad tyvärr.
Citera
2012-08-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Om skattemyndigheten kommer på att du har haft inkomst utomlands samtidigt som du varit skattskyldig i Sverige ja, sen finns det ju en diskrepans mellan vad som gäller enligt lagtext och vad man eventuellt kommer undan med men där är min kunskap begränsad tyvärr.

Endast om det är samtidigt som jag är skattskyldig i sverige? vad jag vet så är jag inte skattskyldig i sverige nu så då är allt lugnt?
Citera
2013-03-20, 15:28
Medlem
Kanske jätte "korkad" fråga.. men tjänade du 1100 före eller efter skatt?
Citera
2013-10-29, 14:49
Medlem
Fogelbergs avatar
Bumpar detta...

Jag har precis blivit kontaktad av ett headhunting bolag gällande en tjänst på Malta.
Om jag tar jobbet så är det en Manager roll där jag har personalansvar för >10 personer i gruppen och kommer att ingå i ledningsgruppen osv. Jag kommer att svara till huvudkontoret i Stockholm.

Men som jag har uppfattat i denna tråden så är det lite "risky" business att jobba på Malta när det kommer till skattesättning osv?...

Hur ser lönebilderna ut enligt er? Ligger lönerna på Malta i fas med de svenska lönerna eller är det som jag misstänker låga löner? För min del är det en stor uppoffring att ta ett jobb på Malta då jag måste flytta dit, säga upp mitt kontrakt på den lägenhet jag har idag, säga upp mig fån en bra tjänst och det absolut tyngsta är att jag kommer vara väldigt otillgänglig för mina barn.

Min första varningssignal var att headhuntern som ringde inte kunde svara på var lönen låg utan hon fiskade istället efter min lön vilket hon inte fick svar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in