2012-08-05, 19:08
Medlem
Det började med att jag för ca ett halvår sedan började få sådan fruktansvärd mensverk, alltså så pass att jag kräks om jag reser på mig. Men inget konstigt, tänkte jag. Men sedan insåg jag att efter varje gång jag haft sex så blöder jag i ungefär en vecka, vilket gjorde det hela lite mer konstigt.

Jag gick till gynekologen som inte ville säga någonting alls, mer än att jag måste göra ultraljud, cellprover osv om ett par veckor. Hon sade ingenting om vad det skulle kunna vara eller så, men jag har kollat runt en del på nätet och blir rätt så orolig.

Har läst mycket om äggstockscancer och mycket stämmer på mig, tex så måste jag nästan alltid dra in magen då buken är jättesvullen, jag har dom senaste åren haft problem med västkebalans osv..

Om någon är lite mer kunnig, eller har haft liknande problem, borde jag oroa mig?
Citera
2012-08-05, 19:17
Medlem
sebastian66s avatar
Inte för att vara sån,jag fattar såklart att du är orolig.
Men imorgon är det Måndag ta och ring din doktor och förklara för honom att du mår dåligt
och är jätteorolig och undrar vad han tror det kan vara.
Det är trots allt hans skyldighet att berätta vad han vet eller tror.
Att försöka hitta svaret här på FB tror jag inte du kommer att få.
Hoppas det är fel som du säger för ingen ung person ska befatta sig med denna sjukdom
Citera
2012-08-05, 20:27
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Det värsta du kan göra är att nojja. Det finns betydligt vanligare åkommor än äggstockscancer.

Cystor, infektion, endometrios osv.

När du var hos gyn, gjorde dom inget cellprov och ultraljud då direkt?
Hur länge har du haft din mens?
Citera
2012-08-05, 20:51
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Just dina starka menssmärtor tycker jag låter mer som endometrios... Krya på dig! Hoppas du får lugnande besked snarast!!
Citera
2025-03-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel
Det började med att jag för ca ett halvår sedan började få sådan fruktansvärd mensverk, alltså så pass att jag kräks om jag reser på mig. Men inget konstigt, tänkte jag. Men sedan insåg jag att efter varje gång jag haft sex så blöder jag i ungefär en vecka, vilket gjorde det hela lite mer konstigt.

Jag gick till gynekologen som inte ville säga någonting alls, mer än att jag måste göra ultraljud, cellprover osv om ett par veckor. Hon sade ingenting om vad det skulle kunna vara eller så, men jag har kollat runt en del på nätet och blir rätt så orolig.

Har läst mycket om äggstockscancer och mycket stämmer på mig, tex så måste jag nästan alltid dra in magen då buken är jättesvullen, jag har dom senaste åren haft problem med västkebalans osv..

Om någon är lite mer kunnig, eller har haft liknande problem, borde jag oroa mig?

Hur gick dwt? Är också orolig och har bokat privat gyn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in