2012-08-17, 00:06
Medlem
shizzles avatar
Jag funderar på att köpa en Iphone men vet inte om jag ska slå till nu eller vänta till sep/okt då iphone 5 beräknas komma. Jag har inga jättestora krav på telefonen och räknar inte med att köpa 5an, då jag misstänker att det blir för dyrt för mig. Totalkostnaden per månad får inte överstiga 400 kr, inkl. samtal, surf och mobil. Helst billigare.

Tror ni att de kommer att rea ut 4S när 5an kommer, mer än de gör nu (känns som de börjar rea ut dem redan nu)?
Citera
2012-08-17, 00:08
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Jag funderar på att köpa en Iphone men vet inte om jag ska slå till nu eller vänta till sep/okt då iphone 5 beräknas komma. Jag har inga jättestora krav på telefonen och räknar inte med att köpa 5an, då jag misstänker att det blir för dyrt för mig. Totalkostnaden per månad får inte överstiga 400 kr, inkl. samtal, surf och mobil. Helst billigare.

Tror ni att de kommer att rea ut 4S när 5an kommer, mer än de gör nu (känns som de börjar rea ut dem redan nu)?

Ja, om du ska köpa 4s, så vänta tills 5an kommer.
Den kommer förmodligen bli billigare.
Citera
2012-08-17, 00:08
Medlem
Citat:

Nja, ingen större rea. Kanske ett par hundralappar billigare. Skulle tro att en iPhone 5:a kommer gå på under 400:-/månaden med abonnemang.
Citera
2012-08-17, 00:13
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Nja, ingen större rea. Kanske ett par hundralappar billigare. Skulle tro att en iPhone 5:a kommer gå på under 400:-/månaden med abonnemang.

Apple har alltid sänkt priset på tidigare modeller vid nylansering.
4S blir garanterat billigare. Själv kan man inte klara sig utan 5an så det är det enda alternativet.
Citera
2012-08-17, 00:20
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Har det varit så innan, att nya modeller går att lösa ut med hyggliga abonnemang för runt 400 kr?

I så fall kanske jag inte ska räkna ut 5an helt...

Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Apple har alltid sänkt priset på tidigare modeller vid nylansering.
4S blir garanterat billigare. Själv kan man inte klara sig utan 5an så det är det enda alternativet.
Vad tror du 5an kommer ha som är oundvikligt? Bättre batteri? Snabbare processor? Visst kommer den vara lite större än 4an också? Det gillar jag inte riktigt....
Citera
2012-08-17, 00:22
Medlem
lolredos avatar
Citat:
Har det varit så innan, att nya modeller går att lösa ut med hyggliga abonnemang för runt 400 kr?

I så fall kanske jag inte ska räkna ut 5an helt...

Jag väntar på 5an i alla fall. Sen blir det väl till att slänga ut sin ollade 4S på blocket...
Citera
2012-08-17, 00:50
Medlem
DVSGhustlahs avatar
Kan tipsa dig om Tre pott 400kr abonnemang om du köper 5'an sen ( eller ev 4s ).
De flesta nya mobiler ( alla ? ) har gått få där för 400kr i månaden, och med pott får man använda hela månadsbeloppet till att välja tjänster som fri surf och fria sms osv upp till 400kr, så tex kan man ha 5gb surf och 3000fria sms samt ha kvar 150kr att ringa för. Det är en väldigt bra deal imo.

Kommer troligtvis plocka S3an på detta sett sen när mitt nuvarande abonnemang går ut, sålänge iPhone 5 inte har något väldigt väldigt speciellt.
Citera
2012-08-17, 01:40
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVSGhustlah
Kan tipsa dig om Tre pott 400kr abonnemang

Bindningstid? Mobilen ingår väl?
Citera
2012-08-17, 01:46
Bannlyst
Vänta du på kommande WP8-telefonerna (särskilt från Nokia), det kommer bli bra.

Med abb får du nog alla telefoner du vill ha under 400kr men då med bindningstid osv.
Citera
2012-08-17, 11:58
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVSGhustlah
Kan tipsa dig om Tre pott 400kr abonnemang om du köper 5'an sen ( eller ev 4s ).
De flesta nya mobiler ( alla ? ) har gått få där för 400kr i månaden, och med pott får man använda hela månadsbeloppet till att välja tjänster som fri surf och fria sms osv upp till 400kr, så tex kan man ha 5gb surf och 3000fria sms samt ha kvar 150kr att ringa för. Det är en väldigt bra deal imo.

Kommer troligtvis plocka S3an på detta sett sen när mitt nuvarande abonnemang går ut, sålänge iPhone 5 inte har något väldigt väldigt speciellt.
Har också kollat lite på S3, men storleken talar emot den. Jag måste nog känna lite på den innan jag bestämmer mig. Ja, det låter som ett rimligt paket.
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Bindningstid? Mobilen ingår väl?
Med 24 månaders bindningstid ingår de flesta (alla?) telefoner utan extra kostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Vänta du på kommande WP8-telefonerna (särskilt från Nokia), det kommer bli bra.

Med abb får du nog alla telefoner du vill ha under 400kr men då med bindningstid osv.
Ja, 24 månaders bindningstid är något jag räknar med.

Har försökt googla lite om nokias WP8-telefon och det verkar inte finnas så mycket info om release date eller specs... Har du några länkar eller info att bjuda på?
Citera
2012-08-17, 13:02
Medlem
Lethargies avatar
Tre har redan börjat rea ut sina 4S. De andra operatörerna lär följa strax därpå.
Skulle förvåna mig om rean tog slut innan 5an kom.

Om du har tålamod att hålla dig cirka 1½ månad så kan du själv jämföra femman mot 4s:en.
Citera
2012-10-02, 22:29
Medlem
Nu har 5an kommit, tror ni att 4s kommer att sjunka ännu mer inom den närmaste framtiden? Jag har bestämt mig för en sådan och måste fixa en ny telefon med abonnemang inom ca en månad. Kommer priset ha sjunkit på den tiden eller är det lika bra att beställa nu?

Kan tillägga att jag tänkte köpa 4s med Halebop Rubbet = en månadskostnad på ca 329 kr.
5an skulle kosta 419 kr med samma abonnemang, men tyckte inte att skillnaderna mellan 4s och 5 verkade vara så stora..?

Hursomhelst, tar tacksamt emot tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in