• 4
  • 5
2012-10-15, 14:34
Medlem
Marklyft
1x8x60kg
3x8x70kg
Hyperext.
3x10x10kg
Lårcurl
2x8x40kg
1x8x35kg Knäet fuckar igen...
Kabelrodd
3x8x25kg
Latsdrag
1x6x40kg
3x8x35kg
Monkeypulls
1x10x15kg
1x8x15kg Axeln gav upp. Jag fattar inte vad det är med den....
Pushdowns
2x8x17,5kg
1x6x17,5kg
Hantelext.
1x8x6kg
1x6x6kg
1x8x5kg

Tappat lite på de här övningarna med, men mest tror jag det handlar om att lederna vant sig av med att arbeta. Musklerna svarar fortfarande. Faktiskt över förväntan måste jag erkänna. Men att axeln börjar strula igen retar mig... Monkeysarna är ju en av mina favvisar!

Men men, imorgon är det ben så det är bara att ta nya tag! Gillar att träna ben!
Citera
2012-10-16, 13:20
Medlem
Jag gillar att träna ben för att jag allt som oftast känner mig stark och för att det verkligen känns att man tagit ut sig. Idag däremot gick det kanske lite till överdrift... Man ska gärna kunna ta sig hem för egen maskin också... Och inte var jag så värst stark heller...

Knäböj
1x8x40kg
3x8x50kg
Benpress
1x8x100kg
1x8x110kg
1x8x120kg
Spark
1x8x50kg
2x8x55kg
Vadpress
3x12x30kg
Maskincrunches
4x10x25kg
Benlyft i ställning
3x12
Obliques
3x8x10kg

Helt matt och fullständigt död efter passet. Jag kommer må(läs: gå) som jag förtjänar imorgon, det är då ett som är säkert...
Citera
2012-10-16, 20:22
Medlem
Gjorde en liten tillbaka blick i kalendern för att se hur pass illa det faktiskt varit med träningen på sistone. Jag får ju som bekant klistermärken i belöning för varje pass , så det är lätt att överskåda.

Juli var en bra månad. 27 pass räknade jag till.
Augusti 18 pass. Fortfarande okej.
September började jag skolan, men bara halvdagar de första tre veckorna. 11 pass varav ett i veckan de sista två veckorna...
I oktober hittillls har det blivit fem klistermärken.
Ska kanske tilläggas att alla pass inte är gym. I juli var det en hel del crosstrainer och gymmandet var rätt oseriöst (som att det är vidare seriöst nu ).

Man kan i alla fall helt klart dra slutsatsen att skolan påverkar min träning i en inte helt positiv riktning...

Jag tog ett par bilder för att stolt visa upp min juli-samling och kanske lite mindre stolt visa skillnaden mot augusti och september, men jag har inte den blekaste om hur man får in dem här så det får vara tills någon blir tillräckligt nyfiken och talar om hur man gör..
Citera
2012-10-19, 14:22
Medlem
Jag gillar normalt att ha träningsvärk, men den här gången blev det lite i värsta laget. Nåväl, efter två dagar utan träning har värken lättat så pass att jag kunde ta mig till gymmet. Körde bröst, axlar och biceps, men ett något moddat pass då jag höll mig inne på tjejgymmet idag. Killarna tog för mycket plats imo..

Bröstpress
1x8x25kg
1x8x30kg
3x8x40kg
Hantelflies Tror att övningen heter så. (Nån jävel hade snott armdynorna från pecdecen så jag fick snällt hitta på nåt annat...)
3x8x20kg (hantlar 10kg st) Instabilt och vingligt och inte helt bra för min axel kände jag.
Milpress
Ingen aning vad stången vägde, står ingenstans. Tydligen inte så noga vad saker och ting väger inne på tjejgymmet?? Diskriminerande!
1x8xstång
1x8xstång+2,5kg
2x8xstång+5kg
2x4xstång+7,5kg
LÅS Framåtlutade, allt annat tar ju ändå så mycket på framsida axel så jag försökte komma åt baksidan lite mer.
3x8x5kg
1x8x4kg
Baksida axel Fin kontakt idag.
4x10x2,5kg
Hantelcurls
2x8x9kg
1x5x9kg
Cablecurls
3x8x15kg Kanske något mer än "lite" fusk i sista setet...

Avslutade med löpning 5km på 33:42 min, inkl två mindre promenadsträckor. Riktigt stum i benen då jag fortfarande hade/har rätt go' träningsvärk.

Allt som allt - nöjd med dagens träning!
Citera
2012-11-25, 16:10
Medlem
Min journal är egentligen avslutad i mina ögon då jag blir mer decouraged av den än encouraged, men en liten uppdatering är på sin plats vid nytt PB i mark! 1x90kg (med lite marginal)
Jealous much?
Citera
2012-12-19, 10:56
Medlem
Jag är mycket väl medveten om att jag ibland, kanske till och med rätt ofta, framstår som dryg eller rent utav kaxig. Jag tycker dock att man i det här landet klassas som dryg allt för snabbt och jag tänker inte hymla med att jag faktiskt är rätt grym! Åtminstone i mina egna ögon. Däremot ska man ta min journal med en nypa salt (dock inte siffrorna, de är solida!) och vara på det klara med att det finns en stor del svart humor och (själv)ironi som vissa misstar för ultimat sanning.

Med det sagt så har jag nu en dryg vecka kvar tills mina i somras uppsatta mål ska nås.

Citat:
Har satt ett preliminärt mål för mig själv till nyår, men det är lite svårt, dels då jag faktiskt inte vet vad jag maxar i dagsläget, och dels då jag inte har den blekaste om hur mycket det är rimligt att hoppas öka på 4 månader. Ser i alla fall ut som följer:

Marklyft: 90kg (tränar idag på 70-75kg)
Bänk: 50kg (tränar idag på ca 35kg)
Knäböj: 60kg (tränar idag på ca 45-50kg)
Målet för böj har flyttats till 80kg och mark till 100kg

Av de fyra månaderna har jag nog gjort uppehåll åtminstone två...började igen i mitten av november, men har i gengäld skött min riktigt bra sedan dess! Stolt!

Tänker inte avslöja vad jag tar i dagsläget, men på nyårsafton kommer det smälla rejält! Hang around!
Citera
2012-12-19, 13:18
Medlem
Smockiss avatar
Lycka till med målen vill man så kan man!
Citera
2012-12-21, 15:12
Medlem
Tack Smockis! Jag känner mig ofta som det lilla loket: "jag vill, jag kan, jag ska". Tjurskalligare får man leta efter, så det ska nog gå vägen.

Dagens smileypass gick över förväntan faktiskt. Bröst, axlar, biccar och lite löpning. Tungt och skönt! Och håll hela vägen hem...mindre skönt..
Citera
2012-12-22, 12:34
Medlem
Glad i hågen och stark i kroppen, precis som det ska vara!

Dock sa axeln ifrån så jag fick inte köra mina älskade monkeys idag.... Det hade jag väl iofs kunnat räkna ut med tårna då jag igår gick och la mig med värkande och överansträngd axel och diklo i kroppen.
Citera
2012-12-22, 12:49
Medlem
När jag var liten såg jag "världens starkaste man" på TV. Bland alla stora jättar fanns det en mindre kille, Mannfred tror jag han hette, musklig och så, men mer deffad i jämförelse med de andra. Varje gång han gick upp mot killarna med lite mer...hrm..pondus?...så tänkte man "han kan väl aldrig mäta sig" och visst, han var ju inte riktigt lika stark, han vann inte, hade väl inte lika många kilon att lägga bakom, men vad jag försöker säga är att jag var så mycket mer imponerad av honom än av de andra killarna. Någon som ser stor och stark ut förväntas ju kunna prestera, men en "liten" kille i sammanhanget kan vara ändå med och tävla och imponera!

Och där har vi min ambition. Jag är inte ett dugg imponerad av öststatsbrudarna som väger över 100 pannor med ett BMI på långt över 30 och lyfter som en halv karl, det förväntar man sig. Men en liten söt tjej som lyfter som en kvarts karl, där har vi nåt!
Citera
2012-12-31, 13:20
Medlem
Idag var det maxpass!

Mål
Knäböj: 80kg
Mark: 100kg
Bänk: 50kg

Dagens PBn
Böj: 87,5kg
Mark: 100kg på ren vilja
Bänk: 47,5kg

Ingen bra dag för bänk tydligen...har tagit 3x45kg tidigare EFTER tre set med 8x37,5. 45kg gick upp jättelätt idag, men 50kg vägrade och gjorde ju givetvis att jag inte kan glädja mig åt att jag satte de andra målen. Typiskt mig....
Citera
2013-01-12, 11:12
Medlem
Hur fan ska man ta sig till gymmet när enda motivationen just flög ut genom fönstret???

Min motivation består enbart i att jag inte vill tappa och känna att allt slit varit förgäves. Det är vad som får mig till gymmet.

Men nu går det fan bara sämre och sämre! Jag backar i både bänk och mil. Idag orkade jag inte ens reppa (bänk) på 40kg där jag tidigare kört 8+8+7 (4/1-13)! Följt av en fatalt pinsam prestation i milen. Förra passet gjorde jag tre åttor på 26kg och idag klarade jag inte ens fem ensamma på 25! Fan bara fjollor som inte fixar ens 25kg!!

Nog för att jag fattar att det inte alltid kan gå strålande och att man kan fastna på en platå då och då, men det här är SÅ inte okej! Varför kan min kropp inte bara göra som jag säger åt den?!

Men jag får väl ta och glädja mig åt att ha gått ner 1,1kg sen i måndags istället. Yay....
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in