Citat:
Ursprungligen postat av
Gangilanhdj
Hahaha vafan. Hur mnga gnger har du klivit i ditt liv? Vill tillgga att modo vs timr var 30 man totalt. Och ja 5v5 bttre n inget, du kanske har fr dlig koll men scenen ser ut runt dom numrerna och ven inom fotboll-scenen.
Nja, jag har 10+ r frn nr scenen blomstrade frn 00 och fram s jag har "klivit" mer n du och dina vnner tillsammans ngonsin kommer gra. Och det r inget skryt fr jag tog nog mer stryk n vad jag gav.
Och du har rtt i att det ocks ser ut s i fotbollen idag, det kan jag ge dig. Men d glmmer du Ultras som stkar fre och innan matcher ocks numera.
Jaja, vi ldre kan bara minnas, vita skor och rutiga kepsar, rockport, the streets och oasis, dizzee rascal och msh. Ni har det skert kul idag ocks, med era hjlmar och lindade hnder, mma killar och anabola. P den tiden var det hjrta och en subkultur. Trkigt att dagens yngre aldrig kommer att uppleva samma sakm mtas liga mot liga. Ena gngen r det kanske 30 mot 50 och nsta r det tvrtom. Inga gnll om nummer. Ingen skog. Inga hjlmar. Mer taniga grabbar med hjrta och mjligtvis lite msh och ladd i kroppen. Alla med kepsar. Inga vgade dressa som inte krde. Slagsml varje helg i storstderna bland de som utmrkte sig med casualstilen p krogen. Du skulle varit med d, mannen.