2023-07-17, 16:36
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hel fel.

Rtt version:
Livet kan upplevas som helt jkla piss om man har oturen att det mesta inte gr ens vg, vilket dock hnder relativt f. Vldigt mnga mnniskor lyckas med iaf ngonting viktigt i livet och finner lycka, och drmed fr liv som r fullt vrda att leva.

Att inte skaffa barn r allts att som regel frneka andra mnniskor (sina barn) liv som r vrda att leva, liv fyllda av lyckliga stunder och framgngar. Att inte skaffa barn r att frneka andra mnniskors vlmende fr sin egen bekvmlighets skull (d allt vi ngonsin gr r fr vr egen skull).

Livet r underbart, skaffa barn!

Perfekt skrivet och du har helt rtt.
Citera
2023-07-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag undanhller mig att diskutera mitt privatliv och familj i alltfr hg utstrckning, men jag kan meddela fljande:

Eftersom mina gener har frmedlats till mina barn, r det osannolikt att de blir s mentalt svaga att de inte kan hantera sina vardagsproblem. Som frlder anstrnger jag mig fr att skapa s mycket lycka som mjligt fr mina barn genom att vgleda, stdja, uppmrksamma deras behov och ge dem krlek. De flesta mnniskor kan, med tillrckligt std och support, uppn lycka ven om de skulle hamna i ekonomiskt knappa frhllanden som vuxna.

Fastn vi befinner oss som ideologiska fiender med sikter som str i strid, inklusive dina avskyvrda vrderingar dr du hyllar pedofili och folkmord, nskar jag innerligt att du kan vervinna din depression genom att f den ndvndiga std och support. Med tillrckligt med std och krlek kommer ven ditt tnkestt, dvs din "logik" att frndras. Din nuvarande logik r frgat av ditt sinnestillstnd och frtryckta knslor.
Att vara mentalt svag eller stark har i huvudsak inte med gener att gra, utan hur man byggs upp under livets gng, vilket ens frldrar bara kan pverka till viss del. Du kan ge dina barn de bsta genetiska frutsttningarna, den bsta uppfostran och den bsta hemmamiljn, men de kan fortfarande stta p pfrestningar i skola, p jobb, i vnkretsen, i sina egna funderingar o.s.v. som bryter ner dem till ngestfyllda vrak. Denna risk r oundviklig.

Fr att inte tala om att de precis nr som helst kan rka ut fr en olycka eller ett brott som ger dem kraftiga psykiska eller fysiska men fr livet.

Det gr helt enkelt aldrig att komma ifrn att det alltid finns en betydande risk att ens barn fr skitliv. Att skaffa barn r att spela med deras vlbefinnande. Att inte acceptera detta fullstndigt sjlvklara faktum r att leva i frnekelse.
Citera
2023-07-17, 16:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Under medeltiden byggdes borgar hgt uppe p en kulle fr att den som befinner sig hgre n andra har vertaget. Nr ryssarna skickade upp en satellit i rymden blev det fart p jnkarna fr de insg faran. Den som kan spionera frn rymden och attackera drifrn har ett stort vertag. Tekniken blir mer avancerad men mnniskor har inte frndrats sen stenldern. Den som har makten att kontrollera omgivningen kan roffa t sig resurser. Ytterst handlar allt om att verleva. Jag r vertygad om att miljardrer drmmer att kunna bevara sin kropp och leva fr evigt. Drfr de hller p med medicinska experiment p hela befolkningen. En vanlig frkylning gr dem skrmda. Alternativet till att leva fr evigt r att skaffa avkomma som fr rva rikedomarna. P s stt har man bevarat sig sjlv in i framtiden. Tyvrr leder det till ojmn frdelning av vrldens resurser. Den har enorma tillgngar har ocks makt att styra den vriga befolkningen. Frihet r nyckeln till en bra framtid men vi ser allt mindre av det. Jag r inte avundsjuk p de som vxer upp idag.
Och dr avsljade du dig som en hoppls foliehatt.

Drfr hller jag nog faktiskt med dig om att DU inte ska skaffa barn, som du t ex sedan inte vaccinerar.
Citera
2023-07-17, 16:59
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Att vara mentalt svag eller stark har i huvudsak inte med gener att gra, utan hur man byggs upp under livets gng, vilket ens frldrar bara kan pverka till viss del. Du kan ge dina barn de bsta genetiska frutsttningarna, den bsta uppfostran och den bsta hemmamiljn, men de kan fortfarande stta p pfrestningar i skola, p jobb, i vnkretsen, i sina egna funderingar o.s.v. som bryter ner dem till ngestfyllda vrak. Denna risk r oundviklig.

Fr att inte tala om att de precis nr som helst kan rka ut fr en olycka eller ett brott som ger dem kraftiga psykiska eller fysiska men fr livet.

Det gr helt enkelt aldrig att komma ifrn att det alltid finns en betydande risk att ens barn fr skitliv. Att skaffa barn r att spela med deras vlbefinnande. Att inte acceptera detta fullstndigt sjlvklara faktum r att leva i frnekelse.

Det r drfr s mnga vita motstr invandring, srskilt nr de blir frldrar, d de inte vill att deras vita etniskt svenska barn ska utsttas fr verfall och mord enbart p grund av att man rkar vara fdd vit. Frldrar som r emot den frda invandringspolitiken strvar efter att ge sina barn en framtid i detta land och r rdda fr att de kommer lida ondigt nr andra folkgrupper tar ver makten och har frmgan att frtrycka.

Jag r vl medveten om ditt frvntade svar; att icke-vita inte har ngot intresse av att frtrycka oss och att det r endast en obetydlig minoritet bland invandrare som uppvisar dligt beteende - "en frsvinnande minoritet" som du brukar skriva.

Mina tankar har utvecklats mot att det som verkligen betyder ngot fr att ka mnniskors vlbefinnande r att f leva i en homogen omgivning dr samhllet speglar ens egen identitet, och dr man har en gemenskap. Det r dags att verge det sjlvupptagna, materialistiska individualistiska sttet att tnka, som du och tyvrr andra svenskar har, och istllet vrdera vrt folk, vrt ursprung, vra rtter och arbeta mot gemensamma ml. Det r framtidens vg.
Citera
2023-07-17, 17:12
Medlem
Citat:
Hel fel.

Rtt version:
Livet kan upplevas som helt jkla piss om man har oturen att det mesta inte gr ens vg, vilket dock hnder relativt f. Vldigt mnga mnniskor lyckas med iaf ngonting viktigt i livet och finner lycka, och drmed fr liv som r fullt vrda att leva.

Att inte skaffa barn r allts att som regel frneka andra mnniskor (sina barn) liv som r vrda att leva, liv fyllda av lyckliga stunder och framgngar. Att inte skaffa barn r att frneka andra mnniskors vlmende fr sin egen bekvmlighets skull (d allt vi ngonsin gr r fr vr egen skull).

Livet r underbart, skaffa barn!
Ett liv fullt vrt att leva r ett liv i vilket man mtt vervgande bra. Det r det absolut enda som spelar ngon roll. Hur mnga mnniskor mr egentligen vervgande bra i dagens Sverige, ett av historiens rikaste och friaste vlfrdssamhllen? Jag stter stndigt p mnniskor som mr piss p sina monotona jobb, fr att sedan m piss hemma i sin ensamma lgenhet eller med sin trista partner.

Hur mnga njuter egentligen av livet? Tittar vi p hur det ser ut globalt och historiskt s r svaret enkelt, mycket f. De allra flesta mnniskor som lever och har levt har utsttt miserabla liv i misr. Och deras frldrar har begtt otvivelaktigt omoraliska handlingar i att fda dem trots att de visste att de var dmda till ett liv i misr.

Men ven om de allra flesta mnniskor skulle leva lyckliga liv s gr det fortfarande inte att komma runt faktumet att du gamblar med dina barns vlbefinnande genom att skaffa dem. Att inte existera har ingen ont av, men att existera kan man ha mycket ont av.

Du fr en knapp framfr dig. Om du trycker p den s r det 90% chans att dina barn fr tio miljoner kronor var, 10% chans att de fr sina armar och ben avhuggna. Om du inte trycker s hnder ingenting.
Det du sger med dina inlgg r: Pengar r underbart, tryck p knappen!
Jag hoppas att du inser detta.
Citera
2023-07-18, 15:45
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Jag mste sga att jag inte vet vad diskussionen r. Det jag hvdat r att lidande utgrs av dda omedvetna ting, saker som susar omkring inuti sinnet. Elektriska signaler, om man vill g den vgen. Har du frskt pvisa att s inte r fallet?

Angende tankarna och knslorna s r det vl inte dom som r medvetna, utan du som r medveten om dom? Eller menar du ven att du r dina tankar och knslor?

Lol, jag vet inte ens om jag raljerar eller diskuterar, eller vilket som vore mest befogat. "Jag kan aldrig lida, endast mitt lidande kan lida, men det gr ont i mig nr mitt lidande lider." Det verkar som att jag raljerar, och att det r den mest befogade responsen.
Citera
2023-07-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Lol, jag vet inte ens om jag raljerar eller diskuterar, eller vilket som vore mest befogat.
Nr du upptcker vad som r vad, g p det minst befogade, eller nnu bttre, hitta ett tredje horn till dilemmat.

Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
"Jag kan aldrig lida, endast mitt lidande kan lida, men det gr ont i mig nr mitt lidande lider." Det verkar som att jag raljerar, och att det r den mest befogade responsen.
Det var ju ett fint citat.

Lidande r frvisso ett helvete, s jag kan frst frustrationen om man kallar det "bara en dd tankeprocess" eller dylikt. Men jag brukar se p det annorlunda. Det frminskar inte ndvndigtvis lidandet. Det visar hur betydande dda tankeprocesser r fr oss.
Citera
2023-07-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Nr du upptcker vad som r vad, g p det minst befogade, eller nnu bttre, hitta ett tredje horn till dilemmat.

Det var ju ett fint citat.

Lidande r frvisso ett helvete, s jag kan frst frustrationen om man kallar det "bara en dd tankeprocess" eller dylikt. Men jag brukar se p det annorlunda. Det frminskar inte ndvndigtvis lidandet. Det visar hur betydande dda tankeprocesser r fr oss.

ven om man tror att eller har upplevt en mer fundamental niv av verkligheten nr vi bara r rent medvetande eller varande utan ego och kropp, s r det nd p nivn dr egona och kroppen existerar vi lever vra liv mestadels. Och dr kommer man inte ifrn tankar och knslor, smrta och lidande. De m vara djupast sett illusoriska men det r till fga hjlp i vardagen.
Citera
2023-07-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ett liv fullt vrt att leva r ett liv i vilket man mtt vervgande bra. Det r det absolut enda som spelar ngon roll. Hur mnga mnniskor mr egentligen vervgande bra i dagens Sverige, ett av historiens rikaste och friaste vlfrdssamhllen? Jag stter stndigt p mnniskor som mr piss p sina monotona jobb, fr att sedan m piss hemma i sin ensamma lgenhet eller med sin trista partner.

Hur mnga njuter egentligen av livet? Tittar vi p hur det ser ut globalt och historiskt s r svaret enkelt, mycket f. De allra flesta mnniskor som lever och har levt har utsttt miserabla liv i misr. Och deras frldrar har begtt otvivelaktigt omoraliska handlingar i att fda dem trots att de visste att de var dmda till ett liv i misr.

Men ven om de allra flesta mnniskor skulle leva lyckliga liv s gr det fortfarande inte att komma runt faktumet att du gamblar med dina barns vlbefinnande genom att skaffa dem. Att inte existera har ingen ont av, men att existera kan man ha mycket ont av.

Du fr en knapp framfr dig. Om du trycker p den s r det 90% chans att dina barn fr tio miljoner kronor var, 10% chans att de fr sina armar och ben avhuggna. Om du inte trycker s hnder ingenting.

Du har helt rtt, klart att dom flesta inte mr vervgande bra nr man skrapat p ytan. Alla skall dock spela livets lotteri dr f vinner. Och dr dessutom frlusten kan bli ytterst smrtsam. Fullkomligt idiotiskt. Ingen har ont av att inte finnas alls som sagt.
Citera
2023-07-18, 18:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Varfr hittar du p siffror om hur folk mr? Varfr tror du att just ditt och dina deppiga kompisars mende har ngon tyngd? Anekdotisk bevisfring kallas sdant fr. Det r liksom inte s som vetenskap fungerar. Inte filosofi heller. Det finns en massa studier och statistik. Utg frn sdant istllet fr att fantisera ihop skit om "de allra flesta mnniskor".
Senast redigerad av nerdnerd 2023-07-18 kl. 18:29.
Citera
2023-07-18, 18:52
Medlem
Citat:
Varfr hittar du p siffror om hur folk mr? Varfr tror du att just ditt och dina deppiga kompisars mende har ngon tyngd? Anekdotisk bevisfring kallas sdant fr. Det r liksom inte s som vetenskap fungerar. Inte filosofi heller. Det finns en massa studier och statistik. Utg frn sdant istllet fr att fantisera ihop skit om "de allra flesta mnniskor".
S du menar allts att nstan alla mnniskor lever lyckliga liv i stort sett fria frn ngest, depression och lidande?

Om du utgr ifrn studier och statistik p mnniskors vlmende, hur stor bedmer du d att risken r fr att ett genomsnittligt barn ftt i Sverige fr ett liv till stor del bestende av psykiskt eller fysiskt lidande?

Fr det kan ju liksom var bra fr de som vervger att skaffa barn att knna till oddsen innan de gamblar med sina potentiella barns vlmende. Inte sant?
Citera
2023-07-18, 19:51
Medlem
Citat:
S du menar allts att nstan alla mnniskor lever lyckliga liv i stort sett fria frn ngest, depression och lidande?

Om du utgr ifrn studier och statistik p mnniskors vlmende, hur stor bedmer du d att risken r fr att ett genomsnittligt barn ftt i Sverige fr ett liv till stor del bestende av psykiskt eller fysiskt lidande?

Fr det kan ju liksom var bra fr de som vervger att skaffa barn att knna till oddsen innan de gamblar med sina potentiella barns vlmende. Inte sant?

Antidepp r den tredje mest utskrivna medicinen, s man kan ju dra slutsatser utifrn det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in