Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Och om din dotter fr cancer eller om du fr barnbarn som Magmysmicke? Och precis allt liv tar slut en dag i hela universum.

P detta mardrmslika stt slutar laxar sina dar efter att de har lekt. De ruttnar levande: The Zombie Salmon

Ja vissa tycker det r vrt att gambla lite. Brorsan fick malignt melanom som 23-ring och dog 37 r gammal efter en jvla massa operationer och strlning. Men vad sger vi till dom som rkar ut fr liknande den eller n vrre? Shit happens, synd fr dig.
Citera
2023-07-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
En spnnande frga r ju, hur hade universum klarat sig utan livet p jorden? Hade det gtt under eller hade allt snurrat p precis som vanligt 🙂

Ja universum skiter nog rtt friskt i oss. andra sidan skiter jag i universum ocks. S det blir vl ett lika.
Citera
2023-07-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Att frka sig r en vilja som bedrivs av evolution. Evolutionen bryr sig inte om vad som r objektivt sant. Evolutionens uppgift r att maximera sannolikheten fr reproduktion.

Och dessvrre har evolutionen lyckats med ett utomordentligt jobb nr det gller att hjrntvtta och frblinda oss fr sanningen. Nr man vl inser den s undrar man hur man en gng kunde va s jvla dum och naiv att man inte sg det uppenbara.
Citera
2023-07-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja universum skiter nog rtt friskt i oss. andra sidan skiter jag i universum ocks. S det blir vl ett lika.

Ja helt rtt. Lika bra att stta hrt mot hrt. Sg det du skrev om din bror. 23-37 r, fy fan vilken tuff kamp. Dom r ett jvla elnde dessa sjukdomar allts. Det r ltt att vara kaxig tills man sjlv blir drabbad liksom.
Citera
2023-07-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ja helt rtt. Lika bra att stta hrt mot hrt. Sg det du skrev om din bror. 23-37 r, fy fan vilken tuff kamp. Dom r ett jvla elnde dessa sjukdomar allts. Det r ltt att vara kaxig tills man sjlv blir drabbad liksom.

Och se sina livsdrmmar nerspolade i toaletten. Kunde lika grna varit jag eller du.

Men liknande trevligheter vntar oss alla s smningom som en belning fr din livslnga kamp.
Senast redigerad av Tandan 2023-07-27 kl. 17:55.
Citera
2023-07-27, 19:38
Medlem
Citat:
Och se sina livsdrmmar nerspolade i toaletten. Kunde lika grna varit jag eller du.

Men liknande trevligheter vntar oss alla s smningom som en belning fr din livslnga kamp.

S sant. Pltsligt en dag s kommer lkaren med ddsdomen. D fr man vl en jvla ddsngest om man inte r s gammal och senil s man tror att sjukdomsbeskedet r en inbjudan till nobelfesten och man blir verlycklig istllet. Gr runt och ringer p hos alla grannar och visar upp den goda nyheten 😂
Citera
2023-07-27, 19:39
Medlem
Ngot som borde f mnniskor att tnka till ocks, men som uppenbarligen inte fr det, r att en stor andel dr strax ver 50. Skaffar man d barn nr man r 35 s fr man ntt och jmt se sitt barn vxa upp. Man fr ca 20 r tillsammans bara. Sedan r det hejsansvejsan kanske fr evigt. Vem vet inte flera vars ena frlder dog nr de var barn tonring eller ung vuxen?
Citera
2023-07-27, 19:51
Medlem
Citat:
S sant. Pltsligt en dag s kommer lkaren med ddsdomen. D fr man vl en jvla ddsngest om man inte r s gammal och senil s man tror att sjukdomsbeskedet r en inbjudan till nobelfesten och man blir verlycklig istllet. Gr runt och ringer p hos alla grannar och visar upp den goda nyheten 😂

Haha ja om det nd blir s vl. Dock r jag personligen vertygad att jag dr lngt innan med mina gener och inte alltfr sunda leverne. Men det kan kanske va lika gott det. Mitt liv r inget att hnga i julgranen. Men ett par decennier till med brs och livshat kan nog bli lagom.
Citera
2023-07-27, 20:20
Medlem
Citat:
Haha ja om det nd blir s vl. Dock r jag personligen vertygad att jag dr lngt innan med mina gener och inte alltfr sunda leverne. Men det kan kanske va lika gott det. Mitt liv r inget att hnga i julgranen. Men ett par decennier till med brs och livshat kan nog bli lagom.

Haha ja lite brs r ju aldrig fel. Passar perfekt en sommarkvll. Sen drar du ut p balkongen och vrlar lite fakta om antinatalism fr folket. Med torsdagsmegafonen i handen s alla hr ordentligt.
Citera
2023-07-27, 20:53
Medlem
Citat:
Haha ja lite brs r ju aldrig fel. Passar perfekt en sommarkvll. Sen drar du ut p balkongen och vrlar lite fakta om antinatalism fr folket. Med torsdagsmegafonen i handen s alla hr ordentligt.

Inte ens om man anvnder en megafon lr man trnga igenom deras ronkpor. Folk fr helt enkelt fortstta lida och d om dom tycker det r kul.

Och s det dr snacket om att ingen vinner i ett krnvapenkrig. Alla vinner ju i ett krnvapenkrig.
Senast redigerad av Tandan 2023-07-27 kl. 21:17.
Citera
2023-07-28, 11:04
Medlem
Citat:
Inte ens om man anvnder en megafon lr man trnga igenom deras ronkpor. Folk fr helt enkelt fortstta lida och d om dom tycker det r kul.

Och s det dr snacket om att ingen vinner i ett krnvapenkrig. Alla vinner ju i ett krnvapenkrig.

Haha ja sant. Blir det krnvapenkrig s r det snart ver med barnafdandet.
Citera
2023-07-28, 15:49
Medlem
Citat:
Haha ja sant. Blir det krnvapenkrig s r det snart ver med barnafdandet.

Allt r s sjukt uppnervnt i samhllet ocks. Vi sljer in frljugna drmmar till varann om hur fantastiskt livet r och kan bli alltmedan sanningen skall tystas ner och inte nmnas. Gr man det r man bara gnllig och negativ. Frmodligen ocks ngot som evolutionen hjrntvttat oss med fr att vi skall fortstta kmpa vr utsiktslsa strid och frka oss. Men det r terigen det dr med att spela p lotto, ytterst f kommer vinna ett hrligt liv men alla skall frska nd och majoriteten skall frlora smrtsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in