Citat:
Jas? Skulle jag ha fel? Du menar att psykiska problem och depression inte r extremt vanligt bland antinatalister? Att ni inte skulle hata mnskligheten? r du p riktigt? Det rcker med att lsa den hr trden. Ni antinatalister gr ju ta mig fan ingenting annat n sjlvmkar om era olika kommor och psykiska problem.
Ja, jag frstr att du inte tnker "dsla tid" p motbevisa det eftersom att du r mycket vl medveten om att det r ett omjligt uppdrag.
Det finns ingenting nedsttande i ngonting jag skrivit utan det r bara sanningen om vad er ideologi bestr av och vilken typ av mnniskor som dras till den. Ni r en ddskult som aktivt uppmuntrar srbara individer till sjlvmord och du brjar grta nr ngon sger sanningen om vilka avskum ni egentligen r.
Ja, jag frstr att du inte tnker "dsla tid" p motbevisa det eftersom att du r mycket vl medveten om att det r ett omjligt uppdrag.
Det finns ingenting nedsttande i ngonting jag skrivit utan det r bara sanningen om vad er ideologi bestr av och vilken typ av mnniskor som dras till den. Ni r en ddskult som aktivt uppmuntrar srbara individer till sjlvmord och du brjar grta nr ngon sger sanningen om vilka avskum ni egentligen r.
ven om jag inte skulle vilja dra det riktigt lika lngt s finns det en pong i det du sger och detta har varit en anledning till att jag sjlv valt att vara mer neutral i frgan.
Bakom mnga antinatalister finns en kvvd nskan om att f leva och m bra och nr den inte gr att manifestera s blir antinatalism en trst dr hatet gr under vackrare benmning.
Men om man kollar p vad ideologin egentligen handlar om s r det inte alls hat och sjlvmkan utan det r en existentiell synvinkel som frtjnar att bli uppmrksammad.
Jag tycker det r viktigt att man vgar tnka utanfr samhllets normer och det finns ingenting som bevisar att livet r vrt att leva mer n rtal av slumpartad evolution.
Att man vgar bestrida frutfattade meningar r inte att gnlla utan att tnka steget lngre.
Livet innebr lidande, livet innebr gldje, livet krver en anstrngning och har ingen erknd mening.
Det r logiskt frsvarsbart att vara antinatalist men alla behver sklart inte vara det.