Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-14, 22:24
  #373
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Den där kommer jag ihåg. Den var god som fan, om jag inte missminner.
Det var rent vansinnigt gott. Den tuggade sockriga minten blev som en mintkola i munnen. Tyvärr försvann de alldeles för snabbt. Det var ju luft i mitten och liksom spunnet mintsmakande socker runtom. Påminner faktiskt om sockervadd om man bara tvinnade den hårdare, plus pepparmynta så klart.
Citera
2023-08-14, 22:25
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det var rent vansinnigt gott. Den tuggade sockriga minten blev som en mintkola i munnen. Tyvärr försvann de alldeles för snabbt. Det var ju luft i mitten och liksom spunnet mintsmakande socker runtom. Påminner faktiskt om sockervadd om man bara tvinnade den hårdare, plus pepparmynta så klart.

Kan du inte bara hålla käften? Jag blir ju godissugen som fan!
Citera
2023-08-14, 22:29
  #375
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kan du inte bara hålla käften? Jag blir ju godissugen som fan!
Vem blir inte det?

Gråt bittra tårar över att vi aldrig får smaka sån gudom igen!
Och gråt för alla som aldrig kommer få smaka!
Citera
2023-08-14, 22:44
  #376
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Var de sfärer, eller tillplattade?

Tillplattade kommer jag ihåg, som smakade mint, och de var i rör. Men vad fan de heter kommer jag inte ihåg.

De här (Mentos med flera) tänker jag på. https://www.partykungen.se/mentos-mint-43704.html

Poppis om man ska bygga en Cola-raket. Se det var nog inte de du tänkte på.

Whitman's air-bons kom jag fram till att det var!
Citera
2023-08-15, 12:52
  #377
Moderator
Jultrollets avatar
Tråd infogad. Några ytterligare inlägg om det efterfrågade godiset är flyttade från tråden "Godis som försvann". /Moderator
__________________
Senast redigerad av Jultrollet 2023-08-15 kl. 12:55.
Citera
2023-12-16, 10:55
  #378
Medlem
Devinivillas avatar
Jag nöjer mig med stenmango, lila på utsidan vit på insidan och ser ut som stora vitlöksklyftor smaken är magisk .

Testa ni kommer inte bli besvikna 👑
Citera
2023-12-16, 14:31
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devinivilla
Jag nöjer mig med stenmango, lila på utsidan vit på insidan och ser ut som stora vitlöksklyftor smaken är magisk .

Testa ni kommer inte bli besvikna 👑

Mangosteen Vart har du hittat det i landet?
Citera
2023-12-16, 21:46
  #380
Medlem
Devinivillas avatar
Det händer med jämna mellanrum att olika grossister plockar in det i sortimentet, typ Martin Olsson, Nelins, men sist jag hittade dom i Sverige så va det faktiskt på Ica maxi när dom körde nån temavecka på Asien.

Bara hålla ögonen öppna så kanske du hittar dem i nån exotisk hörna
Citera
2023-12-29, 15:39
  #381
Medlem
3Godisars avatar
Det fanns ett snacks som brukade finnas i välsorterat naturgodis för några år sedan, sånt plock-godis. Det var som små kexrullar med en ostfyllning. Så goda..

Nån som vet vad jag menar?
Citera
2024-04-28, 09:53
  #382
Medlem
Jag efterlyser en rund violgodis som har konsistens lite som röda ferraribilar. Någon som vet om denna fortfarande går att få tag på?

Exempel på utseende som jag vill minnas de hade:
https://i.imgur.com/Yfwg3cu.jpeg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback