2012-09-12, 09:21
Medlem
Alplandskaps avatar
Jag anar var de nya konstiga smakerna kommer ifrn: kontinenten. Var i Frankrike fr ett tag sedan och blev chockad/road nr jag spanade in en chipshylla. Den frsta smaken jag sg var kycklinggryta. Sedan biffstek och cheeseburgare. Insg att chipssmakerna som gr hem i Frankrike r... matrtt. Var drfr mentalt frberedd nr cheeseburgerchipsen dk upp i vra hyllor.

r det ngon som kommer ihg gstspelet av indiska kryddor i slutet p 90-talet (r ganska sker p att det var OLW)? Lvtunna, orfflade chips. Lite mindre psar n vanligt, 150-175 gram, liksom smala och hga. Det var tre olika smaker, varav en var curry. Jag gick och tittade snett p dem tills en kompis kpte hem dem. Insg att currychipsen var jttegoda, de var riktigt starka och med ordentligt med kryddblandning p varje chips. Veckan efter var gstspelet slut, tyvrr.
Citera
2012-09-15, 16:34
Medlem
DisneyMouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Japp, men nu snackar vi sent 90-tal osv, psen sg annorlunda ut och jag tycker inte mig minnas att det var Sourcream utan, endast Cheddar Cheese eller Cheese, men den p bilden ser ut att stmma frutom att psen ser fr "modern" ut.

Hur som helst dom bsta chipsen Estrella gjort. Det var ju ens fda framfr datorn nr man ung, Cheese-chips och 1,5L Vanilla Coke p PET-flaska. (saknar dom )

Aha kan inte minnas dessa d.
Knns som att chipsen har blivit smre sen solrosoljan kom in i bilden :S, frstrde chipsen lite.
Citera
2012-10-23, 01:01
Medlem
Smakat kebab-chipsen. De va faktiskt riktigt goda! Varma mackor med. Dock var cheese-burger chipsen riktigt vidriga. Bl. Smakade grillad korv, typ rutten grillad korv.
Citera
2012-10-23, 05:55
Medlem
200kgs avatar
Smakat p kebabdrmmen och varma mackor hittills, kebab var ingen vidare men varma mackor var fan goda! Ingen hjdare fr att vara chips, men helt klart dugliga/tbara.
Citera
2012-10-30, 22:42
Medlem
MissVendettas avatar
Ocks funderat ver detta.. varma mackor chips, kebabchips mm.. allts serist, kan tnka mig att folk kper dom av ren nyfikenhet, men tror inte detta sljer speciellt bra om jag ska vara rlig :P
Citera
2012-11-05, 22:39
Medlem
NorthSNKRs avatar
Provade ikvll Estrellas Fine Cheese Chips Limited Edition
"Tunna potatischips med smak av mellanlagrad prstost"
http://estrella.se/produkter/fine-cheese-chips/

Chips-gurun tar i s han skiter p sig i beskrivningen, och det lr
onekligen lovande, men levererade tunt.
Ostsmaken fanns dr, men alldeles fr vagt.
Kndes som vanliga lttsaltade med en liten hint ost bara.

Kan mjligtvis passa bttre med tillbehr ssom dip och/eller l.
Citera
2012-11-05, 23:06
Medlem
Spyrrans avatar
Jag blev bjuden p "Varma mackor"-chipsen. De smakade vidrigt. Jag har inte prvat andra konstiga, nya chipssmaker. Men knner ingen strre lust att gra det heller. De lter heller inte direkt lockande.
Citera
2012-11-05, 23:40
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Tycker inte ngon utav dom dr r tbara, frutom mjligtvis Varma Mackor som pminde om gamla Estrellas Cheese-chips, som fr vrigt var dom bsta chipsen vi har haft i Sverige.

Jag erinerar mig en blorange pse, nr den ppnades mttes man av en ordentlig ostodr och fingrarna efter inmundigande sg ut som om man hade grvt i en pse ostbgar. Tnker jag p rtt sort? ret var 1998 och jag kan fortfarande inte sluta tnka p dem, godaste snackset genom alla tider, alla kategorier.

Nu smakar det antingen alldeles fr lite eller bara artificiellt
Citera
2012-11-06, 00:05
Medlem
PaxSveonums avatar
Har bara en frga hur mnga smaker heter ngot med sourcream?
Fan var och varannan smak ska ju blandas med surkrm.
Citera
2012-11-06, 02:26
Medlem
lamajgarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisneyMouse
Aha kan inte minnas dessa d.
Knns som att chipsen har blivit smre sen solrosoljan kom in i bilden :S, frstrde chipsen lite.

+1 p det. Vad hade man fr olja innan den frbaskade blomman kom med i spelet? Det konstigaste jag smakat nnu r nog cheeseburgar chipsen, smakar okej men luktar frjvligt. Ngot jag hoppas se i framtiden r chips med smak av muskotnt, detta r troligtvis inte gott men det vore spnnande att testa.
Citera
2012-11-06, 09:27
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Provade ikvll Estrellas Fine Cheese Chips Limited Edition
"Tunna potatischips med smak av mellanlagrad prstost"
http://estrella.se/produkter/fine-cheese-chips/

Chips-gurun tar i s han skiter p sig i beskrivningen, och det lr
onekligen lovande, men levererade tunt.
Ostsmaken fanns dr, men alldeles fr vagt.
Kndes som vanliga lttsaltade med en liten hint ost bara.

Kan mjligtvis passa bttre med tillbehr ssom dip och/eller l.

Kpte dom, men det var nog sista gngen jag ter OLW/Estrella eller vh kper deras chips.
Smakade rent utav giftigt, inte gott alls. Men lttsaltade med en tunn smak utav dlig ost r en bra beskrivning fr dom som inte prvat.

Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag erinerar mig en blorange pse, nr den ppnades mttes man av en ordentlig ostodr och fingrarna efter inmundigande sg ut som om man hade grvt i en pse ostbgar. Tnker jag p rtt sort? ret var 1998 och jag kan fortfarande inte sluta tnka p dem, godaste snackset genom alla tider, alla kategorier.

Nu smakar det antingen alldeles fr lite eller bara artificiellt

Minns inte riktigt om det var bl frg p psen, har fr mig att det endast var gulorange.
Kanske kan be Estrella skicka ngon gammal bild p just den chipspsen, dom var i alla fall de godaste chipsen som funnits i svenska chipshyllor enligt mig. tminstone frn OLW/Estrella.
Citera
2012-11-06, 11:15
Medlem
Discobands avatar
I alla fall hr i England s hittar man Pringlessmaker s som Curry, hamburgare, margaritha (pizzan), Smoked ribs, ketchup and chips samt fish and chips om jag inte minns fel. Curry och Margaritha kan jag rekommendera om ni har mjligheten att kpa ngon utav dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in