2012-09-07, 13:50
Medlem
Hall!

Imorse rkade jag ut fr den knda Intel 320 buggen och min systemdisk r nu p 8mb. Problematiken r att min MacBook Pro saknar dvd lsaren d jag satt i en extra hrddisk. Jag skulle kunna installera ML p den normala hrddisken genom internet om jag hade hunnit kpa det.

S frgan r hur jag enklast kper ML till mitt ituneskonto utan att logga in p en Mac? Ingen polare i nrheten har Mac och inne p Macoteket ville de inte hjlpa. Jag hade behva 2 minuter att logga in p Mac AppStore och kpt det...

Urskta fr dligt sprk. Skriver frn telefonen.
Citera
2012-09-07, 16:44
Medlem
Joomlas avatar
Om du redan kpt Mountain Lion kan du anvnda valfri dator fr att dra ner OS X p valfritt illegalt stt. Det r den lttaste lsningen, ven om du inte kpt ML (fast d tycker jag du kper det eftert, finns inga sjl att inte kpa det nr det kostar s lite, jmfrt med Windows-priserna p x antal tusenlappar).

Hur du sen gr vidare nr du har din InstallESD.dmg-fil r jag osker p, iallafall frn Windows. I OS X r det bara att terstlla filen till ett USB-minne s r det klart att installera. I Windows hade jag nog provat att konvertera filen till en .iso istllet och arbetat drifrn, alt. om du har ngon MediaMarkt/elgiganten liknande strre butik dr du kan lna en mac tio minuter s underlttar ju det
Citera
2012-09-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du redan kpt Mountain Lion kan du anvnda valfri dator fr att dra ner OS X p valfritt illegalt stt. Det r den lttaste lsningen, ven om du inte kpt ML (fast d tycker jag du kper det eftert, finns inga sjl att inte kpa det nr det kostar s lite, jmfrt med Windows-priserna p x antal tusenlappar).

Hur du sen gr vidare nr du har din InstallESD.dmg-fil r jag osker p, iallafall frn Windows. I OS X r det bara att terstlla filen till ett USB-minne s r det klart att installera. I Windows hade jag nog provat att konvertera filen till en .iso istllet och arbetat drifrn, alt. om du har ngon MediaMarkt/elgiganten liknande strre butik dr du kan lna en mac tio minuter s underlttar ju det

Frskte lna en p macoteket. Skulle ta 2minuter att logga in p Mac App store och kpa ML men icke sa nicke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in