Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Om TS beskriver vad fr sorts smak(upplevelse) h*n vill ha s kan vi skert tillsammans stta ihop rtt ter och rter fr att uppn det.
Det var mnga motstridiga bud om det grna teet. Rooibos r ju betydligt mer telikt n vilka rter som helst, och om det stmmer som du sger att det ven gr att dricka kallt r det definitivt ett attraktivt alternativ. Kan man rent av blanda i lite honung, mnntro?
Jag hade vl inte direkt ngon konkret uttnkt smakvision, experimentlustan r strre. Jag skulle fredra att resultatet gr att dricka oblandat, typ som man kan dricka bacardi razz rent trots hg alkoholhalt, medan ren rom r svrsmlt. Fast med vodka nu d, fr att f en neutralare smak dr teet mrks av tydligare. Om det blir lite t snapshllet r det acceptabelt. Funkar det dessutom att i ndfall kunna blanda ut med typ tonic eller sprite utan att smakerna krockar r det en bonus.
Kan man gra en sn hr grej p explorer utan att kvljas, eller ska det till lite dyrare vodka? Ska erknnas att jag inte tror att jag ngonsin har knt ngon skillnad p olika vodkor.