2017-12-09, 08:31
Medlem
Ibland finns det namn och bild på mördare i tidningen, jag läser idag om en man som heter Stefan som blev dömd till 14 års fängelse. Samtidigt läste jag i samma tidning förra veckan att en nazistisk sida lagt upp 600 domar och att detta var brottsligt. Jag bara undrar hur tidningen gör sin urskillnad i mordrättegångar de väljer att skriva om. Flera är de mördare som fått för lågt straff. Det senaste året har två kvinnor blivit mördade av sina män i mitt närområde och inte ett ord har skrivits i Expressen, inte heller har deras ansikte och namn publicerats. Jag borde slutat läsa när Alex Schulman blev krönikör, men nu är måttet rågat.
Citera
2017-12-09, 08:43
Medlem
Har helt slutat läsa dessa tidningar. Tycker alla tidningar har försämrats och det är väl inte så konstigt nätverk knappt har råd att ha journalister anställda längre. Det räcker med omni som är gratis (app).
Citera
2017-12-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraLivet
Har helt slutat läsa dessa tidningar. Tycker alla tidningar har försämrats och det är väl inte så konstigt nätverk knappt har råd att ha journalister anställda längre. Det räcker med omni som är gratis (app).

Uppskattar också lokaltidningen som jag får i brevlådan gratis! Inget om skvaller här och inga personer uthängda. Bara bra info om vad som händer i området.
Citera
2017-12-13, 17:25
Medlem
Citat:
Här finns en kultur där vi är stolta över Aftonbladet, vår journalistik, vår digitala kraft och vår unika marknadsposition med närmare 3,5 miljoner dagliga läsare, säger Raoul Grünthal, vd för Schibsted Media och Aftonbladets styrelseordförande till den egna tidningen.

Kan det vara möjligt? Alltså inte det om deras egna stolthet utan jag förvånas över antalet läsare.

3,5M unika besökare, per dag? Kan väl bara inte stämma?

edit: länk https://www.svt.se/kultur/lena-k-sam...pa-aftonbladet
Senast redigerad av hodde 2017-12-13 kl. 17:29. Anledning: källa
Citera
2017-12-13, 17:42
Medlem
Kan inte heller begripa varför vissa envisas med att läsa eller länka till denna veritabla dasspappers-”journalistik”. Ett frontallobotomerat kioskmongo skulle kunna presentera en mer balanserad och seriös journalistik. De lever på folks jävla klick. Klicken kostar er inget men göder ett monster, en monstruös cancersvulst på samhällskroppen, som borde svältas ut och förintas för gott.
Citera
2017-12-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Kan inte heller begripa varför vissa envisas med att läsa eller länka till denna veritabla dasspappers-”journalistik”. Ett frontallobotomerat kioskmongo skulle kunna presentera en mer balanserad och seriös journalistik. De lever på folks jävla klick. Klicken kostar er inget men göder ett monster, en monstruös cancersvulst på samhällskroppen, som borde svältas ut och förintas för gott.

Jag har aktivt vägrat i 15-20år då jag tycker de är riktigt usla, men är ju intresserad av vad som sker med dem.

Jag kan förstå om de har närmare 3,5M klick om dagen totalt ihop med sålda tidningar, men närmare 3,5M läsare? Antar att det är siffror de använder när de tar betalt för reklamplatser?

Eller läser 3,5M något där dagligen?

edit: massa stavfel, minst
Senast redigerad av hodde 2017-12-13 kl. 18:03.
Citera
2017-12-13, 22:05
Medlem
Ingen som vet hur många unika besökare de har?
Citera
2017-12-16, 16:17
Medlem
Båda är hemska skittidningar men är tyvärr snabbast på nyheter. Det är vad de överlever på. Jag kollar deras sidor ibland. Aftonbladet är svårast att läsa. Får nästan kväljningar. Men det är intressant att kolla in den politiska agendan. Det behövs tyvärr för att förstå vilka som styr det här landet.

Bara idag förvånades jag över en mysig hemmahos-artikel om Ygeman. I Expressen! Varför i helvete skriver de en personlig artikel om honom för att få läsarna att lära känna honom närmare? Han har uppenbart gjort sitt yttersta för att sabba det här landet och fått på tafsen för det också. Men tydligen ska media självmant hjälpa honom att hålla sig kvar i rampljuset. Intressant.
Citera
2017-12-16, 16:36
Medlem
rostigamazons avatar
Jag skulle vilja att kiosker och affärer bojkottar dessa tidningar, bara säga dessa tidningar stödjer inte min värdegrund.
Citera
2021-11-24, 23:22
Medlem
Väcker ämnet. Det är relevant. Aftonbladet verkar vara mer vänstervridna än någonsin idag.

Syndade och gick in för att slöläsa, direkt ser jag 4-5 debattartiklar om hur smutsiga SD är (exakt ordval), Kristersson är en lögnare (Anders Lindberg, vem annars) och ett par andra.

Går man in för att bli irriterad? För att man är självdestruktiv?
Jag säger till mig själv att jag ska sluta besöka Aftonbladet men lik förbaskat sitter det i muskelminnet.

Jag tänkte inte rösta SD men Aftonbladet har vänt mig, nu blir det nog fan SD i ren jävla protest.

Vilken nyhetssida ska man välja? Är väl i slutändan samma ägare. Nej, jag tänker inte läsa alternativ media.
Citera
2021-11-25, 20:34
Medlem
orgonits avatar
Aftonbladet laddas inte längre i min webbläsare Palemoon. Ibland kollar jag dock Expressen eller DN.
Jag är fullt medveten om att det är propaganda. Jag kan sammanfatta deras nyheter enligt följande
l
  • USA är bra (bortsett från Trump). Allt de gör är helt rimligt och rätt.
  • Vi bryr oss SÅÅÅÅ mycket om mänskliga rättigheter, (fast bara i länder som vi inte gillar.)
  • Allt i Ryssland är dåligt förutom Alexei Navalny
  • Konsten att rapportera brott utan att nämna något alls om brottslingen (eftersom han är invandrare).
  • LBTQ blah blah.... åh stackars transor, bögar och andra liknande människor... Tjat, tjat, tjat om detta och hur bra det är.
  • Miljöööööööööööööööööön!!!!
  • Vem är potentiellt en rasist eller homofob?
  • Feminism bla bla, Alla män är onda, speciellt vita män!
  • Influencer / Kändis / avdankad artist från Melodifestivalen sa eller gjorde .......
  • Melodifestivalen, i det oändliga
Senast redigerad av orgonit 2021-11-25 kl. 20:36.
Citera
2021-12-25, 05:33
Medlem
Aftonbladet

Upplever att Aftonbladet är mer en skvaller tidning än Expressen som levererar nyheter hela tiden ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in