Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastiiiifan
Expressen skrev om de odemokratiska metoderna, men kolla in på denna dubbelmoral,

Här hotar Expressens ledarskribent Isobel Hadley-Kamptz Fria Tiders annonsörer med negativ uppmärksamhet om de inte slutar annonsera. En odemokratisk – men effektiv – metod för att tysta meningmotståndare.

http://www.friatider.se/att-smaka-pa-sin-egen-medicin

Sen när blev negativ uppmärksamhet odemokratiskt? Det tillhör yttrandefriheten i min värld.
Citera
2012-11-19, 20:54
Bannlyst
Förlorar Expressen och Aftonbladet intäkter om man går in på sidan med Adblock? Eller spelar det någon roll? Jag har den i huvudsyfte i att slippa reklamen runt om, som nu till exempel kan jag inte se Flashbacks annonser.
Citera
2012-11-19, 20:54
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler

Ytterliggare en synergieffekt är att detta kommer påverka journalisterna mentalt. Vi vet alla och glädjs ju med att det redan nu går så dåligt för etablissemangsmedia. Varslen och neddragningarna står som spön i backen så till den grad att de har börjat kampanja för att staten skall stödja dem med ännu mer skattepengar! Tänk då hur det kommer kännas för Bonnier- och Schibstedtjournalister när de får reda på att hundratals målmedvetna och förbannade människor sitter och mejlar deras annonsörer dagligen, i ett enda syfte, att ta ifrån journalisterna deras inkomster så de kan sluta bedriva sin politiska hetspropaganda under förespegling om att de bedriver objektiv journalistik.

+1 Detta är enormt viktigt att tänka på, vi attackerar en bransch som redan blöder, tillsammans kan vi sätta dit nådastöten.

Tidningarna tjänar sina pengar på papperstidningen samt annonser, det är detta vi ska attackera för att få bort dessa journalister som medvetet har ljugit under alla dessa år.
Citera
2012-11-19, 20:59
Medlem
Gados avatar
Dataintrång på Fria Tider

Citat:
Som ett led i debatten om att hota annonsörer har nu vänstern hackat Fria Tiders webbserver via ett säkerhetshål i vår annonsserver OpenX.

http://www.friatider.se/dataintrang-pa-fria-tider
Citera
2012-11-19, 20:59
Medlem
Hastiiiifans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Förlorar Expressen och Aftonbladet intäkter om man går in på sidan med Adblock? Eller spelar det någon roll? Jag har den i huvudsyfte i att slippa reklamen runt om, som nu till exempel kan jag inte se Flashbacks annonser.

Förmodligen kan de inte se hur många som surfar runt med Adblock, men skulle många göra det så kommer de förlora pengar på det. Man betalar ju för sina annonser för att folk ska se de.
Citera
2012-11-19, 21:00
Medlem
Komplett.se resia.se kör stenhårt på dåliga omdömmen på de företagen då dom anonserar mycket . www.rejta.se nått mer ställe man kan ge recensioner ?
Citera
2012-11-19, 21:01
Medlem
2A4-ARKs avatar
Detta låter som när man uppmanade folk att posta en fysisk CD till Henrik Ponten under den tiden då piratkopieringen var på kartan.

De sa då att; ponera att 5% av alla er som besöker vår hemsida skickar en CD-skiva till ponten med texten 'WAREZ', så skulle ponten få över 500 skivor i sin brevlåda.

Ponera nu att 5% av flashback skickar ETT mail till en enda annonsör, just nu när det är 70000 besökare. Det blir runt 3500 mail. 3500 mail över en natt till en enda annonsör.

Någon på det företaget får nog slå en signal till någon IT-tekninker efter en sådan mail-bombning.
Citera
2012-11-19, 21:02
Medlem
Gados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevla
Komplett.se resia.se kör stenhårt på dåliga omdömmen på de företagen då dom anonserar mycket . www.rejta.se nått mer ställe man kan ge recensioner ?

Pricerunner och prisjakt!
Citera
2012-11-19, 21:06
Medlem
Draup.s avatar
Har under dagen följt upp hur det här initiativet har spridit sig och vuxit. Detta är enormt tillfredställande!

Jag hoppas att detta nu gjuter lte mer mod hos gemene man, när man ser hur Expressens chefredaktör måste gå ut med en skrivelse där han betonar att detta minsann inte alls kommer påverka varesig kunder eller annonsörer

Nu har informationen om hur vi ska gå till väga för att få annonsörerna att inse att vi menar allvar nått ut till 10.000-tals människor - och om vi bara kan fånga någon procent av dessas engagemang så kommer vi vara en faktor att räkna med.

Detta hoppas jag i varje fall, det är ren logik.

Citera
2012-11-19, 21:09
Medlem
Den svullne grisen Thomas Mattsson. säger att han inte tänker hotas varför går han ens ut och dementerar denna aktion jo för att företag har börjat höra av sig till han förmodligen va som händer .dom håller hela tiden på med sina deperata försök de håller inte många har börjat vakna upp och inse vilken värld vi lever i !
Citera
2012-11-19, 21:09
Medlem
Pungs avatar
Tycker det är hyckleri av Expressen att tala om "påtryckningar" och "hot"(Va?)

Kvällspressen gullar alltid med "aktivister" som bryter sig in på kärnkraftverk, punkterar däcken på bensinslukande bilar och blockerar ingången till sexbutiken. Det kittlar väl lite i magen när man får leka rebeller.

Men det här är inte ens civil olydnad. Det är helt lagliga konsumentval. Än mer hycklande blir det när själva idén till att kontakta annonsörer visade sig komma från Expressens samarbetspartner, som brukar göra så mot nationalister http://www.friatider.se/att-smaka-pa-sin-egen-medicin

Det är inget konstigt med att annonsörer ställs inför val om vad de vill bli förknippade med.

Många annonsörer drog tillbaka sin reklam från den där bloggaren som kallade feta människor för äckliga. Varför? Jo, för att man inte ville stödja hemsidor som kränkte andra.

Vad är det då inte när man skriver:

"Svenskar är fula. Tunt blont hår som är för tunt att sätta upp i en tofs, blekfet blåvit hud" (Expressen 26/6 -02)

Eller...

"Inga vita män, tack. Dom spyr jag bara på" (Aftonbladet 12/4 – 04)

Eller när man beskriver svenskar så här...

"De som är manetfärgade och har en dammtuss på huvudet" (Aftonbladet 05/6 – 12)

Eller när en avlönad skribent på Aftonbladet (Carina Rydberg) skriver så här i sin blogg 15 maj i år

"Varför finns den vita rasen över huvud taget? Bortsett från en ibland förekommande genetisk defekt, så är vi ganska onödiga"

Ja, jag får väl vara en "kränkt vit man" men jag BLIR faktiskt jävligt kränkt av detta. Det skulle också alla andra folkgrupper bli. Uppenbarligen förväntas svenskar tåla mer, men jag gör det inte. Jag bli kränkt, och det blir många andra också.

Och om det räcker med att kalla feta människor äckliga i ett enda blogginlägg för att annonsörer ska ta sitt moraliska ansvar, tycker jag också att företag borde göra det mot tidningar som år efter år förnedrar och fullständigt spyr ut hat mot en utpekad folkgrupp.

Så sent som idag har både Aftonbladet och Expressen valt att censurera signalementen på det invandrargäng som höll fast en 87-årig tant och sparkade henne i huvudet och mellan benen. De gör det svårare att få tag i gänget, hellre än att läsarna ska bli negativa till invandringen.

De censurerar också signalementen på de 10-åringar som försökte gruppvåldta en svensk 14-årig flicka i Biskopsgården igår natt.

Det kanske är deras lagliga rätt. Men jag tycker det bryter mot ett moraliskt ansvar. vad gäller hetsen mot svenskar så är det mer än väl för att klassas som hets mot folkgrupp.

Företag får naturligtvis välja om man vill stödja detta med pengar. Men jag har också rätt att bojkotta de företagen i så fall.

Det tänker jag göra.

Däremot tänker jag inte skriva några negativa omdömmen. Om folk känner för att göra det, visst. Men då tycker jag att man ska vara ärlig med varför. Att man är negativ till företaget efterssom de stöttar en tidning som faktiskt begår lagbrott i sin förnedring och hets mot landets ursprungsbefolkning.
Senast redigerad av Pung 2012-11-19 kl. 21:16.
Citera
2012-11-19, 21:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gado
Dataintrång på Fria Tider

http://www.friatider.se/dataintrang-pa-fria-tider

Vänstern
Det skulle jag vilja ha en källa på...
Vad har vänstern för IP?
Citera