Tycker det är hyckleri av Expressen att tala om "påtryckningar" och "hot"(Va?)
Kvällspressen gullar alltid med "aktivister" som bryter sig in på kärnkraftverk, punkterar däcken på bensinslukande bilar och blockerar ingången till sexbutiken. Det kittlar väl lite i magen när man får leka rebeller.
Men det här är inte ens civil olydnad.
Det är helt lagliga konsumentval. Än mer hycklande blir det när själva idén till att kontakta annonsörer visade sig komma från Expressens samarbetspartner, som brukar göra så mot nationalister
http://www.friatider.se/att-smaka-pa-sin-egen-medicin
Det är inget konstigt med att annonsörer ställs inför val om vad de vill bli förknippade med.
Många annonsörer drog tillbaka sin reklam från den där bloggaren som kallade feta människor för äckliga. Varför? Jo, för att man inte ville stödja hemsidor som kränkte andra.
Vad är det då inte när man skriver:
"Svenskar är fula. Tunt blont hår som är för tunt att sätta upp i en tofs, blekfet blåvit hud"
(Expressen 26/6 -02)
Eller...
"Inga vita män, tack. Dom spyr jag bara på"
(Aftonbladet 12/4 – 04)
Eller när man beskriver svenskar så här...
"De som är manetfärgade och har en dammtuss på huvudet"
(Aftonbladet 05/6 – 12)
Eller när en avlönad skribent på Aftonbladet (Carina Rydberg) skriver så här i sin blogg 15 maj i år
"Varför finns den vita rasen över huvud taget? Bortsett från en ibland förekommande genetisk defekt, så är vi ganska onödiga"
Ja, jag får väl vara en "kränkt vit man" men jag BLIR faktiskt jävligt kränkt av detta. Det skulle också alla andra folkgrupper bli. Uppenbarligen förväntas svenskar tåla mer, men jag gör det inte. Jag bli kränkt, och det blir många andra också.
Och om det räcker med att kalla feta människor äckliga i ett enda blogginlägg för att annonsörer ska ta sitt moraliska ansvar, tycker jag också att företag borde göra det mot tidningar som år efter år förnedrar och fullständigt spyr ut hat mot en utpekad folkgrupp.
Så sent som idag har både Aftonbladet och Expressen valt att censurera signalementen på det invandrargäng som höll fast en 87-årig tant och sparkade henne i huvudet och mellan benen. De gör det svårare att få tag i gänget, hellre än att läsarna ska bli negativa till invandringen.
De censurerar också signalementen på de 10-åringar som försökte gruppvåldta en svensk 14-årig flicka i Biskopsgården igår natt.
Det kanske är deras lagliga rätt. Men jag tycker det bryter mot ett moraliskt ansvar. vad gäller hetsen mot svenskar så är det mer än väl för att klassas som hets mot folkgrupp.
Företag får naturligtvis välja om man vill stödja detta med pengar. Men jag har också rätt att bojkotta de företagen i så fall.
Det tänker jag göra.
Däremot tänker jag inte skriva några negativa omdömmen. Om folk känner för att göra det, visst. Men då tycker jag att man ska vara ärlig med varför. Att man är negativ till företaget efterssom de stöttar en tidning som faktiskt begår lagbrott i sin förnedring och hets mot landets ursprungsbefolkning.