2012-09-12, 21:05
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Jag har ställt en fråga till transportstyrelsen, fick ett svar efter två veckor som var helt nonsens. Svarade med ett förtydligande (barnnivå) av min fråga, och har nu två veckor senare ännu inte fått svar. Är det ok att en myndighet gör beter sig såhär? Hur ska de kunna fatta beslut om de inte kan svara på frågor?
Citera
2012-09-12, 21:09
Medlem
Du har alltså ställt en fråga och fått svar men inte förstått svaret. Utan att veta frågan eller vilket svar som getts är det omöjligt att spekulera i om det beror på bristande utbildning från din sida eller en brist hos myndigheten.
Citera
2012-09-12, 21:10
Medlem
ExclusifCognacs avatar
Jag har för mig att det finns någon regel om en yttre tidsgräns vad gäller myndigheter och mail.
Citera
2012-09-12, 21:39
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Jag har ställt en fråga till transportstyrelsen, fick ett svar efter två veckor som var helt nonsens. Svarade med ett förtydligande (barnnivå) av min fråga, och har nu två veckor senare ännu inte fått svar. Är det ok att en myndighet gör beter sig såhär? Hur ska de kunna fatta beslut om de inte kan svara på frågor?
Förvaltningslagen 4§: Myndigheten är skyldig att lämna upplysningar och information inom sitt ansvarsområde. Frågor ska besvaras så snart som möjligt.
Citera
2012-09-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Förvaltningslagen 4§: Myndigheten är skyldig att lämna upplysningar och information inom sitt ansvarsområde. Frågor ska besvaras så snart som möjligt.

Men att gå på som TS gjort när det snarare verkar handla om att TS inte förstår det svar h*n fått från myndigheten. Visst, som myndighet har man ett visst ansvar för att beslut ska vara författade på ett inte alltför byråkratiskt sätt.

Att TS upplever svaret vara nonsens är i sak irrelevant, då TS fått ett svar, vilket h*n uppenbarligen inte förstår.
Citera
2012-09-12, 22:58
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Tack. Ska utveckla om en stund.
Citera
2012-09-13, 07:24
Medlem
snorbasses avatar
Bättre att ringa, då kan de inte smita undan lika lätt. Vad var det för fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in