2012-09-13, 12:57
Medlem
För omkring 5 år sedan så åkte jag dit för ringa narkotikabrott, jag erkände och accepterade ett strafföreläggande (skrev ej på något) och fick sedan gå hem. Tiden gick och jag hörde inget mer från dom, och nu nästan 5 år senare har jag fortfarande inte hört något från dom, så jag undrar vad som har hänt egentligen, råkade mitt ärende bara försvinna eller är dom så fruktansvärt sega? Iofs så verkade poliserna jag pratade med rätt sympatiska mot mig, kanske dom som lade ned det? ytterst tveksamt dock. Kan det vara så lyckligt att jag klarat mig? Vad tror ni?
Citera
2012-09-13, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rurik3
För omkring 5 år sedan så åkte jag dit för ringa narkotikabrott, jag erkände och accepterade ett strafföreläggande (skrev ej på något) och fick sedan gå hem. Tiden gick och jag hörde inget mer från dom, och nu nästan 5 år senare har jag fortfarande inte hört något från dom, så jag undrar vad som har hänt egentligen, råkade mitt ärende bara försvinna eller är dom så fruktansvärt sega? Iofs så verkade poliserna jag pratade med rätt sympatiska mot mig, kanske dom som lade ned det? ytterst tveksamt dock. Kan det vara så lyckligt att jag klarat mig? Vad tror ni?
Du kan känna dig lyckligt lottad, tror du kan va lugn efter så lång tid!
Citera
2012-09-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brixman
Du kan känna dig lyckligt lottad, tror du kan va lugn efter så lång tid!

Jo det känns som jag klarat mig. Men om dom skulle få för sig att fullfölja ärendet skulle det kunna bli så jävligt att pricken i straffregistret följer med mig 5 år fram i tiden?
Citera
2012-09-13, 13:20
Medlem
Det är preskriberat sedan länge (om det nu bara rörde sig om ringa narkotikabrott).
Citera
2012-09-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Det är preskriberat sedan länge (om det nu bara rörde sig om ringa narkotikabrott).

Jepp, läste just att ringa narkotikabrott preskriberas efter 2 år. Skönt, då kan jag lägga detta bakom mig. Jag undrar hur pass vanligt det är att sånt här bara rinner ut i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in