2012-09-13, 15:38
Medlem
Hej!
Har beställt lite fotbollströjor med tryck från blocket.
Tröjorna var ganska billiga så jag blev ju genast lite fundersam (hur kan han hålla så låga priser ink. tryck om han är ärlig och faktiskt skickar tröjorna?). Nu har det gått ett tag och jag har inte fått svar på varken mail eller fått varan.

Jag har personen i frågas kontonummer, namn och adress så det borde inte vara svårt att lista ut vem som står bakom detta.

MEN, som rubriken lyder. Hur länge är skäligt att vänta på en vara eller svar från en säljare innan jag bör göra en formell anmälan?

Tacksam för svar!
Citera
2012-09-13, 15:55
Medlem
Oneways avatar
Det beror på vad som avtalats.
Har säljaren vid tidigare kommunikation sagt hur lång leveranstiden skulle vara?

Om han enligt utsago hade dessa i lager och säg att han meddelat "tar en vecka" så hade jag inte accepterat mer än två veckors leverans, svarar han dessutom inte på mail/telefon hade jag skickat ett nytt meddelande att du kräver svar inom 2-3 dagar och om du inte får svar går du vidare med en anmälan om bedrägeri.

Hoppas det löser sig.
Citera
2012-09-13, 16:06
Medlem
ja det låter som ett bra förslag
jag antar att jag är aningen paranoid då jag redan vid beställning antog det värsta. ger honom några dagar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in