2012-09-17, 09:02
Medlem
Jag planerar att resa till min ursprungliga land snart (Serbien), så det är därför jag känner ett behov att ställa detta är första gången som jag återvänder till min ursprungliga land.

Jag vet att många människor som besöker deras kusiner i fjärran länder föra dem godis och annat som de känner att de behöver. Nu, eftersom detta är ett subforum om godis kommer frågan vara relaterad till godis.

Jag planerar att ta godis till mina vänner och kusiner i Serbien, och nu är jag intresserad av detta - gör folk köper bara godis i "normala paket", inte de i bulk för dessa tillfällen? Jag kommer förmodligen att flyga på ett plan (har inte bestämt ännu dock, men det blir nog planet) så ska jag begränsa mig bara de normala paketen inte "pick-and mix" påsar som de från Karamellkungen?

Godis och "gåvor" är inte de enda saker jag planerar att bära, eftersom det finns en hel uppsättning personliga saker som kommer vara inblandade också.

För att vara ärlig, jag såg aldrig någon få godis i lösvikt när de reser, men jag bara kände behovet av att ställa denna.

Tack på förhand för svaret.
Citera
2012-09-17, 10:17
Medlem
Zöls avatar
Haha jävlar det är inte lätta frågor du kommer med. Jag tror de forskade på det här ett tag och kom fram till att det spelar inte någon som helst roll vilket sorts godis du väljer att ge som present till dina serbiska kusiner.
Tips, köp typiskt svenskt godis som de inte själva kan få tag på, till exempel "pick and mix" som du nämnde.
Citera
2012-09-17, 13:22
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag är inte helt säker på att jag förstod frågan rätt men jag säger som anväändaren över mig: Köp nåt typiskt svenskt godis som de kanske inte har där nere. Ahlgrens bilar är ju trevligt. Eller ... en aladdin-ask.
Citera
2012-09-17, 13:46
Medlem
Jag ville fråga - ska jag ta "fabriken förpackade" godis eller de som jag plocka på min egen på livsmedelsbutiker?

När du reser någonstans och ta godis med dig - vilken typ du reser med? Fabriken förpackade dem?
Citera
2012-09-17, 20:50
Medlem
Hejzs avatar
du kan ta fabriken förpackat godis, är du på den säkra sidan.
Citera
2012-09-17, 22:03
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikile
Jag ville fråga - ska jag ta "fabriken förpackade" godis eller de som jag plocka på min egen på livsmedelsbutiker?

När du reser någonstans och ta godis med dig - vilken typ du reser med? Fabriken förpackade dem?
Men hur kan det spela någon roll? Tycker det är mer intressant att diskutera hur du tänkte när du skapade tråden. Det kändes fel att köra en klassisk plock å mix? Fan ta det som blir billigast egentligen, så sparar du ju in en hacka!
Citera
2012-09-18, 22:43
Medlem
Peanutss avatar
Kop godis i forpackning, det blir mer "svenskt" om det ar en svensk forpackning.
Garna lakrits och liknande som de kanske inte har i Serbien. Typ Lakrisal, Polkagrisar och Ahlgrens Bilar.
Citera
2012-09-19, 18:11
Medlem
Tack för förslagen, kommer jag köpa Polkagrisar och Ahlgrens Bilar.

Jag kommer också att köpa Leaf allsorts (de är Malaco nu?). Förmodligen ett paket eller två av dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in