Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-30, 19:16
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmadness
Uppenbarligen finns det en rd lampa dr, eftersom du filmade det? Vad var det som fick dig att ndra dig om det vernaturliga, eftersom du i brjan inte trodde p det?

Jag tror inte alls p det vernaturliga.
Men jag var dr idag. Det finns ingen rd lampa. Hittade bara en rd sop-pse som det antagligen var som hamna p filmen.
2012-10-30, 19:27
Medlem
Heja anden9301 !!!!!

Det r tga i dig, alltid bra med konstruktiv kritik, och ett kritiskt analyserande sinne, det gillar jag skarpt.
Jag har frvisso en helt annan instllning till dig i det som saken gller, men jag gillar din friska sunda instllning.

S jag nskar dig Lycka Till av hela mitt hjrta!!

Att jag har en annan instllning till "sakfrgan", beror p egna erfarenheter, s bortse grna frn dem.

Lova bara att vara rdd om dig, nr du besker ex v en arbetsplats eller gruva i mrkret. D tnker jag p skaderisken. Tur i a f att det inte r ett bygge ni ska beska ...

Lycka
Till
! ! ! !
2012-10-30, 19:55
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden9301
Jag tror inte alls p det vernaturliga.
Men jag var dr idag. Det finns ingen rd lampa. Hittade bara en rd sop-pse som det antagligen var som hamna p filmen.

Du kanske kan kolla p filmen och bli sker istllet fr att spekulera?
2012-10-30, 20:32
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=xKCuGv7AcWA

Vid 0:22 Ser man en rd sak, 0:24 filmas samma punkt d ser man det inte lngre :S
Jag sg inte ens det dr nr jag spelade in det.
Man kan ven se vissa flimer och blinkanden.
Troligtvis r allt reflektioner men det ser spnnande ut

Lite mer info i brjan pratar jag om konferensrum / matsal. Det r ett gammalt sovrum ombyggt till matsal.
Nere i kllaren sger jag serverrum, Menar d pannrum.
Byggnaden jag r i r frn mellan 1600-1800talet.
Varfr vnde du inte kameran mot det du knde p armen?
2012-10-30, 23:48
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Du kanske kan kolla p filmen och bli sker istllet fr att spekulera?

Jag spekulerar inte, I rummet som det rda fanns str det ingen lampa. dremot utanfr str det en lampa. Och det rda r troligtvis en sop-pse som sagt.

vid 0:12 ~ ligger det en likadan rd sop pse p golvet.
Vid 1:40 ser man den rda psen som ligger p en kabeltrumma.

Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Varfr vnde du inte kameran mot det du knde p armen?

Fr det var inget dr och antog att det var spindelnt bara. :/ Jag hll mig ganska lugn fr att vara helt ensam. Vldigt spnnande var det iaf. ska nog spela in en lite lngre video dr. Innan jag frsker mig p ett nytt stlle.
Senast redigerad av anden9301 2012-10-30 kl. 23:53.
2012-10-31, 12:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
[...]

Fr det var inget dr och antog att det var spindelnt bara. :/ Jag hll mig ganska lugn fr att vara helt ensam. Vldigt spnnande var det iaf. ska nog spela in en lite lngre video dr. Innan jag frsker mig p ett nytt stlle.

Just knslan av att vidrras av spindelnt p hnder, armar och huvud nr det inte finns ngra sdana i nrheten brukar ju ibland tillskrivas det paranormala.
Nu pstr jag inte att den upplevelsen du hade just d var paranormal, men det kan ju vara vrt att tnka p.

Oftast s brukar dessa frnimmelser ven kombineras med andra som t. ex. att knna spontan och ofrklarlig kyla, att knna hur atmosfren frndras frn ett rum till ett annat, att helt pltsligt f extrem gshud och att hren p armarna reser sig spikrakt upp osv.
2012-10-31, 13:01
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Just knslan av att vidrras av spindelnt p hnder, armar och huvud nr det inte finns ngra sdana i nrheten brukar ju ibland tillskrivas det paranormala.
Nu pstr jag inte att den upplevelsen du hade just d var paranormal, men det kan ju vara vrt att tnka p.

Oftast s brukar dessa frnimmelser ven kombineras med andra som t. ex. att knna spontan och ofrklarlig kyla, att knna hur atmosfren frndras frn ett rum till ett annat, att helt pltsligt f extrem gshud och att hren p armarna reser sig spikrakt upp osv.

Har 1 nytt objekt p G.

1 gruva varav otroligt mnga dtt i.

Ska frska f tillstnd (mestadels fr skerheten.)

Sen har jag mjligtvis ven en underjordsanlggning som r som en labyrint :P,

EDIT: Nytt gng ihop sammlat. Nu ska det infrskaffas ny utrustning.
Senast redigerad av anden9301 2012-10-31 kl. 13:17.
2012-10-31, 16:12
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Jag spekulerar inte, I rummet som det rda fanns str det ingen lampa. dremot utanfr str det en lampa. Och det rda r troligtvis en sop-pse som sagt.

vid 0:12 ~ ligger det en likadan rd sop pse p golvet.
Vid 1:40 ser man den rda psen som ligger p en kabeltrumma.

S vitt jag kan tyda s r det rda vid 0:22 p precis samma stlle och i samma storlek och hjd som lampan, sop-psen eller vad det nu r som du filmar tydligt vid 1:40.

Man ser ju som du sger en rd soppse p ett bord 12 sekunder in men det r inte den jag syftar p. Kan ju vara en likadan p golvet som du sger. Pongen r i alla fall att det inte r paranormalt.
2012-10-31, 16:15
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
S vitt jag kan tyda s r det rda vid 0:22 p precis samma stlle och i samma storlek och hjd som lampan, sop-psen eller vad det nu r som du filmar tydligt vid 1:40.

Man ser ju som du sger en rd soppse p ett bord 12 sekunder in men det r inte den jag syftar p. Kan ju vara en likadan p golvet som du sger. Pongen r i alla fall att det inte r paranormalt.

Det r en rd soppse som ligger p en kabbeltrumma, Dock har den en rund form mer platt.

Alla bygglampor r gula

Har inte sagt ngot annat.
Senast redigerad av anden9301 2012-10-31 kl. 16:18.
2012-10-31, 16:31
Medlem
Citat:
Har 1 nytt objekt p G.

1 gruva varav otroligt mnga dtt i.

Ska frska f tillstnd (mestadels fr skerheten.)

Sen har jag mjligtvis ven en underjordsanlggning som r som en labyrint :P,

EDIT: Nytt gng ihop sammlat. Nu ska det infrskaffas ny utrustning.

Vad fr utrustning anvnder ni er av? Menar ifall ni exempelvis kollar efter EVP, mter temperatur (inte med termometer utan snarare flera vderstationer som konstant ritar en graf fr att se visa lokala temperaturskillnader) eller kollar EMF. Sker ni spken eller frsker ni kalla dem genom ngon klassisk ritual? Har ni ngon form av vrmekamera eller ngot som tydligt kan fnga upp ljus i vglngder utanfr vra gon..? Tror ifs att alla kameror kan fnga upp IR-ljus, testa att trycka p en fjrrkontroll och filma lampan p den s ser ni att den lyser rtt, men det ser du inte med gonen. Har ni med er en hund? Undrar mest hur serisa och plsta ni r.
Eller springer ni mest bara runt med en kamera och ficklampor :P Lycka till i vilket fall.

BTW: du kanske inte vill skriva nu, men efter att ni varit i gruvan kanske ni kan sga vad den heter s att vi ocks kan fundera p vad det r fr stlle.
2012-10-31, 16:42
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yashainu
Vad fr utrustning anvnder ni er av? Menar ifall ni exempelvis kollar efter EVP, mter temperatur (inte med termometer utan snarare flera vderstationer som konstant ritar en graf fr att se visa lokala temperaturskillnader) eller kollar EMF. Sker ni spken eller frsker ni kalla dem genom ngon klassisk ritual? Har ni ngon form av vrmekamera eller ngot som tydligt kan fnga upp ljus i vglngder utanfr vra gon..? Tror ifs att alla kameror kan fnga upp IR-ljus, testa att trycka p en fjrrkontroll och filma lampan p den s ser ni att den lyser rtt, men det ser du inte med gonen. Har ni med er en hund? Undrar mest hur serisa och plsta ni r.
Eller springer ni mest bara runt med en kamera och ficklampor :P Lycka till i vilket fall.

BTW: du kanske inte vill skriva nu, men efter att ni varit i gruvan kanske ni kan sga vad den heter s att vi ocks kan fundera p vad det r fr stlle.

Som du citera ska kpa in ny utrustning vi fr helt enkelt se. I framtiden ska vi frska oss p live streams

Platserna kommer vara med i varje video med fakta / bakgrund / historia.

Vi har inte med oss en hund fr vi ger ingen och skaffa en hund fr det ndamlet vore bara dumt.

Jag r vll medveten om att kameror fngar upp IR-ljus frn strlningen.

Vi kommer brja simpelt. Vore ondigt att spendera flera tusen fr att sen ingen vill se p det.
2012-11-01, 08:51
Medlem
Redbloods avatar
Blev s nyfiken p ditt projekt

Vart i dalarna hller du till, vi hade mer n grna hjlpt dig med detta men fr nrvarande r vi allihop upptagna med studier, smbarnsliv och en flytt, men vi saknar spkjagandet

(det gick inte att skicka detta till dig som pm, men du fr om du vill pm,a mig svaret)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in