Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Kan hlla med om det, men andra sidan kanske det gr det lttare fr Johan nr hon r dr ocks.
Jag undrar det.
Hade Rita varit stark och motiverad, s kanske.
Men jag tror att det snarare kan vara tuffare att lgga av med knarket nr man r ett par som drogat ihop tidigare. Den svagare av de tv kan ltt dra ner den andra i skiten igen, eftersom ingen egentligen r speciellt stark i en sdan situation.
Missbrukare verlag, har vl en tendens att ta den "ltta vgen" ut och ger grna upp allt fr ltt. Det hrda livet de levt samt drogernas slitage p psyke och kropp gr det vl inte enklare att hlla ut nr de stts under press heller, kan jag tnka.
Bastas koncept om att hrt arbete r vgen ifrn drogerna passar skert vissa och i synnerhet mn. Men vissa behver nog "krama en nalle" (som ngon sa i programmet) och f lite terapi eller tminstonde snacka ut om sitt frflutna. De r ju trots allt personligheter och gr inte att bunkra ihop som en enhet allihop. Utan de har sklart olika bakgrunder och orsaker till varfr de hamnat dr de r.
En sak tror jag dock r viktig.
Och det r att var och en som deltar i det hr projektet, eller har bestmt sig fr att sluta br ha ntt sin personliga botten. Innan man gjort det, s tror jag inte att man kommer ngon vart. Man mste verkligen vilja sluta sjlv. Inte fr att andra vill, tycker eller sger det.
Dr tror jag inte att varken Linnea eller Rita r nnu. Johan r jag osker p, tycker inte man har ftt ngot riktigt grepp om honom n.
Men jag r ingen expert.
Det r bara mina personliga funderingar.
Sjlvklart hoppas jag att det gr bra fr dem alla.