2012-09-21, 22:42
Medlem
Olympiuss avatar
Hej!

Ska köpa ett par rejäla byxor för naturbruk. Tänker mig något hyfsat svalt eftersom jag oftast inte är ute och frilufsar i vintertid. Är det kallt så tänkte jag köra underställ under bara.

Vill ha något slitstarkt som andas kvalitét. Gärna med förstärkta knän och bak. Gärna mycket fickor, genomtänkta sådana.

Om det spelar någon roll så kommer jag ha lundhags ranger high på fötterna.. sannolikt.

Priset är oviktigt, kvalitét går före.

Tack på förhand
Citera
2012-09-22, 21:37
Medlem
SportquattroS1s avatar
Recon Fältbyxa är en höjdare. om det blit varmt öppnar man bara gylfen. Dessutom är de förberedda för knäskydd.
Citera
2012-10-09, 19:06
Medlem
shbous avatar
Jag hade ungefär samma krav som dig, bestämde mig för ett par Fjällräven Arktis http://www.naturkompaniet.se/Product...85&search=true för 1899.- tyvärr har de inte kommit än så kan inte ge dig någon personlig bedömning. Grönlandsvax till det så
Citera
2012-10-10, 10:49
Medlem
Har ett par Vidda Pro Winter sen ett par veckor tillbaka, endast krälat runt lite i skogen vid fotografering och allmänt klättrande bland vedträn men inga problem alls!
Fukt torkar bort väldigt snabbt!
Eftersom de är fodrade (mesh om jag inte minns fel) så blir det varmt (precis lagom till vintern/senhösten), kommer dock handla ett par vanliga Vidda Pro till våren!
Köpte mina ifrån England, vissa saker är billigare där!
Citera
2012-10-10, 22:10
Medlem
Olympiuss avatar
Recon låg ju bra till i pris, men en annan har inte gjort lumpen så M90 är inget jag har testat. Bra brallor?

Tror inte jag kommer köpa några direkta vinterbyxor, eftersom jag inte tror det kommer vara så farligt kallt när de kommer fram. Just nu jobbar jag på båtar och använder sällan mina privata kläder som det är, och absolut inga frilufsargrejer.

Har hört mycket och gott om Vidda. Får bli en tur till Naturkompaniet så snart jag är tillbaka på Svensk mark.

Citat:
Ursprungligen postat av hesten1
.
Vart köpte du dina ifrån? Online eller? Vilken hemsida isf
Citera
2012-10-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Recon låg ju bra till i pris, men en annan har inte gjort lumpen så M90 är inget jag har testat. Bra brallor?

Tror inte jag kommer köpa några direkta vinterbyxor, eftersom jag inte tror det kommer vara så farligt kallt när de kommer fram. Just nu jobbar jag på båtar och använder sällan mina privata kläder som det är, och absolut inga frilufsargrejer.

Har hört mycket och gott om Vidda. Får bli en tur till Naturkompaniet så snart jag är tillbaka på Svensk mark.

Vart köpte du dina ifrån? Online eller? Vilken hemsida isf

Bra tanke om att testa de flesta modellerna innan, trodde själv att jag skulle ha en storlek mindre men när jag testade i butik så visade sig att det var fel!

Jag beställde mina ifrån The Sporting Lodge (dock inte kontrollerat om det finns billigare i UK)!
Om du registrerar dig för deras nyhetsbrev innan köp så får du, om jag inte minns fel, 10% rabatt, dessutom har dom lite rea som koden FJALL20 ger dig ytterligare (?) 20%!
Kommer definitivt beställa ett par vanliga Vidda Pro därifrån om jag nu inte skulle hitta något mer intressant!

Jag glömde tyvärr addera ett par knäskydd själv, rekommenderar det till andra dock!
Citera
2012-10-14, 13:46
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Bra tanke om att testa de flesta modellerna innan, trodde själv att jag skulle ha en storlek mindre men när jag testade i butik så visade sig att det var fel!

Jag beställde mina ifrån The Sporting Lodge (dock inte kontrollerat om det finns billigare i UK)!
Om du registrerar dig för deras nyhetsbrev innan köp så får du, om jag inte minns fel, 10% rabatt, dessutom har dom lite rea som koden FJALL20 ger dig ytterligare (?) 20%!
Kommer definitivt beställa ett par vanliga Vidda Pro därifrån om jag nu inte skulle hitta något mer intressant!

Jag glömde tyvärr addera ett par knäskydd själv, rekommenderar det till andra dock!

Tack!

Ska prova så snart jag kommer hem. Är på väg till Barcelona nu. Hur lång tid tog det innan dom kom när du beställde?
Citera
2012-10-14, 14:43
Medlem
02-02-2012s avatar
Snickarbyxor i nylon eller annan syntes
Citera
2012-10-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Tack!

Ska prova så snart jag kommer hem. Är på väg till Barcelona nu. Hur lång tid tog det innan dom kom när du beställde?

Enligt hemsidan så 6-10 dagar men jag fick dom på 4!
Citera
2012-10-14, 23:59
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Enligt hemsidan så 6-10 dagar men jag fick dom på 4!

Okej, tack!
Citera
2012-10-15, 00:01
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Snickarbyxor i nylon eller annan syntes

Nja, tror säkert de fyller sin funktion men det är inte direkt någon snygg lösning i mitt tycke. Känns som att det blir jobbigt med tröjor och grejer också med hängslen som är i vägen
Citera
2012-10-15, 23:59
Medlem
Kristallstrukturs avatar
Jag kör med Fjällräven Keb, mycket fina funktioner. Bland annat långa dragkedjor vid sidorna för optimal ventilation, mycket strech men ändå slitstarkt G1000-material. Jag har röd/svarta, riktigt nice!

http://www.naturkompaniet.se/Product...45&search=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in