2013-02-19, 19:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Vsterlnningar r de sista som ska yttra sig om korrumperade ledare.

Hur kommer det sig att ingen klagade ver ngon korrumperad ledare och hnsynsls diktator innan Arabiska vren?

Det r ltt att uttrycka sitt missnje ver ngot nr hela vrlden gr det.
Say WHAAAAAAAAAAAAT??????????? Vilken 100 % perfekt avskrmning mot omvrlden har du anvnt under hela ditt liv? Det dr med att bo i en garderob rcker liksom inte fr att beskriva din vrldsfrnvndning. Jag minns hur diktatorer i svl mellanstern som annorstdes har ftt utst bde spott och spe i den fria vrlden s lnge jag kan minnas och jag vet att det varit s lngt innan jag fddes med. De hundratusentals politiska flyktingar som vi tagit emot i bl. a. Sverige sedan flera decennier kanske inte alls var frfljda, ingen hade klagat i sina hemlnder?

Att en del regeringar har satt ekonomin i frsta rummet och sett mellan fingrarna med diktaturer betyder fan ta mig inte att ingen klagade.

Din signatur sger mig att du har assyriskt ursprung, jag antar vidare att du bor i Sverige. I s fall, vad fick din slkt att komma hit en gng i tiden? Var det fr att de inte gillade den fria demokratin i sitt gamla hemland? Du kanske skulle snacka med dina frldrar om hur underbart det r i mellansterns diktaturer.
Citera
2013-02-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Say WHAAAAAAAAAAAAT??????????? Vilken 100 % perfekt avskrmning mot omvrlden har du anvnt under hela ditt liv? Det dr med att bo i en garderob rcker liksom inte fr att beskriva din vrldsfrnvndning. Jag minns hur diktatorer i svl mellanstern som annorstdes har ftt utst bde spott och spe i den fria vrlden s lnge jag kan minnas och jag vet att det varit s lngt innan jag fddes med. De hundratusentals politiska flyktingar som vi tagit emot i bl. a. Sverige sedan flera decennier kanske inte alls var frfljda, ingen hade klagat i sina hemlnder?

Att en del regeringar har satt ekonomin i frsta rummet och sett mellan fingrarna med diktaturer betyder fan ta mig inte att ingen klagade.

Din signatur sger mig att du har assyriskt ursprung, jag antar vidare att du bor i Sverige. I s fall, vad fick din slkt att komma hit en gng i tiden? Var det fr att de inte gillade den fria demokratin i sitt gamla hemland? Du kanske skulle snacka med dina frldrar om hur underbart det r i mellansterns diktaturer.
Vi som utvandrat frn misren r luttrade efter alla dessa r av tyranni. Vi vet hur folket dr nere har det.
Mitt inlgg riktar sig mot vsterlnningar som blivit indoktrinerade av den missledande politik som USA spridit. I princip allt som sgs och har sagts om Irak/Syrien/Libyen av USA r nonsens.
Citera
2013-02-19, 20:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Vi som utvandrat frn misren r luttrade efter alla dessa r av tyranni. Vi vet hur folket dr nere har det.
Mitt inlgg riktar sig mot vsterlnningar som blivit indoktrinerade av den missledande politik som USA spridit. I princip allt som sgs och har sagts om Irak/Syrien/Libyen av USA r nonsens.
Du svarade inte p mitt inlgg. Frsk gra det tack.
Citera
2013-02-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du svarade inte p mitt inlgg. Frsk gra det tack.
Jo, jag antar att folket som utvandrade frn misren knde sig frfljda av regimen.
Citera
2013-02-19, 21:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jo, jag antar att folket som utvandrade frn misren knde sig frfljda av regimen.
Tack!
Citera
2013-02-25, 04:26
Medlem
Detta var ju skit intresant. Har studerat en hel del om just pengar och dess uppkomst, och vrldsordnigen vi lever i. Mnga pusselbitar som fll p plats nu. Kul att f ta del av andra sidan av myntet. Men jag tror nd inte att han (Gaddafi) var s jvla oskyldig som youtube clippet visade.

Han hll p och rasera allt fr nuvarande makthavare. Han skulle ha gett tillbaka pengar dess vrde och mste enligt dom undanrjas, fr att inte kollapsa westvrlden och vrat ltt sagt idiotiska system med pengar som i princip inte har ngot som helst backup i vrde, annat n att alla r skyldiga varandra enorma summor pengar t hger och vnster.

Hur det skulle ha blivit om gaddafi skulle ha ftt genomfra sin msterliga ide om sina guld dinarer, r ganska skrmmande. Vi som r beroende av nuvarande system skulle nog skert gradvis ftt det jobbigare och jobbigare. Och det r ett steg Jag fr tilfllet inte r redo att ta.
Citera
2013-07-27, 02:43
Bannlyst
I all tystnad sitter generalen i ensam eftertanke. Med en str nskan om sonens frverkligande.
Citera
2013-07-27, 03:17
Bannlyst
Jag vet att jag skrivit en mngd suspekta inlgg i den hr trden. Mnga av dem var skrivna frn hjrtat fr stunden. Det borde ha varit s som jag skrev, men r det med strsta sannolikhet inte. Det som frmodligen hnde Muammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi r s fel och orttvist att det r svrt att hitta ngon annan som blivit smre behandlad jmfrt med honom. Libyen var skitfattigt p 60-talet. Majoriteten var beduiner som bodde i tlt. Nogonstans mellan 2-3 miljoner och en verklass p ngra hundratusen som bodde i stderna. Spola fram till 80-talet och landet r ett av de mest vlmende i Afrika. Givetvis har "verklassen" tappat mark och beduinerna har tagit ver universiteten.

Det finns tv saker som talar emot att han r dd. Ett, DNA-proven frn Sarajevo. Enligt dem r det inte han. Tv, det regnade i Sirte den 19-20 oktober, 2011. I de mnga filmerna som visar lynchningen r det soligt. Nr man skalar av allt annat s r det bara dessa tv saker som man kan oberopa.

Sen finns den hr trden...
http://www.ronpaulforums.com/entry.p...age8&#comments
Citera
2013-07-27, 12:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Jag vet att jag skrivit en mngd suspekta inlgg i den hr trden. Mnga av dem var skrivna frn hjrtat fr stunden. Det borde ha varit s som jag skrev, men r det med strsta sannolikhet inte. Det som frmodligen hnde Muammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi r s fel och orttvist att det r svrt att hitta ngon annan som blivit smre behandlad jmfrt med honom. Libyen var skitfattigt p 60-talet. Majoriteten var beduiner som bodde i tlt. Nogonstans mellan 2-3 miljoner och en verklass p ngra hundratusen som bodde i stderna. Spola fram till 80-talet och landet r ett av de mest vlmende i Afrika. Givetvis har "verklassen" tappat mark och beduinerna har tagit ver universiteten.

Det finns tv saker som talar emot att han r dd. Ett, DNA-proven frn Sarajevo. Enligt dem r det inte han. Tv, det regnade i Sirte den 19-20 oktober, 2011. I de mnga filmerna som visar lynchningen r det soligt. Nr man skalar av allt annat s r det bara dessa tv saker som man kan oberopa.

Och du har std fr dina tv pstenden?
Citera
2013-07-27, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och du har std fr dina tv pstenden?

Lnkar r redan postade i den hr trden och i lnken jag postade i mitt frra inlgg (Ron Paul-forumet, sista sidan).

Hr dk DNA-spret upp frst. En fransk sida. Det finns en versttning till engelska lngre ner.
http://stcom.net/news/?p=10195

Fr vrigt har jag redan skrivit att jag inte tror att han lever eftersom ingen (i hans position) skulle kunna sitta tyst i snart tv r. Fast vem vet, han kanske verkligen r i Oman med resten av familjen som verlevde.
Citera
2013-07-28, 03:50
Medlem
johanjosefssons avatar
Han r inte dd. Sg honom senast p ica med en tub kalles kaviar i handen.
Citera
2013-07-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli

Fattigdom och frihet eller (relativ) rikedom och ofrihet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in