Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Vsterlnningar r de sista som ska yttra sig om korrumperade ledare.
Hur kommer det sig att ingen klagade ver ngon korrumperad ledare och hnsynsls diktator innan Arabiska vren?
Det r ltt att uttrycka sitt missnje ver ngot nr hela vrlden gr det.
Say WHAAAAAAAAAAAAT???????????

Vilken 100 % perfekt avskrmning mot omvrlden har du anvnt under hela ditt liv? Det dr med att bo i en garderob rcker liksom inte fr att beskriva din vrldsfrnvndning. Jag minns hur diktatorer i svl mellanstern som annorstdes har ftt utst bde spott och spe i den fria vrlden s lnge jag kan minnas och jag vet att det varit s lngt innan jag fddes med. De hundratusentals politiska flyktingar som vi tagit emot i bl. a. Sverige sedan flera decennier kanske inte alls var frfljda, ingen hade klagat i sina hemlnder?
Att en del regeringar har satt ekonomin i frsta rummet och sett mellan fingrarna med diktaturer betyder fan ta mig inte att ingen klagade.
Din signatur sger mig att du har assyriskt ursprung, jag antar vidare att du bor i Sverige. I s fall, vad fick din slkt att komma hit en gng i tiden? Var det fr att de inte gillade den fria demokratin i sitt gamla hemland? Du kanske skulle snacka med dina frldrar om hur underbart det r i mellansterns diktaturer.