2013-05-20, 21:28
Medlem
Miukis avatar
Håller med TS Dubstep måste vara den värsta musikstilen som skapas.
Citera
2013-05-21, 00:35
Medlem
Fossilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOfSkurt
Vanligt folk lyssnar på Skrillex.

Det har blivit så "mainstream" att tycka att Skrillex är mainstream att det inte ens är mainstream att tycka om Skrillex längre.

Killen är ett geni för fan.
Om du nu inte gillar dunka-dunkat kan du prova att lyssna på piano-covers av hans musik. Jävligt vackert: http://www.youtube.com/watch?v=TmJ2QRGghtY

Geni?

Allvarligt?

Då är samtliga musiker det i mitt tycke. Nej.

Beethoven, Mozart, Tchaikovsky, Strauss, Rossini, Vivaldi, Offenbach m.m är musikgenier om några.

Beethoven var döv för i helvete. Skulle vilja se Skrillex skapa sitt gnäll då.
Tycker dock om ett fåtal låtar som klassas som dubstep.
Citera
2013-05-23, 16:11
Medlem
Adelaides avatar
Dom har noll koll på riktig musik helt enkelt.
Citera
2013-11-04, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Helt seriöst, vad är det för människor? Jag får bara ont i huvudet av att lyssna på Skrillexs öronbedövande våldtäkt på ett stycke noter.
Ni som tycker Skrillex är bra, hur ser ert liv ut?
Mitt liv är okej antar jag, men vad har det med saken att göra?

Jag lyssnar på Dire Straits, Petri Nygård, Queen, Anaal Nathrakh, Joe Hisaishi och Serj Tankian med så det är liksom.. Ja.
Citera
2013-11-04, 18:23
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Dom har noll koll på riktig musik helt enkelt.

Jag lyssnar på Skrillex, Avicii... Men även Jimmy Hendrix, Hans Zimmer, Labyrint och Iron Maiden.

Anser mig ha rätt bra koll på musik

Älskar Skrillex, riktigt köttigt och bra, men när han väl slog igenom 2011 hatade jag han av principsak. Det som gör det så bra är att jag alltid tycker det är pepp att förkröka till sen att det är kul att shuffla/dansa till.
Citera
2013-11-04, 20:46
Medlem
MartinBajens avatar
Folk som lyssnar på Skrillex och kallar det för Dubstep har aldrig lyssnat på riktig Dubstep förut...iallafall majoriteten, vill inte dra alla över en kant. Och eftersom Skrillex är Mainstream musik så är det folk som inte lyssnar på annat än just Mainstream musik.

Tycker synd om dom som inet får annan musik igenom sina öron, det finns ju så otroligt mer och 1000x bättre musik än den flesta Mainstream musiken..att folk inte bara kan utforska???
Själv lyssnar jag på Uplifting Trance, tycker det inte finns något underbarare...
Citera
2013-11-10, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBajen
Folk som lyssnar på Skrillex och kallar det för Dubstep har aldrig lyssnat på riktig Dubstep förut...iallafall majoriteten, vill inte dra alla över en kant. Och eftersom Skrillex är Mainstream musik så är det folk som inte lyssnar på annat än just Mainstream musik.

Tycker synd om dom som inet får annan musik igenom sina öron, det finns ju så otroligt mer och 1000x bättre musik än den flesta Mainstream musiken..att folk inte bara kan utforska???
Själv lyssnar jag på Uplifting Trance, tycker det inte finns något underbarare...
Meh låter lite smått supremacistiskt.

Jag lyssnar på den mest underground black metal musiken, fast nästan all black metal är dock mer eller mindre underground. Så att jag vara lyssnar på mainstream gäller bara i just dubsteps fall.
Citera
2013-11-10, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Geni?

Allvarligt?

Då är samtliga musiker det i mitt tycke. Nej.

Beethoven, Mozart, Tchaikovsky, Strauss, Rossini, Vivaldi, Offenbach m.m är musikgenier om några.

Beethoven var döv för i helvete. Skulle vilja se Skrillex skapa sitt gnäll då.
Tycker dock om ett fåtal låtar som klassas som dubstep.
I Mozart va Skrillex på erboh så vann han dock
Citera
2013-11-11, 09:57
Medlem
Nihennas avatar
Jag gillar dubstep, dock anser jag att just Skrillex är dubstepens motsvarighet till Justin Bieber och förtjänar att få sina fingernaglar utslitna .
Citera
2013-11-11, 10:58
Medlem
ArneIIIs avatar
Folk som lyssnar på Skrillex och annan modern dupstep och benämner detta som ett nytt fenomen över 10 år efter det slog igenom kallas för töntar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag gillar dubstep, dock anser jag att just Skrillex är dubstepens motsvarighet till Justin Bieber och förtjänar att få sina fingernaglar utslitna .
Ungefär så ja.
Citera
2013-11-11, 14:06
Medlem
angeess avatar
Pucko

Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Ja du TS jag har ställt mig sj exakt samma fråga. Det går ju inte att tycka musiken är bra. För att något ska kunna kallas musik så ska det vara ett instrument med i låten!

Är du helt jävla dum eller? Är du den som bestämmer vad som är musik eller inte? Nej skulle inte tro det. Jag tycker att dubstep är bra precis som många andra. Så jo, det går att tycka att musiken är bra. Och det krävs inte instrument för att det ska vara musik ditt jävla svin. Alla har olika musiksmak
Senast redigerad av angees 2013-11-11 kl. 14:08.
Citera
2013-11-11, 17:10
Medlem
Irradiates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu

Älskar Skrillex,

Filip Hammar, är det du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto