Jag gjorde en rensning på min gamla iPhone och avslutade mitt dåvarande Apple-ID/iCloud-konto.
Idag när jag startade telefonen så märkte jag att jag glömt att logga ut det kontot från mobilen och den tjatar om lösenordet vilket jag slår in och då får meddelandet; Detta Apple-ID är inte aktivt.
Jag bytte telefon för ett tag sedan och i princip allting verkar ha förts över via icloud till min nya mobil. Jag upptäckte dock idag att en del SMS--historik och kontakter saknas. Två personer som jag vet att jag har haft som kontakter samt alla SMS är borta. Vidare är indexeringen av bilder inte uppdaterad. Sökfunktionen på bilder ger inte alls lika många svar som förr.
Ett annat problem är att om jag går in på meddelande och söker på t.ex. Kalle så hittas inga meddelande. Men går jag via kontakter in på Kalle kan jag trycka på meddelande och får då upp allt.
Är detta någon bugg i deras uppdatering? Aldrig varit med om innan och jag vet att jag har säkerhetskopierat och fört över allt. Allt borde finnas med.
Sen har jag ju flera hundra gigabyte i iCloud men det borde inte spela så stor roll eller?
Jag har även loggat in på icloud.com men där finns inga riktigt gamla backups som innehåller kontakten jag letar efter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!