2012-09-29, 16:31
Medlem
Hej flashback, första tråden här för min del och som rubriker lyder; vilken mobil anses vara bäst på marknaden? Jag har idag en vanlig SonyEriccson - Xperia. är nöjd med den då det är en låg kostnad för mig, kontantkort och har "årskort sms" så komminucerar via sms i det mesta MEN kameran är inget vidare, internet fungerar inte riktigt som det ska via wifi (står att man är uppkopplad med vill inte ladda sidan) och telefonen är allmänt seg.

Iphone 4s är den jag har kollat på men borde man överväga Iphone 5? kostnaden lär bli högre och som student vill jag såklart få så bra kvalité som möjligt men samtidigt en låg kostnad. Iphone-fenomenet känns i dagsläget mycket som en "statusgrej", jag är inte så prylintresserad mer än att jag tycker att Iphone verkar vara en jäkligt skön telefon.

så summa av kardemumma, min fråga: vilken mobil anser ni har en bästa prestanda samtidigt som det är ett överkomligt pris?
Citera
2012-09-29, 19:17
Medlem
UncaScroogies avatar
Jag tycker att den absolut bästa mobilen för mig är en SonyEricsson W890.

Smek-och pektelefoner är alldeles för långsamma att skriva sms med och dessutom dålig mottagning. De är dessutom extremt mycket mer ömtåliga. De är större i fickan och drar alldeles för mycket ström, vilket innebär ett ständigt laddande.

Vill man kolla internet, så är en lite mini-pc mycket bättre.
Citera
2012-09-30, 14:47
Medlem
Withereds avatar
Beror helt på vilken prisklass du vill lägga dig i. Skulle dock inte rekommendera iPhone 5 om du vill ha det mest prisvärda då den är så överdrivet jävla dyr, samtidigt som du kan göra samma saker i samma "hastighet" på en android-lur som är ~2k billigare.

Det bästa på androidplattformen i nuläget är väl HTC One X och Samsung Galaxy S3/Note 2.
Citera
2012-09-30, 19:58
Medlem
code19s avatar
Jag skulle rösta på galaxy s3 och iphone 5. Sen finns det ju olika prisklasser på modeller.
Citera
2012-10-01, 17:56
Medlem
tack för svaren hörni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här