• 2
  • 3
2012-10-02, 21:54
Medlem
fiskmasen99s avatar
Bara fortsätta träna, snart släpper det
Spring inte bara 5km spåret, då riskerar du att fastna i samma fart som du alltid har, träna lite intervaller minst en gång/veckan.
Citera
2012-10-02, 23:38
Medlem
Du kan springa snabbare än du tror, höj takten lite och kör på det.

När du spytt efter ett lopp vet du att du håller en ok takt och inte kan förbättra dig så värst mycket utan mer träning.
Citera
2012-10-03, 00:26
Medlem
Fjodorovs avatar
Det beror väl på hur spåret ser ut? Är det många och väldigt branta backar så blir man lätt trött.

6 minuter per kilometer är väl inte direkt bra för att vara en halv mil men testa ge dig ut en gång i veckan och kör 1 kilometers intervaller.

Dvs du springer allt vad du kan i 1 kilometer (försök ligga under 5 minuter borde väl vara genomförbart för dig) och vila en 1 minut och upprepa detta fem gånger och du lär förbättra dig rätt snabbt om du gör detta en gång i veckan utöver dina vanliga löprundor.

Skippa musiken, ta med dig tidtagarur och sätt upp delmål som att ligga under 6 minuter per kilometer för att bli bättre.
Citera
2012-10-03, 01:25
Medlem
Vissa människor kan inte förbättra sin kondition. Titta på vetenskapens värld
Citera
2012-10-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth.Vader

Har du någon källa till det du kan länka till? För det lät väldigt intressant.
Citera
2012-10-03, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth.Vader

Klart dom kan, vissa människor förstår inte allt som dom ser på tv är väl ett mer korrekt påstående?
Citera
2012-10-03, 22:24
Medlem
de400s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det beror väl på hur spåret ser ut? Är det många och väldigt branta backar så blir man lätt trött.

6 minuter per kilometer är väl inte direkt bra för att vara en halv mil men testa ge dig ut en gång i veckan och kör 1 kilometers intervaller.

Dvs du springer allt vad du kan i 1 kilometer (försök ligga under 5 minuter borde väl vara genomförbart för dig) och vila en 1 minut och upprepa detta fem gånger och du lär förbättra dig rätt snabbt om du gör detta en gång i veckan utöver dina vanliga löprundor.

Skippa musiken, ta med dig tidtagarur och sätt upp delmål som att ligga under 6 minuter per kilometer för att bli bättre.
Spåret har 3 relativt branta backar och hela spåret är 2,5. Det konstiga är att det är efter första varvet jag tröttnar rejält. Känner av i knä osv. Tillägga att jag springer 2,5 på 12,5 vilket jag själv anser som hyfsat.
Citera
2012-10-03, 22:27
Medlem
de400s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
31 minuter
Det var ju typ vad tjockisarna som var längre horisontellt än vertikalt när man var liten som fick typ såna tider. Tror fan att de som gick rundan inte kom särskilt långt ifrån den tiden.

Jag tror att du anstränger dig för lite eller fördelar energin helt fel.
Tur att jag inte liknar dom då! Är det förresten skillnad mellan könen i löpning?
Citera
2012-10-03, 22:40
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Tur att jag inte liknar dom då! Är det förresten skillnad mellan könen i löpning?

Männen är fortare.
Citera
2012-10-04, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Spåret har 3 relativt branta backar och hela spåret är 2,5. Det konstiga är att det är efter första varvet jag tröttnar rejält. Känner av i knä osv. Tillägga att jag springer 2,5 på 12,5 vilket jag själv anser som hyfsat.

Har du mätt upp spåret?

Kanske är längre än du tror. Vill minnas att det var någon här på forumet som sprang på ett spår som skulle vara 2,5km men visade sig vara 3,3km.
Citera
2012-10-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunaSkor
Har du mätt upp spåret?

Kanske är längre än du tror. Vill minnas att det var någon här på forumet som sprang på ett spår som skulle vara 2,5km men visade sig vara 3,3km.

Elljusspåren/de röda brukar nästan alltid vara 2,5 km eller strax över 2,5km.
Kör man en varvbana som kanske är 100meter lång så ser det naturligtvis ut som om tiderna är sämre än vad de i själva verket är.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in