• 1
  • 2
2012-10-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klirre
blir dock för dyr för mig

Den vanliga 3g varianten då? den har precis fått nyaste android med många coola funktioner.

Google now t.ex , den känner igen mönster, t.ex vet den om du ska till jobbet en måndag morgon , är det trafik köer så talar den om det för dig och föreslår dessutom alternativa vägar, innan du ens har själv tänkt tanken. Det gäller även tåg,buss,pendeltåg etc.

Följer du sport vet den automatiskt vilka lag du är intresserad av och visar dig resultatet.

finns mkt mer funktioner oxå givetivs
Citera
2012-10-04, 14:52
Medlem
http://www.mecenat.se/studentrabatte...-mobiltelefoni

Där har dom lite student erbjudanden.

Personligen hade jag valt sg3, annars är 4s ett bra alternativ.
Citera
2012-10-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Den vanliga 3g varianten då? den har precis fått nyaste android med många coola funktioner.

Google now t.ex , den känner igen mönster, t.ex vet den om du ska till jobbet en måndag morgon , är det trafik köer så talar den om det för dig och föreslår dessutom alternativa vägar, innan du ens har själv tänkt tanken. Det gäller även tåg,buss,pendeltåg etc.

Följer du sport vet den automatiskt vilka lag du är intresserad av och visar dig resultatet.

finns mkt mer funktioner oxå givetivs
Ja 3g varianten kan gå, men jag vet inte om den kommer kännas för stor kanske?
Citera
2012-10-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3th
http://www.mecenat.se/studentrabatte...-mobiltelefoni

Där har dom lite student erbjudanden.

Personligen hade jag valt sg3, annars är 4s ett bra alternativ.
Jag vet inte om tele2 har så bra täckning uppe i norrland? :P
Citera
2012-10-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ja 3g varianten kan gå, men jag vet inte om den kommer kännas för stor kanske?

Den passar som handen i handsken , tom enligt flickorna
Citera
2012-10-04, 19:49
Medlem
Chezzies avatar
Jag köpte nyss en iPhone 4s, halebop har ett bra studenterbjudande med rubbet - och om du kan tänka dig att betala 1650 kr kontant från början blir din månadsavgift 230 kr (4000 sms, 200 samtal, 4 gb surf). Rätt schysst deal!
Citera
2012-10-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chezzie
Jag köpte nyss en iPhone 4s, halebop har ett bra studenterbjudande med rubbet - och om du kan tänka dig att betala 1650 kr kontant från början blir din månadsavgift 230 kr (4000 sms, 200 samtal, 4 gb surf). Rätt schysst deal!

Grejen är att om man ska köpa en 4s så tycker jag det är lika bra att köpa en 4a för det känns som samma telefon, och så är det väl med 5an också egentligen :P
Citera
2012-10-04, 22:27
Medlem
Chezzies avatar
Citat:
Grejen är att om man ska köpa en 4s så tycker jag det är lika bra att köpa en 4a för det känns som samma telefon, och så är det väl med 5an också egentligen :P

Ja, så kan man ju tänka... eller så kan jag i alla fall tänka om det står mellan 4s och 5:an, fast med tanke på att 4s lär få programuppdateringar från Apple ytterligare ett år tyckte jag att valet var rätt lätt. Om man jämför telefonerna mot varandra på Apple stores hemsida är det ju inte supermycket som skiljer 4s och 5, men desto mer som skiljer 4:an från de andra.

Dessutom (rätta mig om jag har fel) får väl 4s fler funktioner i iOS 6 jämfört med vad 4 får. Men visst, båda är ju bra telefoner och i praktiken är det väl inte så stor skillnad!

Edit: Dessutom, finns 4:an att få tag på i mer än 8 gb längre?
Senast redigerad av Chezzie 2012-10-04 kl. 22:28. Anledning: tillägg
Citera
2012-10-04, 23:13
Medlem
jag var i exakt samma sits som dig. Behövde en nyn mobil och vill egentligen köpa en Iphone 5 men jag tyckte/tycker att den är för dyr så jag slog till på S3:an via mecenat och jag kan nog redan nu säga att jag troligtvis aldrig kommer gå tillbaka till Iphone.

Det är som att en ny värld öppnar upp sig med Android, man kan faktiskt göra saker med den (till skillnad från min tidigare Iphone 4, vilken jag var otroligt nöjd med för övrigt)!

jag säger såhär, har du något som helst intresse för teknik så välj en S3, om inte kör du på en Iphone 4S. Iphonen kommer du inte bli missnöjd med men den kommer samtidigt inte överraska dig på något sätt, den kommer helt enkelt bara fungera utan att du behöver göra särskilt mycket. S3:an kräver några timmar i början för att fixa rätt appar, widgets etc och lära sig det men när du väl gjort det så är det bara att köra på.

// MVH
Citera
2012-10-04, 23:25
Medlem
Efter att ha funderat konstant i 2 dagar så tror jag att det faktiskt blir, en helt vanlig 4a! Den kostar bara 100kr + abbonemang 99kr + det jag ringer för. Behöver egentligen ingen värstingtelefon och eftersom jag lever rätt fattigt så tror jag det får bli den. Tack för svaren!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in