2005-04-04, 19:00
Medlem
klonets avatar
Ngra tankar eller kommentarer om denna klassiker???
Citera
2005-04-04, 19:18
Medlem
Eremitens avatar
Med tanke p att bokens tema r lika aktuellt nu som nr den skrevs, br alla mnniskor lsa den (speciellt makthungriga girigbukar).
Citera
2005-04-04, 20:07
Medlem
Hednings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Med tanke p att bokens tema r lika aktuellt nu som nr den skrevs, br alla mnniskor lsa den (speciellt makthungriga girigbukar).

Hller med Eremiten. Det finns en anledning till att Balzac r en av Frankrikes och vrldens skickligaste frfattare.
Citera
2009-09-29, 18:05
Medlem
Svaghetssynden- Recension?????

Jag hittar ingen riktigt bokrecension om 1800-tals romanen 'Svaghetssynden' av Honor de Balzac. r det ngon som kan frklara om vad boken handlar om s att man kan bertta om den i 1-2 minuter fr en klass???? Jag har frskt lsa den men den r omjlig att frst???
Citera
2009-09-29, 18:13
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bws
Jag hittar ingen riktigt bokrecension om 1800-tals romanen 'Svaghetssynden' av Honor de Balzac. r det ngon som kan frklara om vad boken handlar om s att man kan bertta om den i 1-2 minuter fr en klass???? Jag har frskt lsa den men den r omjlig att frst???

D kanske du ska lsa en annan bok? Spket Laban kper en cykel, Lilla farbrorn gr p stan eller Totte bygger ett luftskepp.

Det r fullt mjligt att det r en svr bok, men vlj d en annan istllet fr att mygla. Det r det som r fel med dagens svenska ungdom: minsta lilla motstnd s vekar de ur. Fr 30 r sedan var det ryssen man fruktade. Om 30 r kommer Grnland kunna invadera oss. Om 30 till valfri afrikansk stam som har uppfunnit spjutet.
Citera
2009-09-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
D kanske du ska lsa en annan bok? Spket Laban kper en cykel, Lilla farbrorn gr p stan eller Totte bygger ett luftskepp.

Det r fullt mjligt att det r en svr bok, men vlj d en annan istllet fr att mygla. Det r det som r fel med dagens svenska ungdom: minsta lilla motstnd s vekar de ur. Fr 30 r sedan var det ryssen man fruktade. Om 30 r kommer Grnland kunna invadera oss. Om 30 till valfri afrikansk stam som har uppfunnit spjutet.

Ja men problemet r att jag har redovisningen imorgon och har ej lst boken, its too late,,
Citera
2009-09-29, 19:19
Medlem
Svaghetssynden av Honor de Balzac

Har ngon en bre recension om denna bok??
Citera
2009-09-29, 19:19
Medlem
har ngon en bra recension om

Svaghetssynden av Honor de Balzac ???
Citera
2009-09-29, 20:27
Medlem
Eremitens avatar
Nej. Du fr ska sjlv. Ett tips: sk p engelska. Novellen heter p engelska The Venial Sin och ingr i novellsamlingen Droll Stories.
Citera
2009-09-29, 20:37
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Det r en novell.
Citat:
Ja men problemet r att jag har redovisningen imorgon och har ej lst boken, its too late,,
Skojar du! Den r p 30 sidor, eller 60 sidor om det r utgvan i serien "Entimmesboken". Du kanske kan gissa varfr serien kallas fr "Entimmesboken".
Citera
2025-02-10, 19:17
Medlem
Frankrikes Dostojevskij!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här