2012-10-10, 17:22
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Du tror på allvar att alla över 25år läser Aftonbladet ibland eller regelbundet? Då kan jag säga att du har fel. Jag läser aldrig Aftonbladet. Jag slutade läsa kvällspressen och dagspressen och deras hemsidor, som ser ut som en freakshow, för länge sedan.

Och jag mår mycket bättre idag än den tiden jag kände mig tvingad till att gå in på Aftonbladet eller Expressen bara för att uppdatera mig regelbundet om något hade hänt i världen.

Det förklarar fortfarande inte varför du "tror" att 95% av AB's läsare skulle vara sverigedemokrater.

Jag hatar aftonbladet, besöker aldrig tidningen och kommer rösta SD eftersom samhällsfrågor skall kunna diskuteras vare sig man är invandringskritiker, ekonom, rasist, sosse eller liberal. Inte kan man idag bara säga högerextrem och sen fly ämnet. Bemöt de frågor och svar som uppkommer i debatt, lägg inte ord i den andres mun och säg "hen är fascist, rasist eller högerextrem". Den frasen kommer inte ta dig långt i livet.
Citera
2012-10-11, 12:16
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Det förklarar fortfarande inte varför du "tror" att 95% av AB's läsare skulle vara sverigedemokrater.

Jag hatar aftonbladet, besöker aldrig tidningen och kommer rösta SD eftersom samhällsfrågor skall kunna diskuteras vare sig man är invandringskritiker, ekonom, rasist, sosse eller liberal. Inte kan man idag bara säga högerextrem och sen fly ämnet. Bemöt de frågor och svar som uppkommer i debatt, lägg inte ord i den andres mun och säg "hen är fascist, rasist eller högerextrem". Den frasen kommer inte ta dig långt i livet.

Har aldrig påstått att 95% av tidningens läsare är sverigedemokrater.
Citera
2012-10-12, 17:57
Medlem
Här kommer en krönika i ämnet

http://www.friatider.se/tidningarna-...e-gillar-olika
Citera
2012-10-20, 05:55
Medlem
Spaeckhuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klitor.Isbjoern
Något jag inte förstår är varför Expressen, eller andra "konkurrenter" inom media, inte trycker upp detta på förstasidan. Det är ju knappast något bra. Visst, många är emot SD, men pengar är väl det alla strävar efter. Och en rubrik på Expressen i form av "Aftonbladet mörkar valresultat" lär väl sälja bra?

Blir väl dessvärre svårt för dem då samma journalister ofta har både Expressen och Aftonbladet på CV:t. Skulle de inte ha det ville de kanske inte skriva artiklar som äventyrar chanserna för framtida jobb hos andra tidningar. Sedan har de väl någon typ av journalistisk ryggomhållning då den världen är rätt liten egentligen.

Jag menar minns ni ens en enda gång som media har framgångsrikt granskat annan media? Det gör bannemig inte jag iaf (bortsett från sociala medier då som gör ett utmärkt jobb med att granska allt möjligt, speciellt gammelmedia).

Hur som helst så märker man ju bristerna i systemet. Journalistiken ska ju granska makten. De största tidningarna är en del av den allra största makten men blir inte granskade ändå och då faller ju det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in