Citat:
Ursprungligen postat av Vitbalans
Lägg stången på trapzen istället. Men jag antar och hoppas att du gör det redan.
Ja, det stämmer. Tankeerror. Dock för långt ned om jag tittar på de länkade bilderna ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors
Stången för långt ned på ryggen kombinerat med att du går ned för upprätt alternativt har alldeles för bred fotställning.
Fixas genom att böja som om du sätter dig på en stol: böj höften bak, sen böjer du knäna fram, vikten på hälarna och gå ned kontrollerat.
Såsom Yoto Yotov gör 02:38 i klippet:
www.youtube.com/watch?v=wgUsxet849M
Tack för tipset. Har kollat och jag tror inte jag trycker ut bakdelen så mycket som han gör. Jag fegar nog helt enkelt. Drar in röven, lägger stången för långt bak och då sitter jag där. Verkar logiskt.
OffT: 4:45 vad i helvete?!
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Hur ser din benpress ut? Du måste tänka på att vid böjen så lyfter du även din egna kroppsvikt, dessutom ger benpressen ett mekaniskt övertag.
Klart, räknade bort den egna vikten. Räknar jag då om vikterna blir det precis lika mycket. Spännande.
I benpress har jag fötterna lika brett som höfterna och pressar rakt. På nedvägen låter jag vikten följa med så långt det går á la ass to the grass, dåligt uttryckt men du förstår. Har i bottenläget endast tårna emot plattan och då snett utåt. Vet inte om det är av stretch i bottenläget eller för att jag är svag i höften som denna övning känns just i höften.