Har tänkt köra igång med styrketräningen nu, eftersom det är så viktigt med kosten, träningen och sömnen för resultat vill jag då ha verktyg för att underlätta med detta.
Då kom min tanke in på smartphone, denna pryl är smidig och som har div appar borde kunna vara det som jag är ute efter.
Har ingen smartphone idag men tänkt skaffa en för detta syfte.
Det jag tänker på är:
Underlätta matlagningen genom att ha mina favoritrecept lagrade på ett ställe och alltid ha med sig de när jag är i affären och handlar. På så sätt ser jag till att mat alltid finns hemma för uppbyggnad.
Finns nån app för att lägga in sina egna recept, välja ut ett par och sedan får jag en lista på det som behöver köpas för att tillaga dessa utvalda recept?
Sett att det finns vissa matlagningssiter som har egna appar, går det där att spara sina favoritrecept och därifrån få ut inköpslista för ett par recept?
Finns det nåt smidigt sätt att registrera det man ätit samt lägga till nya livsmedel?
Vill ha ett enkelt sätt för att registera antalet set och reps under träning dvs ha med mobilen, finns det?
Sen vill jag självklart kunna planera in de dagarna som jag tänkt träna och få påminnelse om jag inte genomfört det, vilket är det då som gäller?
Andriod, Samsung galaxy s3 tex, sen fixar du Shape up.
Bästa kalori/recept/näringsvärde appen som finns. Där kan du även scanna streckkoden på det du ska äta, sen väger du upp diverse gram och skriver in, så räknar appen själv ut hur mkt p/k/f du får i dig på diverse gram, samt du kan följa diagram på din utveckling.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!