2012-10-08, 08:55
Medlem
Hejsan,

Planerar att kpa en Macbook Pro Retina, men efter OMFATTANDE googlande hittar jag fortfarande inte ngon bra information om webcams som r kompatibla.

Jag behver en extern webcam i toppkvalitet eftersom jag tnkte spela in en del film med webcammen. Visserligen bara fr att ladda upp p youtube, men vl i minst 720p (helst 1080p) och BRA kvalitet.

Har fr nrvarande en Logitech C910 som funkar tokbra p min PC, men har lst att det inte finns ngra drivrutiner till mac. S kameran fungerar, men inte mer. Inga funktioner, ingen mjukvara, osv. En person sa t.o.m att iMovie hngde sig nr hon frskte bearbeta de enorma filer som skapas i mac. Hur kan detta komma sig? Nr jag skapar filer i 1080p s blir de max ngra hundra mb stora. r det annorlunda i Mac OS X?

S... Kommer min C910 funka i Mountain Lion, eller har ni nt annat bra alternativ? Det ska allts inte vara nn hafs-cam utan nnting vrt att ha som videokamera-ersttare.
Citera
2012-10-08, 10:08
Medlem
h.incs avatar
Testa den inbyggda kameran, personligen tycker jag att den r helt OK.
Citera
2012-10-08, 10:18
Medlem
Gurka___s avatar
Vad r anledningen till att du vill ha en Mac d? Du kan garanterat hitta en PC-laptop med liknande prestanda. D slipper du kpa en ny webcam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in