2012-10-11, 18:54
Medlem
Hej, jag har blivit tilldelad en iMac pa jobbet det gar inte att dubbelklicka. T ex om man vill oppna en mapp sa maste man forst hogerklicka och sen valja 'open'.

Jag lyckas inte googla fram ett svar, hur gor jag for att kunna dubbelklicka?
Citera
2012-10-11, 18:59
Bannlyst
Du klickar dubbelt, hger eller vnster kvittar
Citera
2012-10-11, 19:04
Medlem
Tillat mig att citera mig sjalv:
Citat:
...det gar inte att dubbelklicka.
Citera
2012-10-11, 19:16
Medlem
Andreasvbs avatar
Kanske instlld att du behver klicka snabbare.

http://support.apple.com/kb/HT2490?viewlocale=sv_SE [ Grunderna i Mac: Instllningar ]
Citera
2012-10-11, 19:26
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Kanske instlld att du behver klicka snabbare.

http://support.apple.com/kb/HT2490?viewlocale=sv_SE [ Grunderna i Mac: Instllningar ]

Jag vgar pst att det inte r dr problemet ligger, det krvs otroligt mycket fr att inte lyckas dubbelklicka, oavsett instllning.

Jag gissar p att det r i TS kropp instllningarna gtt snett, troligtvis ngonstans i den vre delen av kroppen, frslagsvis huvudet.
Citera
2012-10-11, 20:09
Medlem
Har testat i olika program(t ex photoshop) dar det finns vissa dubbelklicksfunktioner.
Det fungerar helt enkelt inte. Det gar bra att klicka en gang med bade hoger och vanster knapp men inget dubbelklick, kanns ju asdrygt. Jag far val leva med att behova oppna alla mapppar via hogerklick och sen 'open'.

Yippie.
Citera
2012-10-11, 20:24
Medlem
systems avatar
Den p jobbet som har tilldelat dig datorn kanske kan svara p varfr det r som det r.

Prova annars att byta mus, det kan ju vara fel i den du har inkopplad.
Citera
2012-10-11, 20:30
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Prova annars att byta mus, det kan ju vara fel i den du har inkopplad.

Antagligen.. Vad r det fr mus du anvnder frresten? Kan ju vara vrt att kolla p instllningarna som Andreasvb var inne p, ven om jag tvivlar p att det r dr problemet ligger.

Men ja, prova en annan mus och kolla instllningarna. Fungerar det fortfarande inte fr man fortstta felska helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in