2012-10-12, 15:19
Medlem
Durkslags avatar
Hej!

Jag har skt runt p Flashback och vriga Internet utan att hitta exakta svar p denna frga.

Jag har en gammal MagSafe-laddare som ger 16,5-18.5V med en uteffekt p 85W. Kpte nyligen en ny MacBook Air vars laddare ger en spnning p 14,5V. Lade samtidigt till en MagSafe2-MagSafe-adapter till ordern.

Min frga r om jag vgar kra den gamla laddaren med 16,5V i min nya Mac?

Effekten r totalt ointressant i detta fall och verkar vara det enda folk p Internet diskuterar. Jag r inte s pigg p att koppla in en laddare med hgre spnning i min nya dator. Antar att Apple inte skulle slja adaptern om det inte fungerade, men hur r det med hllbarheten p batteriet om man nu kr med en hgre spnning?

Tack p frhand!
Citera
2012-10-12, 16:42
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Hej!

Jag har skt runt p Flashback och vriga Internet utan att hitta exakta svar p denna frga.

Jag har en gammal MagSafe-laddare som ger 16,5-18.5V med en uteffekt p 85W. Kpte nyligen en ny MacBook Air vars laddare ger en spnning p 14,5V. Lade samtidigt till en MagSafe2-MagSafe-adapter till ordern.

Min frga r om jag vgar kra den gamla laddaren med 16,5V i min nya Mac?

Effekten r totalt ointressant i detta fall och verkar vara det enda folk p Internet diskuterar. Jag r inte s pigg p att koppla in en laddare med hgre spnning i min nya dator. Antar att Apple inte skulle slja adaptern om det inte fungerade, men hur r det med hllbarheten p batteriet om man nu kr med en hgre spnning?

Tack p frhand!

Lste lite fel dr, sorry. Funkar bra. Datorn blir lite varmare n vad den brukar, s ladda den och kr sedan utan adapter.

mvh
Senast redigerad av pouandreas 2012-10-12 kl. 17:03.
Citera
2012-10-12, 20:07
Medlem
Durkslags avatar
Tack fr svar!

Antar att det sliter lite mer p batteriet om den nu blir varmare under laddning. Fr ta och ha den som ndladdare (ls: nr jag inte orkar resa mig frn soffan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in