• 1
  • 2
2005-04-08, 20:10
Bannlyst
Om ni bor i Lund och behöver en billig gitarrlärare så vet ni vem ni ska PM:a...
Citera
2005-04-09, 06:57
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga_Henrik
Nej men seriöst, om det är privatlektioner och du är en bra lärare så är nog 75+ kr i timmen ganska vettigt.

Om det är svart så visst. Är det skattade pengar så är 75 kronor en piss i havet.
Citera
2005-04-09, 09:49
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
Det är väl inte din lärare som tar, det är väl din kommun?
Nej.
Citera
2005-04-09, 11:15
Medlem
R.M.N.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghazi
min tog 600 kr för 5*30 minuter. Han var väldigt bra, social, trevlig och duktig på att lära ut. Tyvärr kändes det otroligt dyrt, men han hade en tendens att dra över med både 15 och 30 minuter eftersom han älskade det han höll på med. Tyvärr är jag för fattig för att fortsätta, men han har gett mig en extremt stabil grund att fortsätta på.

Tycker inte att det låter farligt alls. Nu beror det iofs på vilken lärare man får, men 200+ i timmen är inte ovanligt i privatlärarsammanhang.
Citera
2005-04-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Nej.

20 lektioner för 1100, det är 55 spänn per lektion. Är läraren din farsa eller bedriver han välgörenhet?
Citera
2005-04-09, 13:32
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
ABF är att rekommendera
Citera
2005-04-09, 15:46
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
20 lektioner för 1100, det är 55 spänn per lektion. Är läraren din farsa eller bedriver han välgörenhet?
lite mindre än 20 blir det nog.
Nej, han är inte min farsa.
Mammas gamla jobbarkompis som ger privatlektioner.
Citera
2005-04-10, 15:25
Medlem
Ghazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.M.N.
Tycker inte att det låter farligt alls. Nu beror det iofs på vilken lärare man får, men 200+ i timmen är inte ovanligt i privatlärarsammanhang.

Nej, jag ångrar verkligen inte att jag lade ner de pengarna. Nu lever jag tyvärr på ganska lite pengar, så privatlärare är det inte tal om just nu. Trots allt så är det så att om man vill lära sig spela gura, ska man ta kontakt med en lärare. Att lära sig själv i början kan vara allt mellan dumt och helt katastrofalt. Det finns givetvis undantag, emn det går i regel snabbare att bli bättre om man har någon som vägleder en. Dessutom är det väldigt få som på egen hand lär sig skalor och liknande musikteori. I alla fall har inte jag orkat sätta mig in i det på egen hand... Kanske därför mina tafatta försök till egenkomponerade låtar suger chimpanspung... Är det någon som har en bra länk för musikteori?
Citera
2005-04-10, 16:32
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghazi
Är det någon som har en bra länk för musikteori?
Trevligt sida:
http://www.guitartips.com.au/
Citera
2015-06-10, 17:32
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga_Henrik
Som garmonbozia säger så borde du kanske öva i din roll som lärare innan du börjar.
Pedagogik kan vara bra att kunna, dessutom får du ställa dig frågan om du tänker vara fascist-lärare och "slå på fingrarna" vid minsta fel, eller om du skall vara mer avspänd och låta eleven hitta sin egen väg.
I dagsläget kryllar det av tabs på internet, och rocklåtar är alltid bra inkörsportar för elever, det är alltså inte en så hög inkörströskel.
Elever kan hitta mycket själva, och självaste upptäckandet av instrumentet bör dom själva stå för.
Detta är mina egna åsikter, jag har gått hos gitarrlärare i fyra år men aldrig lärt mig någon teknik under lektionerna, vi brukar mer prata syftet med musik och varför man spelar, samt studioprylar och ibland lite teori. Han är mer vägledare än lärare, och det funkar utmärkt tycker jag själv.

Be att få lära någon kompis att spela, och se hur det går.

låter som den sämsta gitarrläraren jag hört talas om. megabump
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in