Citat:
Ursprungligen postat av Wholteza
Som rubriken säger, jag har tänkt att byta till ett abonnemang från mitt gamla Telia refill och har då tänkt mig Halebop rubbet med en Galaxy s3'a genom mercenat studentrabatt, 349 kr/mån istället för orginalpris.
Jag har en del frågor innan jag tänkt byta så jag vet hur jag ska gå till väga
Kan jag föra över mitt nummer från mitt Telia refill till ett halebop abonnemang och i så fall, kostar det pengar?
Kommer det tillföras några mer avgifter än de som de nämner? Som jag har uppfattat det så kommer det inte det med jag vill vara säker på det.
Om jag kommer använda mobilen som portable-hotspot några gånger i månaden ( max 48 timmar ) för att surfa och spela musik från spotify eller youtube, kommer 4gb 4g uppkoppling att räcka då?
Är det någon som har detta abonnemanget och vad tycker ni då om det? Är ni nöjda och fick ni det som lovat?
Erbjudandet finns på halebops hemsida.
http://shop.halebop.se/mobilabonnema...rubbet-student
Huruvida datamängden räcker kan jag inte svara på. För mig är 4 gb tillräckligt; efter en veckas slösurfande och groove-sharkande (inte jättemånga timmar iofs, men med wifi hemma) hade det gått ca 50 mb. Men som sagt, jag har inte provat med hotspot...
Jag bytte från telia refill till rubbet, och det fick förvånansvärt smärtfritt. Det är gratis att byta, du anger när du beställer att du vill ha kvar ditt nummer men byta operatör. Du fyller i ditt nummer, får ett sms med en kod som du ska ange när du beställer. Förflyttningen mellan telia och halebop går lätt, eftersom det är i princip samma bolag men halebop riktar sig till yngre.
Jag har inte märkt några ytterligare avgifter. Det hade väl varit om du överskred samtalen eller sms:en, men med normalt användande är det rätt svårt. 200 samtal är verkligen 200 samtal utan öppningsavgift, så där är det inget lurt i alla fall. Gränsen 4000 sms gäller också mms, så sammanlagt har du 4000 sms+mms.
MEN, en sak att tänka på; anmäl dig till e-faktura! Annars kommer de att ta ut 30 kr/faktura för att skicka hem den i pappersform till dig. Även om du anmäler autogiro måste du samtidigt anmäla e-faktura, för annars får du i vilket fall betala för en pappersfaktura fast pengarna dras automatiskt.
Sen blir ju första fakturan något dyrare med tanke på att du betalar för den period som har varit sedan du fick abonnemanget + kommande månad, men det vet du nog redan