Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-18, 22:26
  #1
Medlem
Quorthons avatar
Funderar på att ta mig ut på en liten fiskesemester i Kanada nästa år. Är mest intresserad av insjöfiske och helst någonstans öster om B.C. Tanken är att ta sig långt ut i något sjösystem där man får vara för sig själv och dit man bara kan ta sig med båt(kanot). Slå läger vid någon fin sjö och utforska fiskemöjligheterna runt om kring. Någon som har erfarenhet av detta och kan rekommendera några bra platser?
Citera
2012-10-21, 00:51
  #2
Medlem
antagligen kommer du inte ens att ta dig hem igen ifall du inte skaffar en pistol eftersom att det finns så mycket vilt där som björn och annat så skulle rekommendera att du tar med en guide isåfall, annars låter det som en riktigt rolig upplevelse
Citera
2012-10-23, 00:52
  #3
Medlem
ennhojs avatar
wow du kommer att ha ditt livs resa och ditt livs fiske, jagar du gädda och Musky finns det 1000-tals sjöar i just Kanada att utforska , jag tycker du gör helt rätt i att åka dit, det har varit min dröm i många år

Lake of the woods är den mest kända men även Mill Lack och great slave lake . om du vill kan jag gräva fram några andra bra länkar men PMa mig isåfall. vet en kille som drog dit själv i 3-4 månader och jag har sett endel bilder från den resan, helt otroligt.. hoppas du genomför det. känner ett 20-tal killar som åker dit varje år men dom kör med guider allihop och dom jagar Musky

om du vill ha några riktigt bra tips så ring P.A på Lundgrens och prata med honom. PMa mig så ska du få hans nr. du kan hälsa från mig.. som sagt PMa så ska du få info
Citera
2012-10-23, 12:45
  #4
Medlem
Quorthons avatar
Fisksorten var inte så noga egentligen förutom att den ska vara god att tillreda över öppen eld givetvis
Jag är inte i något bokningsstadium ännu då jobbsituationen är osäker från januari och framåt. Att ha en guide med sig skulle väl dock dra iväg kostnaderna ganska mycket? Det måste finnas hur många guldkorn som helst i detta enorma land och jag tackar så hemskt mycket för tipsen så långt
Citera
2012-10-23, 13:33
  #5
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Fisksorten var inte så noga egentligen förutom att den ska vara god att tillreda över öppen eld givetvis
Jag är inte i något bokningsstadium ännu då jobbsituationen är osäker från januari och framåt. Att ha en guide med sig skulle väl dock dra iväg kostnaderna ganska mycket? Det måste finnas hur många guldkorn som helst i detta enorma land och jag tackar så hemskt mycket för tipsen så långt
Tjenare! Vilket äventyr du står inför!

Jag känner att jag bara måste rekommendera http://www.enodah.com/

Stället drivs av en svensk och hans kanadensisk-indianska hustru, härliga människor! Om du tar med en flaska Bäska droppar till svensken så blir du nog betraktad som hedersgäst på momangen
Citera
2012-10-23, 14:22
  #6
Medlem
Tja! Kul idé TS

Lånar tråden litegranna. Hoppas det är okej, tror att den här frågan rör även dig.

Är det nödvändigt att ha med sig ett vapen när man är ute i dessa områden? Funderar själv på att ta en tur till Alaska/BC. Om det är nödvändigt, hur får man tag på det när man är där? Skulle kännas skönt med en beretta i fickan om det vore så att man stöter på en björnjävel!

MVH
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback