Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Jag tror inte heller att Ivarsson tog livet av sig i samband med att han försvann.
Han kan ha skapat sig en ny identitet men han lämnade efter sig sitt pass i bostaden. Södra Norge är det enda vi vet. Det skulle ha varit intressant att få veta från var någonstans där. Samma sak med Hammarby. Har aldrig framkommit vilket Hammarby det handlade om. Om jag får gissa så tror jag i Stockholm. Därifrån skulle han kunnat komma ombord något mindre fartyg. Det fanns då fortfarande en viss trafik.
Förstår heller inte detta. Först lämnar hans telefon ifrån sig spår i södra Norge. Den sista signalen görs sedan från Hammarby i Sverige. Varför göra en sådan märklig resa? Kan någon annan då ha haft hans telefon? Nu blev jag osäker. Spårades hans telefon först till Norge och sedan Hammarby eller var det tvärtom?
Jag har också tänkt mycket på detta fall.
Jag tycker också att resan känns väldigt skum.
Saxat från Facebook-gruppen ang Mikaels mobil.
Genom telia fick vi veta att telefonen registrerats i Norge, sedan ev. Hammarby något dygn efter försvinnandet i juli 2004. Det finns många platser som jag kan tänka mej att han kan vara: Norge, Sverige, Polen, Karibien, Panama, Peru, Indien, Tanzania, Kenya, Sydafrika... Han gillade värmen på sina resor.
Han kan mycket väl försörja sig som mekaniker. Han älskade havet, båtar, motorcyklar, dykning...
Jag hoppas att han lever nånstans och mår väl men vi VET ju inte om han försvann helt frivilligt. Misstankarna blir större och större att han kanske kände sig tvingad att lämna oss av anledningar som vi inte vet så mycket om. Vi vet att han kände sig pressad och stressad sista tiden, framför allt de sista dagarna.
Kvällen när han försvann lämnade han två kära smycken till sina barn. Sedan tog han ut 5000 kr i Varberg och där är spåren slut.