2015-03-29, 21:53
Medlem
Grandiosos avatar
Visst är dotter Sara så mycket medskyldig som hon någonsin kan vara till mordet
på fadern och är nu hovrättsledamöterna funtade rätt allihop i roten så inser dom detsamma
och dömer därefter. Lika klokt som föregående rättsinstans.

Det riskeras inte att dömas någon oskyldig här. Icke sa nicke.

Fan, bruden sitter och försöker föra polis bakom ljuset genom att skissa om dom där rummen.
Här har minsann ändrats en hel del som bekant i den mördades hus. Här har fanken
bedrivits rejäla ansträngningar i syfte att dölja ett kallblodigt mord och sålunda
förvandlades den mördades sovrum till ett stiligt matrum istället. En bit i det hela.
Försöken att utmåla ST som en oskyldig jänta i det här dramat eller kraftigt minska
ner på hennes roll förblir bara taffliga och övertygar ingen sunt tänkande mänska
med intakt verklighetsförankring.

Som sagt: lika vettiga ledamöter i hovrätten som i den första rättsinstansen så blir det
goodbye även där till två synnerligen giriga unga personer och det bär strax in i värmen
på två olika anstalter; Hinseberg sannolikt för den ene - nu inte bara frihetsberövad för
långliga tider utan även bitterligen ARVLÖS desslikes - och Kumla eller Hall för den andre
gynnaren.
Senast redigerad av Grandioso 2015-03-29 kl. 21:57.
Citera
2015-03-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur definierar du i efterhand? Planera, låsa upp, hämta medel till svepning samt hjälp med ilastning i "likbil"

När det gäller MT så har jag ett ytterst lite förtroende för vad han säger. Men han är "glappkäftad" och ibland slinker det med ett korn av sanning. Som här, exakt var GL var nedgrävd.

Känner mig ytterst tveksam till att SL deltagit i att hantera sin fars kropp.

EDIT. Däremot tror jag var begeistrad i den drömvärld MT ritade upp. Hur gårdarna skulle förenas och att dom skulle skaffa familj samt leva lyckliga för evigt. Hon var naiv och förälskad upp över öronen.

Att det skulle förutsätta att GL faktiskt mördades i sängen med skjutvapen och grävdes ner i en leråker tror jag inte att hon de facto insåg då.

Efteråt var det mardrömmen. Och enligt MT var det säkert "men det var vi ju överens om gumman". Nu skall vi göra om här som vi vill ha det.

Jag tror faktiskt hon var naivt aningslös.

Det var inte Thörnbladarna. För dom hade "kniven på strupen" och var desperata. Och om ÅTs gård skulle gå i konkurs skulle inte det vara inför GLs närvaro.
Senast redigerad av Remark 2015-03-29 kl. 22:10.
Citera
2015-03-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, MT:s medverkan i mordet är utom rimligt tvivel. SL:s skuld kan vara begränsad, men för att någon ska tro det måste hon dra en aria i HR.
Nej, åtgärderna efter mordet kallas undanröjande av bevis, dvs skyddande av brottsling. De åtgärderna orsakade inte GL:s död. Om hon är skyldig till planering och upplåsning så har hon medverkat i brottet, och det är en annan femma.
Du ger mig tänk på hönan el ägget😄 Det var livlig arla teletrafik mellan de dömda då mordet begicks, tror du att Säpo el KGB punktade offret när han sov?
Citera
2015-03-29, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Visst är dotter Sara så mycket medskyldig som hon någonsin kan vara till mordet på
på fadern och är nu hovrättsledamöterna funtade rätt allihop i roten så inser dom detsamma
och dömer därefter. Lika klokt som föregående rättsinstans.

Det riskeras inte att dömas någon oskyldig här. Icke sa nicke.

Fan, bruden sitter och försöker föra polis bakom ljuset genom att skissa om dom där rummen.
Här har minsann ändrats en hel del som bekant i den mördades hus. Här har fanken
bedrivits rejäla ansträngningar i syfte att dölja ett kallblodigt mord och sålunda
förvandlades den mördades sovrum till ett stiligt matrum istället. En bit i det hela.
Försöken att utmåla ST som en oskyldig jänta i det här dramat eller kraftigt minska
ner på hennes roll förblir bara taffliga och övertygar ingen sunt tänkande mänska
med intakt verklighetsförankring.

Som sagt: lika vettiga ledamöter i hovrätten som i den första rättsinstansen så blir det
goodbye även där till två synnerligen giriga unga personer och det bär strax in i värmen
på två olika anstalter; Hinseberg sannolikt för den ene - nu inte bara frihetsberövad för
långliga tider utan även bitterligen ARVLÖS desslikes - och Kumla eller Hall för den andre
gynnaren.
Och varför skulle inte SL kunna sjunga en trovärdig sång i HR, och dömas till lägre brottsrubricering än i TR? Det finns inget annat än en andrahandsuppgift om hennes medverkan i själva mordet.
Citera
2015-03-29, 22:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du ger mig tänk på hönan el ägget😄 Det var livlig arla teletrafik mellan de dömda då mordet begicks, tror du att Säpo el KGB punktade offret när han sov?
Det visar inte på medverkan. Hon kanske fick veta vad som hände då, och efteråt skyddade sin fästman.
Citera
2015-03-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det gäller MT så har jag ett ytterst lite förtroende för vad han säger. Men han är "glappkäftad" och ibland slinker det med ett korn av sanning. Som här, exakt var GL var nedgrävd.

Känner mig ytterst tveksam till att SL deltagit i att hantera sin fars kropp.
Även MT har insett att tiga är guld, särskilt om man avsaknar känslor o hjärna
Citera
2015-03-29, 22:08
Medlem
Citat:
Det visar inte på medverkan. Hon kanske fick veta vad som hände då, och efteråt skyddade sin fästman.
Sluta nu, hon är riktigt skyldig... Vem kan göra hennes pappas sovrum till matsal om inte hon vill det
Citera
2015-03-29, 22:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Sluta nu, hon är riktigt skyldig... Vem kan göra hennes pappas sovrum till matsal om inte hon vill det
Såvitt jag förstår gjordes rummet om i efterhand. Skyddande av brottsling kallas det.
Citera
2015-03-29, 22:22
Medlem
Citat:
Såvitt jag förstår gjordes rummet om i efterhand. Skyddande av brottsling kallas det.

Innan fanns ingen anledning och Göran skulle inte accepterat det alls. Det var hans sovrum, hans hus och han ville ha det som det alltid varit.

Men nu. Blev det bråttom. Att tapetsera om och göra Görans sovrum till Matsal. Det tyder, tycker jag, på att dom med säkerhet visste att han inte skulle komma hem.

Alltså är SL medveten om det. Att Göran är död. Även om hon inte höll i bössan har hon medverkat.
Citera
2015-03-29, 22:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Innan fanns ingen anledning och Göran skulle inte accepterat det alls. Det var hans sovrum, hans hus och han ville ha det som det alltid varit.

Men nu. Blev det bråttom. Att tapetsera om och göra Görans sovrum till Matsal. Det tyder, tycker jag, på att dom med säkerhet visste att han inte skulle komma hem.

Alltså är SL medveten om det. Att Göran är död. Även om hon inte höll i bössan har hon medverkat.
Ja, det är starka bevis på skyddande av brottsling, inte mord. Vilket gäller även om hon visste att GL inte skulle komma hem.
Citera
2015-03-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ja, det är starka bevis på skyddande av brottsling, inte mord. Vilket gäller även om hon visste att GL inte skulle komma hem.

Men om SL. Talat om när och var samt vilken tid Göran sov. Gett MT nyckel/koden till dörrlåset ...

Tror GL var en vanemänniska och SL visste exakt hur dom såg ut. GL var också väldigt noggrann att låsa dörren. Hade också säkerhetslarm.

Han var som ett kassafack försäkrad. Det kräver en insider. Vilket måste varit SL.

EDIT. För att ta sig in och överraska honom.
Senast redigerad av Remark 2015-03-29 kl. 22:45.
Citera
2015-03-29, 22:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men om SL. Talat om när och var samt vilken tid Göran sov. Gett MT nyckel/koden till dörrlåset ...

Tror GL var en vanemänniska och SL visste exakt hur dom såg ut. GL var också väldigt noggrann att låsa dörren. Hade också säkerhetslarm.

Han var som ett kassafack försäkrad. Det kräver en insider. Vilket måste varit SL.

EDIT. För att ta sig in och överraska honom.
TR:
Citat:
På Ställegården hade de larm som kopplades på när de inte var hemma och på nätterna
låste de alltid ytterdörren.
På nätterna, när de var hemma, var inte larmet på. Nyckel går att kopiera utan hjälp av insider, och att GL sov tidigt på morgonen var ingen kvalificerad gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in