2015-06-28, 11:29
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Hernborg
Min lilla summering

Så var det här fallet avklubbat, klart och avslutat och tråden lär så sakteliga tyna bort, endast för att då och då väckas av någon som postar ett infantilt "Vad gör dom idag?" och i början kommer folk trött svara "de sitter i fängelse", till slut dör tråden helt.

Jag tror inte att de här två figurerna kommer att göra något väsen av sig mer i livet. De har ingen kriminell livsstil och lär heller inte anamma en, de kommer göra sina straff i tysthet. Brottet och de efterföljande händelserna hade lika gärna kunnat varit ur en roman som utspelar sig i antikens Grekland eller viktorianska England, en fruktansvärt brott och lika mycket en fruktansvärd tragedi för de båda. De kommer vara närmare de fyrtio när de friges, för Sara innebär det här att det sannolikt inte blir fler barn för henne. För deras barn, V, innebär det frånvarande föräldrar lagom till början på tonåren.

Och Therese Tang får hitta något annat att engagera sig i, inte kul för hennes uppmärksamhetstörst när strålkastarljuset släcks och hon får återgå till den grå och trista vardagen, hennes femton minuter är över och kvar återstår bara att hon nostalgiskt får fortsätta googla sitt eget namn. Jag tror hon får svårt att klara omställningen.

Jag tror personligen att detta fallet aldrig kommer att dö ut helt å hållet. SL främst kämpar för att få nya förhör å de båda väljer att komma med nya uppgifter till media. Till viken nytta ?!

Som man bäddar får manl igga, det är mest tragiskt för V som förlorar båda sina förädlar på ett väldigt annorlunda sätt.

Jag tror att det kan förekomma hämnd mot vissa personer när SL & MT släpps ut på permis eller för gott...så inga duvungar. Lätt att misstolka deras menlösa , mesiga sätt.

Angående TT så har det väl ingen som helst betydelse vad hon kommer att göra , jag tror hon kommer dra en stor suck av lättnad när hon vet att de sitter där de sitter, men känslan att alltid vara på sin vakt är något jag tror hon kommer att leva med. Man får onekligen hoppas att PS fungerar i denna situation. Det är inte första gången de gjort bort sig i liknade fall.
Tror inte du behöver oroa dig för TT , hon är en driftig kvinna som har många järn i elden å snart så är hon ngt nytt på spåren , så var på er vakt !!
Citera
2015-06-28, 17:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fallet kommer säkerligen att "leva kvar" - åtminstone i trakten.

Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Jag tror personligen att detta fallet aldrig kommer att dö ut helt å hållet.

Jag tror inte heller att det här kommer att dö ut helt och hållet.

En del fall blir knappast uppmärksammade, en del fall blir uppmärksammade men glöms bort snabbt och så finns det de som uppmärksammans och som inte kommer att glömmas bort.

Fadermordet i Norra Förlösa är just ett sådant fall. Inte på samma "nivå" som mordet på Lisa Holm på Blombergs säteri eller trippelmordet i Uddevalla, men tillräckligt udda och annorlunda för att det skall förbli "vid liv" framöver. Framför allt förstås i trakterna där detta skedde.
Citera
2015-06-28, 22:04
Medlem
Anders.Hernborgs avatar
Citat:
Jag tror personligen att detta fallet aldrig kommer att dö ut helt å hållet.
Det här fallet har inga som helst ingredienser för att göra det historiskt intressant eller medialt intressant om några år. Ledsen att göra dig besviken.
Citat:
SL främst kämpar för att få nya förhör å de båda väljer att komma med nya uppgifter till media. Till viken nytta ?!
Ja du, sannolikheten att få en ändring på en morddom är mikroskopisk men man kan inte klandra den som fått 18 års fängelse för att denne tar varje mikroskopisk chans denne har att få straffet sänkt eller helt borttaget. Trots att det i det här fallet antagligen är tämligen meningslöst. Jag hade gjort likadant. Du också.
Citat:
Som man bäddar får manl igga, det är mest tragiskt för V som förlorar båda sina förädlar på ett väldigt annorlunda sätt.
Lätt att skriva bakom ett tangentbord, jag är övertygad om att vi alla någon gång försökt undvika att stå för det vi gjort. Även du. Har man ett så långt fängelsestraff framför sig så tänker man nog inte rationellt.
Citat:
Jag tror att det kan förekomma hämnd mot vissa personer när SL & MT släpps ut på permis eller för gott...så inga duvungar. Lätt att misstolka deras menlösa , mesiga sätt.
Nu fantiserar du. Det finns inga som helst belägg för sådana påståenden, varken särskilt i det här fallet eller i allmänhet. Sådant händer inte. Men önsketänk du, intresset för det här fallet svalnar redan.
Citat:
Angående TT så har det väl ingen som helst betydelse vad hon kommer att göra
Åjo, i och med sina mediala framträdanden på den offentliga scenen så är hon i allra högsta grad en offentlig person. Och det slutar man aldrig att vara. Därför kan både mördarna, offret och hon diskuteras.
Citat:
jag tror hon kommer dra en stor suck av lättnad när hon vet att de sitter där de sitter, men känslan att alltid vara på sin vakt är något jag tror hon kommer att leva med.
I och med att domen vunnit laga kraft så "sitter dom där dom sitter". Varför hon skulle vara orolig för något är helt omöjligt att förstå. De två mördarna sitter inlåsta i över ett decennium framöver. De lär knappast bry sig om henne när de kommer ut efter så lång tid.
Citat:
Man får onekligen hoppas att PS fungerar i denna situation. Det är inte första gången de gjort bort sig i liknade fall.
Om du med PS menar polisen så kan jag upplysa dig om att Therese Tang är ointressant för polisen. Therese Tang har ingen som helst hotbild mot sig och har heller inte beviljats skyddade personuppgifter eller annat skydd. Men det är klart att hon kanske kommer hävda eller har hävdat detta för att göra sig medialt intressant.
Citat:
Tror inte du behöver oroa dig för TT , hon är en driftig kvinna som har många järn i elden å snart så är hon ngt nytt på spåren , så var på er vakt !!
Hur många "järn i elden" kan en arbetslös flerbarnsmorsa över 30 ha utöver familjebestyr? "Något nytt på spåren?", du sannolikheten att någon mördare springer och erkänner till henne en gång till eller att hon överhuvudtaget kan bidra till att klara upp ett grovt brott är noll och intet. Once in a lifetime var det. Och med hennes bokprojekt om det här brottet så tror jag det är väldigt sannolikt att det inte blir av.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Slutligen på tal om Hinseberg: en tjej som suttit där och nu skriver romaner om den tiden.
Tonåriga Ulla-Maria Andersson tyckte att det var skönt att sitta inlåst på anstalten Hinseberg
https://www.youtube.com/watch?v=B3vVXxyj3g4
Hon satt för fler decennier sedan. Och på några månaders straff....
Senast redigerad av Anders.Hernborg 2015-06-28 kl. 22:10.
Citera
2015-06-29, 10:17
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Hernborg
Det här fallet har inga som helst ingredienser för att göra det historiskt intressant eller medialt intressant om några år. Ledsen att göra dig besviken.
Ja du, sannolikheten att få en ändring på en morddom är mikroskopisk men man kan inte klandra den som fått 18 års fängelse för att denne tar varje mikroskopisk chans denne har att få straffet sänkt eller helt borttaget. Trots att det i det här fallet antagligen är tämligen meningslöst. Jag hade gjort likadant. Du också.
Lätt att skriva bakom ett tangentbord, jag är övertygad om att vi alla någon gång försökt undvika att stå för det vi gjort. Även du. Har man ett så långt fängelsestraff framför sig så tänker man nog inte rationellt.
Nu fantiserar du. Det finns inga som helst belägg för sådana påståenden, varken särskilt i det här fallet eller i allmänhet. Sådant händer inte. Men önsketänk du, intresset för det här fallet svalnar redan.
Åjo, i och med sina mediala framträdanden på den offentliga scenen så är hon i allra högsta grad en offentlig person. Och det slutar man aldrig att vara. Därför kan både mördarna, offret och hon diskuteras.
I och med att domen vunnit laga kraft så "sitter dom där dom sitter". Varför hon skulle vara orolig för något är helt omöjligt att förstå. De två mördarna sitter inlåsta i över ett decennium framöver. De lär knappast bry sig om henne när de kommer ut efter så lång tid.

Om du med PS menar polisen så kan jag upplysa dig om att Therese Tang är ointressant för polisen. Therese Tang har ingen som helst hotbild mot sig och har heller inte beviljats skyddade personuppgifter eller annat skydd. Men det är klart att hon kanske kommer hävda eller har hävdat detta för att göra sig medialt intressant.
Hur många "järn i elden" kan en arbetslös flerbarnsmorsa över 30 ha utöver familjebestyr? "Något nytt på spåren?", du sannolikheten att någon mördare springer och erkänner till henne en gång till eller att hon överhuvudtaget kan bidra till att klara upp ett grovt brott är noll och intet. Once in a lifetime var det. Och med hennes bokprojekt om det här brottet så tror jag det är väldigt sannolikt att det inte blir av.

Hon satt för fler decennier sedan. Och på några månaders straff....

JAG tror att fallet kommer att leva kvar, kanske inte medialt men för alla berörda och alla som är inblandade på alla sätt i denna soppan som bybor tex. Alla har vi rätt att tro vad vi vill.

Klart att de inblandade tar varje chans till att försöka klara sig ur allt, dummare än så är dem inte.Vad jag skulle göra i en situation kan inte du svara på .

Ja visst är det lätt att sitta å skriva vid ett tangentbord se bara på hur du själv skriver och uttalar dig.

Jag har inte sagt ngt om att TT inte är en offentlig person tack varae mordet men vad hon ska göra efter fallet är inte relevant i tråden anser jag.

Jag skulle inte vara så säker på att SL å MT inte är hämndlystna även om de suttit inne en längre tid och det finns faktiskt släktingar .

Med PS menar jag personskydd och där har de klantat sig ordentligt, jag vet saker inte du vet. Jag kan däremot tala om att i skrivande stund råder det möte mellan TT och PS.
TT kommer även att ha flera möten om boken i veckan så jag vet till skillnad från dig som tror dig veta att boken kommer att bli av

Va vet du vad TT styr med i sitt liv ? Känner du henne personligen ? Jag vet att det är andra saker på gång , inte mord men tex ekonomisk brottslighet mot en känd förening.

Jag är inte TT utan bara någon som känner TT och andra inblandade i detta fallet väldigt väl.Gäller både anhöriga, bybor och vissa inom MPS. Så det jag skriver bygger på fakta inte antaganden...
Citera
2015-06-29, 15:18
Medlem
Varför framför du inte dessa fakta, då kanske det blev slut på massa spekulationer på tråden.
Citera
2015-06-29, 15:29
Medlem
Till Findus 73. ]Anser att det har betydelse. Fått veta att det finns hyresgäster i Stigtomta som är skyldiga åtskilliga 1000-tals kronor i hyror till Göran Lundblad. Det är väl helt klart att denna/dessa personer utgör sig som sk. "sanningsenliga" informatörer till Miss Pang.
Senast redigerad av Jerkadal 2015-06-29 kl. 15:33.
Citera
2015-06-29, 16:41
Medlem
Det gjorde hon även under intervjun med Kvällsposten. Men bevisen talar mot henne, eller snarare bristen på vittnen och omständigheter som kan stödja hennes version.

Och den här journalisten reagerar inte över vad han själv skriver?
Vi har inte omvänd bevisbörda i Sverige! SL har dömts för att hon inte kan bevisa sin oskuld. Ett antal personer har tjänat på att sätta dit SL. TT har en alldeles egen agenda och henne anser man trovärdig?
Detta är en rättsskandal och en modern häxprocess. Domstolar ger jag inte mycket för efter det här fallet.
Citera
2015-06-29, 18:44
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det gjorde hon även under intervjun med Kvällsposten. Men bevisen talar mot henne, eller snarare bristen på vittnen och omständigheter som kan stödja hennes version.

Och den här journalisten reagerar inte över vad han själv skriver?
Vi har inte omvänd bevisbörda i Sverige! SL har dömts för att hon inte kan bevisa sin oskuld. Ett antal personer har tjänat på att sätta dit SL. TT har en alldeles egen agenda och henne anser man trovärdig?
Detta är en rättsskandal och en modern häxprocess. Domstolar ger jag inte mycket för efter det här fallet.

Men du har agenda och är förstås trovärdig.

Är du inte glad att Göran hittades?
Citera
2015-06-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Men du har agenda och är förstås trovärdig.

Är du inte glad att Göran hittades?

Jag har inte vittnat under ed som TT. Kanske bekant att det finns ett brott som heter mened?

Vad har din fråga med att SL ska dömas med omvänd bevisbörda (dvs med att hon ska bevisa sin oskuld) att göra?
Citera
2015-06-30, 00:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har inte vittnat under ed som TT. Kanske bekant att det finns ett brott som heter mened?

Vad har din fråga med att SL ska dömas med omvänd bevisbörda (dvs med att hon ska bevisa sin oskuld) att göra?
Här sitter du och rentav antyder att TT kan ha farit med osanna uppgifter.
Nu bedömdes inte så vara fallet av varken tingsrätt, hovrätt eller HD utan dessa instanser
tillmätte hennes utsagor trovärdighet och det finns väl ingen anledning att tro att du
skulle veta bättre än alla dessa jurister eller?

Istället för att hålla på hela tiden på typiskt rättshaveristiskt manér och kräka över
utgången av målet och bedriva hets mot TT så kunde du ju för omväxlings skull uttrycka
nånting som visar att du tycker det är hemskt och upprörande att en skötsam, trevlig
62-åring skulle behöva mista sitt liv för simpla penningars skull.
Dö för att andra skulle berika sig. En dotter med fästman.
Det är nånting att förfasas över. Att det kan bli så jävligt med somliga att de agerar så.
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-30 kl. 00:54.
Citera
2015-06-30, 08:34
Medlem
findus73s avatar
[quote=Jerkadal|53861661]Varför framför du inte dessa fakta, då kanske det blev slut på massa spekulationer på tråden.[

För att jag inte vill lämna ut människor mm på ett forum som Flashback.....integritet....
Citera
2015-06-30, 08:36
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Till Findus 73. ]Anser att det har betydelse. Fått veta att det finns hyresgäster i Stigtomta som är skyldiga åtskilliga 1000-tals kronor i hyror till Göran Lundblad. Det är väl helt klart att denna/dessa personer utgör sig som sk. "sanningsenliga" informatörer till Miss Pang.

Om du nu sitter på sån fakta så anmäl det till dödsboets advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in