2015-08-07, 17:21
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Sista gången jag träffade GL i Kalmar, Juli 2012, så framförde han bl.a. att hyresgäster i Stigtomta var skyldiga stora summor för både hyra och el. Jag tror mer på vad GL framförde till mig och inte vad du menar med att el ingår i hyran som vissa förmodligen inte ännu är betald. Skulden ligger hos GL p.g.a. att det endast finns en huvudmätare för ett antal fastigheterna på Ro-sta.
Är helt säker på att dödsboet via sin advokat kommer att kräva in dessa skulder, samt samtidigt avhysa hyresgästerna som inte gjort rätt för sig.

Jag säger att det beror på HUR kontrakten är utformade, säger inte att det är så att elen ingår eller inte.

Ja man får väl hoppas att dödsboets advokat gör sitt jobb och att allt går rätt till....
Citera
2015-08-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Jag vet att vissa av hyresgästerna jobbade åt GL och betalade på så vis hyran ....

Jobbade delvis av gamla hyresskulder förmodar jag att du menar.
Citera
2015-08-11, 17:57
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Jobbade delvis av gamla hyresskulder förmodar jag att du menar.

Huruvida dem jobbade av nya eller gamla skulder är inte relevant för mig. Det viktigaste är väl att de ändå försökte göra rätt för sig....
Citera
2015-08-12, 09:30
Medlem
Göran valde väl själv sina hyresgäster och hade mycket jobb och fick hjälp med mycket saker. Han var en man som omgav sig med mycket tjänster och gentjänster. Men "vissa" personer som ville hyra eller arrendera av honom, ville han inte ha på sina gårdar. Men av någon anledning så kom "vissa" in efter Görans försvinnande. Görans vänner var inte Saras vänner!
Citera
2015-08-12, 11:03
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picock
Göran valde väl själv sina hyresgäster och hade mycket jobb och fick hjälp med mycket saker. Han var en man som omgav sig med mycket tjänster och gentjänster. Men "vissa" personer som ville hyra eller arrendera av honom, ville han inte ha på sina gårdar. Men av någon anledning så kom "vissa" in efter Görans försvinnande. Görans vänner var inte Saras vänner!

Nej det har jag förstått att GL var en rättskaffens man och att vissa hyresgäster kom in efter GLs försvinnande är intressant och de är väldigt engagerade i SL´s liv och hennes bolag och bohag !
Citera
2015-08-12, 13:33
Medlem
Citat:
Nej det har jag förstått att GL var en rättskaffens man och att vissa hyresgäster kom in efter GLs försvinnande är intressant och de är väldigt engagerade i SL´s liv och hennes bolag och bohag !

Eftersom jag kände GL mycket väl, så får Du gärna förklara dig lite bättre. Vilka har blivit hyresgäster efter GL`s försvinnade?
Citera
2015-08-12, 15:34
Medlem
Citat:

att folk kommer o går i hyreshus/hyreslägenheter är väl rätt så vanligt i dagens läge.... blir ju bara utgifter om det ska stå tomt.

Men vad e det för bolag SL har som är aktivt i dag , Och vad är det personerna i frågan gör ??
har du källa på det här ?? eller e det bara din magkänsla som talar nu igen??
Senast redigerad av shawish 2015-08-12 kl. 15:36.
Citera
2015-08-12, 15:49
Medlem
Tycker Jerkedal är ute o snurrar lite. Du kände Göran mycket väl, då borde du också veta vad han hade för hyresgäster och arrendatorer. Då borde du också följt rättegången där det framgick av vissa personer. Då borde du själv vittnat som "God vän" och intresserat dig för Göran, vilket inte framkommit så bra i dina tidigare inlägg. Men åker man förbi gårdarna så är det inte så svårt att inte upptäcka att Görans eller senare Saras bil står där och skyltar. Och mig veterligen enligt vittnesförhören så kan man räkna ut med det man sitter på, vem som bor där som flyttade dit efter Görans försvinnande.
Citera
2015-08-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picock
Tycker Jerkedal är ute o snurrar lite. Du kände Göran mycket väl, då borde du också veta vad han hade för hyresgäster och arrendatorer. Då borde du också följt rättegången där det framgick av vissa personer. Då borde du själv vittnat som "God vän" och intresserat dig för Göran, vilket inte framkommit så bra i dina tidigare inlägg. Men åker man förbi gårdarna så är det inte så svårt att inte upptäcka att Görans eller senare Saras bil står där och skyltar. Och mig veterligen enligt vittnesförhören så kan man räkna ut med det man sitter på, vem som bor där som flyttade dit efter Görans försvinnande.

snacka om påhopp . svara på Jerkedals fråga istället......

tycker ni borde hitta ett nytt forum att diskutera bilar på! låter verkligen som du o findus har problem med bilar mm

mer intressant e om ÅT har fått tillbaka bössan ??
Senast redigerad av shawish 2015-08-12 kl. 16:05.
Citera
2015-08-12, 16:03
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shawish
tycker ni borde hitta ett nytt forum att diskutera bilar på! låter verkligen som du o findus har problem med bilar mm

Jag har inga problem med bilar mm, tycker bara att det är intressant vilka som "köper" SL bil mm...
Snarare andra som har problem med att vissa har koll ...
Citera
2015-08-12, 16:11
Medlem
findus73s avatar
Citat:
att folk kommer o går i hyreshus/hyreslägenheter är väl rätt så vanligt i dagens läge.... blir ju bara utgifter om det ska stå tomt.

Men vad e det för bolag SL har som är aktivt i dag , Och vad är det personerna i frågan gör ??
har du källa på det här ?? eller e det bara din magkänsla som talar nu igen??

Enl Ratsit så har SL 3 aktiva bolag. Jag har aldrig pratat om ngn magkänsla ?! Jag skriver det jag vet och det jag får info om från säkra källor.

BOLAGSENGAGEMANG
Antal bolagsengagemang: 3 st
Göran & Sara Lundblad Förvaltning AB (556756-3522) , Styrelsesuppleant
Lundblads Tekniska (880513-XXXX-00001) , Innehavare
PATENTA TRADING HANDELSBOLAG (916510-6395) , Bolagsman
Citera
2015-08-12, 16:19
Medlem
findus73s avatar
Citat:
snacka om påhopp . svara på Jerkedals fråga istället......

mer intressant e om ÅT har fått tillbaka bössan ??

Ja det är väl bara att ringa och fråga om ÅT fått tillbaka sin bössa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in