2015-08-12, 16:26
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Eftersom jag kände GL mycket väl, så får Du gärna förklara dig lite bättre. Vilka har blivit hyresgäster efter GL`s försvinnade?

Samma familj som "köpt" SLs bil flyttade in efter att GL försvann, det var SL som lät dem flytta in.
Citera
2015-08-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Jag har inga problem med bilar mm, tycker bara att det är intressant vilka som "köper" SL bil mm...
Snarare andra som har problem med att vissa har koll ...

Ni måste tydligen bo grannar eftersom du tror dig veta allt om alla som bor i Stigtomta. Vänligen skaffa er ett eget liv
Citera
2015-08-12, 16:57
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Samma familj som "köpt" SLs bil flyttade in efter att GL försvann, det var SL som lät dem flytta in.

Även i samma veva började MT lillebror att "jobba" å styra å ställa i Stigtomta......
Citera
2015-08-12, 21:44
Medlem
Citat:
Minns ett reportage från Sörmlands Nyheter om GLs försvinnande,där intervjuades den person som du påstår flyttade in efter försvinnandet jag får inte ihop det???
Citera
2015-08-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picock
Tycker Jerkedal är ute o snurrar lite. Du kände Göran mycket väl, då borde du också veta vad han hade för hyresgäster och arrendatorer. Då borde du också följt rättegången där det framgick av vissa personer. Då borde du själv vittnat som "God vän" och intresserat dig för Göran, vilket inte framkommit så bra i dina tidigare inlägg. Men åker man förbi gårdarna så är det inte så svårt att inte upptäcka att Görans eller senare Saras bil står där och skyltar. Och mig veterligen enligt vittnesförhören så kan man räkna ut med det man sitter på, vem som bor där som flyttade dit efter Görans försvinnande.

Göra var en mycket god vän. Jag följde tingsrättsförhandlingarna dagligen i Kalmar. Hörde och såg även hans hyresgäster vittna. Att jag inte blev inkallad som vittne, får Du nog ta upp via åklagare och advokater. Vem som har GL´s/SL´s bil är för mig helt irrelevant. Anser att tråden har gått av och tappat det ursprungliga ämnet. Börjar mer och mer likna personangrepp.
Citera
2015-08-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu blev det knepigt. Ofödda barn kan inte ärva. Om barnet föddes efter dödsfallet, var hamnar arvet då?
saras syster eller Saras mamma?
Citera
2015-08-17, 00:21
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
saras syster eller Saras mamma?

Saras syster ärver då han väl är skild från hennes mamma. Om han nu inte har något giltigt testament även för någon annan. Men Saras syster är huvudarvinge.
Citera
2015-08-17, 17:09
Medlem
hur ser det ut för MT och SL nu, är dom införda i fängelset?
Citera
2015-08-18, 18:11
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antvillageboy
hur ser det ut för MT och SL nu, är dom införda i fängelset?

Om jag inte missförstått saken så sitter MT i Kumla å SL på Hinseberg, men det finns dem i tråden som ha hälsat på SL iaf vet jag så de har säkert mera koll....
Citera
2015-08-26, 13:23
Medlem
findus73s avatar
Har hört rykten om att fd gode mannen nu boutredningsman går under luppen på skattemyndigheterna ?
Ngn som kan bekräfta eller dementera ryktena ?
Senast redigerad av findus73 2015-08-26 kl. 13:45.
Citera
2015-08-26, 22:46
Medlem
Citat:
Har hört rykten om att fd gode mannen nu boutredningsman går under luppen på skattemyndigheterna ?
Ngn som kan bekräfta eller dementera ryktena ?

Hörde att ryktena kom från Ohamn. Så jag tar dessa med en badtunna salt.
Citera
2015-08-27, 09:28
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rispan
Hörde att ryktena kom från Ohamn. Så jag tar dessa med en badtunna salt.

Från Ohamn ?! Ok !

Jag hoppas att dem dock är sanna och att mannen å de som hängt på hans "olagligheter" åker dit så det stänker om det !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in