2017-06-02, 16:43
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Efter att ha sett GW:s Mord slår det mig ännu en gång hur korkade många mördare är. De lyckas ha ihjäl någon stackare och gömma kroppen till den grad att det tar lång tid för polisen att hitta den och koppla ihop alla delar. Samtidigt, i detta fall, börjar dottern och pojkvännen att renovera som tokar typ en vecka efter mordet, och framför allt river de faderns sovrum. Vadå misstänkt, liksom. Dessutom vägrade dottern att samarbeta när hon själv hade gjort en polisnamälan.
De flesta handlar i panik eller affekt. I princip inga kan något om kriminalteknik.

I det här fallet var det dock naturligt att göra om sovrummet eftersom det var där mordet skedde och rummet var fullständigt nersolkat med blodspår. Paret lyckades ju faktiskt lura polisen att offrets sovrum var ett annat rum till en början.
Citera
2017-06-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Märkligt att de påstår att Therese Tang "löste mordet". Det var väl polisen som löste mordet. Tang kom med ett tips med viktiga uppgifter som en av mördarna berättat för henne. På vilket sätt skiljer hon sig från andra tipsare i brottsfall?

Det har till och med skrivits en bok om fallet där hon intervjuas av författaren. Det framkommer dock inget som inte redan framkommit i den mängd intervjuer som redan gjorts. De man verkligen vill höra är ju inte en tipsare utan de dömda själva.

Det besynnerliga är att du inte skämtar. Du tror verkligen det du skriver.

Utan TT - ingen lösning. Vem skulle hitta graven? Inte polisen. Aldrig.

Det enda alternativ till lösning hade varit ifall en av de två tröttnat och angivit den andra. MT var avpolleterad av SL och låg närmast till hands. Och det var han som i sin otroliga stupiditet trodde TT skulle bli hans nya frilla. Vilken idiot.

MT gissar jag aldrig skulle erkänna för någon annan än TT som han var betuttad i. Hon grundlurade honom. Kvinnors list övergår alltid mannens förstånd. I det här fallet var det som att skjuta på uppstoppad fågel. TT begåvad MT obegåvad.
Citera
2017-06-02, 18:13
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det besynnerliga är att du inte skämtar. Du tror verkligen det du skriver.

Utan TT - ingen lösning. Vem skulle hitta graven? Inte polisen. Aldrig.

Det enda alternativ till lösning hade varit ifall en av de två tröttnat och angivit den andra. MT var avpolleterad av SL och låg närmast till hands. Och det var han som i sin otroliga stupiditet trodde TT skulle bli hans nya frilla. Vilken idiot.

MT gissar jag aldrig skulle erkänna för någon annan än TT som han var betuttad i. Hon grundlurade honom. Kvinnors list övergår alltid mannens förstånd. I det här fallet var det som att skjuta på uppstoppad fågel. TT begåvad MT obegåvad.
Är du efterbliven?

Jag vänder mig emot att man påstår att Therese Tang klarade upp mordet. Så säger man ju inte om andra tipsare. Therese Tang kom med information som gjorde att polisen kunde lösa mordet hade varit mer korrekt. Therese Tang är en tipsare och tipsare i brottsutredningar är inte ovanliga.
Citera
2017-06-06, 17:50
Medlem
Therese Tang var med i Nyhetsmorgon idag:

https://www.youtube.com/watch?v=LQrVQukQpa0
Citera
2017-06-06, 19:22
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Therese Tang var med i Nyhetsmorgon idag:

https://www.youtube.com/watch?v=LQrVQukQpa0
"Operativ chef". Det var ju en ideell organisation hon var med i - och lyckades få sparken från!

Vad är det för dumheter att hon menar att ingen annan fattat vilka som var misstänkta. Polisen misstänkte ju tidigt paret men det fanns inga bevis.
Citera
2017-06-06, 22:11
Medlem
Alla som kom i närheten av SL och MT fattade så klart att dom var skyldiga.
Polisen sa rent ut till mps att dessa personer är starkt misstänkta. Det är bara TT som försöker hitta ett sätt att tjäna pengar på och synas så mycket som möjligt. Det kommer nog rond trettiosju sen också ska du se. 😉
Citat:
"Operativ chef". Det var ju en ideell organisation hon var med i - och lyckades få sparken från!

Vad är det för dumheter att hon menar att ingen annan fattat vilka som var misstänkta. Polisen misstänkte ju tidigt paret men det fanns inga bevis.
Citera
2017-06-07, 08:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Therese Tang (Missing People) sitter i detta nu som gäst i Morgonpasset i P3 och berättar om när han återfanns.

Edit: "Therese Tang, som privatspanare på egen hand löste ett mord i Småland..." (Thun)
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-06-07 kl. 08:37.
Citera
2017-06-07, 13:05
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Edit: "Therese Tang, som privatspanare på egen hand löste ett mord i Småland..." (Thun)
Vill man vara lite lustig kan man med samma logik säga att morddömde Martin var den som löste det här mordet. Utan hans utpekande var kroppen var gömd så hade mordet förblivit olöst.
Senast redigerad av AdamBomb 2017-06-07 kl. 13:11.
Citera
2017-06-08, 13:01
Medlem
För er som vill lyssna på Therese Tangs intervju med P3:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4765
Citera
2017-06-09, 12:19
Medlem
Citat:
Är du efterbliven?

Jag vänder mig emot att man påstår att Therese Tang klarade upp mordet. Så säger man ju inte om andra tipsare. Therese Tang kom med information som gjorde att polisen kunde lösa mordet hade varit mer korrekt. Therese Tang är en tipsare och tipsare i brottsutredningar är inte ovanliga.

Efterbliven?

Den som inte förstår att mordet var olöst innan Therese tog sig an uppgiften att lösa mordet genom kvinnlig list och mod, är efterbliven.

Det var inte bara ett tips. Det var den informationen polisen behövde för att gräva på rätt ställe och hitta Göran. Utan en kropp, inget bevis på att Göran verkligen var mördad. Hans mördare var fria tills Therese inledde sin flört, att leva upp den mördade Görans pengar. Pengar som nu inte tillkommer dem.

Det förundrar mig, att du inte bara kan ge Therese det erkännande hon förtjänar, då hon sett till att mördarna dömts för sitt illdåd.
Citera
2017-06-09, 12:35
Medlem
Kokettes avatar
orkar inte läsa igenom hela tråden. finns det någon sammanfattande lista över på vilka grunder Sara dömdes? vill minnas att det mest var tims historier (som sedan togs tillbaka) och telefonsamtal. menar inte att jag tror att hon är oskyldig, undrar ba på vilka fler grunder
Citera
2017-06-09, 14:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
orkar inte läsa igenom hela tråden.

Du har länk till FUP i huvudinlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto