Citat:
Ursprungligen postat av
o08
För att göra detta grova brott som ändå skett måste det finnas ett MOTIV.
Varken M T eller S L har något sådant motiv.
De allra flesta mord begås med oklara eller svårförståeliga motiv. För att citera den ständige göken i gökuret här i forumet, Leif GW Persson, är
motiv ett njutningsmedel för överklassen. Jag håller med om att det här, i synnerhet om de misstänkta är skyldiga, förefaller vara ett typiskt "motivmord", men det finns ju ett bra motiv om vi bara antar att de misstänkta inte hade järnkoll på juridiken bakom dödförklaringar och jordbruksarrenden. Och om det är sant att MT har sagt till den befintlige arrendatorn
Det är ingen idé att du sår, vi ska ändå ta över, så har i vart fall MT därigenom visat att arrendejuridik inte
är hans starkaste sida.
Citat:
S L ägde bevisligen inget, dessutom kan ingen vara säker på vem skulle skulle få ärva vad.
Visst M Ts och S Ls barn ärver och på detta vis kanske M T skulle kunna få ett inflytande, men i vad?
Personligen tycker jag att familjen T blad är några riktiga skitstövlar men för den sakens skull vill jag absolut inte anklaga någon i den klanen för detta grova brott - kan absolut inte tänka mig att någon av dem begå en grov brottslig handling - tvärtom är de alltför pålästa om svensk lag, dessutom är de bondsluga.
Hm. Jag tycker mig avläsa en viss attitydförändring mellan det här inlägget och ditt förra släkthistoriska. Har möjligen medlemmar av familjen T hört av sig?