Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-21, 01:03
Medlem
Trentors avatar
Är jag omskärd?

Jag är en ung kille som alltid har haft lite förhud. Nästan hela ollonet syns hela tiden. Jag har gått och funderat på om detta är normalt eller om jag blev omskuren som ung. Det låter ju sjukt om jag inte skulle blivit berättad, men föräldrarna kanske trodde att jag skulle fatta det eller nåt...

Så, kan man födas utan förhud eller rättare sagt: Är jag omskärd?
Citera
2005-08-21, 01:04
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Jag är en ung kille som alltid har haft lite förhud. Nästan hela ollonet syns hela tiden. Jag har gått och funderat på om detta är normalt eller om jag blev omskuren som ung. Det låter ju sjukt om jag inte skulle blivit berättad, men föräldrarna kanske trodde att jag skulle fatta det eller nåt...

Så, kan man födas utan förhud eller rättare sagt: Är jag omskärd?

En del har så. Ingen fara. Dessutom så heter det "omskuren"
Citera
2005-08-22, 12:58
Medlem
Haha, jag har samma problem, vet inte ifall jag är omskuren lr inte.

Eller jag tror åtminstone att jag är omskuren till hälften lr nått, vid slakt tillstånd så syns större delen av ollonet.

Jag läste för flera år sedan i en sån där bok man har som liten, där föräldrarna klistrar in en hårlock, skriver när man fick sina första tänder, födelsedata och liknande, där stog det att jag hade haft nån infektion som liten och att dom tagit bort en bit av förhuden, minns inte exakt och jag kan inte hitta boken igen :P Vet dock inte ifall det räknas som en omskärelse, kan inte direkt fråga morsan ifall jag är omskuren lr inte heller hehe
Citera
2005-08-22, 18:04
Medlem
Trentors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesk
Haha, jag har samma problem, vet inte ifall jag är omskuren lr inte.

Eller jag tror åtminstone att jag är omskuren till hälften lr nått, vid slakt tillstånd så syns större delen av ollonet.

Jag läste för flera år sedan i en sån där bok man har som liten, där föräldrarna klistrar in en hårlock, skriver när man fick sina första tänder, födelsedata och liknande, där stog det att jag hade haft nån infektion som liten och att dom tagit bort en bit av förhuden, minns inte exakt och jag kan inte hitta boken igen :P Vet dock inte ifall det räknas som en omskärelse, kan inte direkt fråga morsan ifall jag är omskuren lr inte heller hehe

Hehe, precis. Även om jag har en rätt bra kontakt med min morsa så är det too much att fråga om detta. Fatta om jag inte har blivit omskuren...

Men jag skulle faktiskt tycka att det vore skönt om man visst. Det är lite "stump" av förhuden som är kvar, och detta känns som ett tecken på att jag blivit omskuren. Men jag har aldrig ens fått en antydan till att jag blivit det.
Citera
2005-08-22, 18:07
Medlem
Dinner at Ed´ss avatar
Men är det inte bara att ringa sjukhuset och begära ut dina journaler? Det borde stå där.
Citera
2005-08-22, 18:09
Bannlyst
Kolla på din farsas förhud, är den likadan? Men det är ju egentligen inget att bry sig om. Jag tycker nästan att det är snyggare, men jag är ju inte kvinna heller.

EDIT: Inlägget kanske verkar lite konstigt, men jag har samma "problem" och för mig var det genetiskt buret(?), min farsa hade det och både jag och mina brorsor har det...

EDIT2: Och jag är helsvensk...
Citera
2005-08-22, 18:09
Moderator
impieteers avatar
Du kanske är jude utan att någon berättat? Vad har du i veckopeng? Vad jobbar dina föräldrar med? Har ni ett efternamn som slutar med -itz?
Citera
2005-08-22, 18:21
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har alltid varit nöjd över att ha en kort förhud. Det är bra mycket snyggare så än de stackare som begåvats med en extralång sak som verkligen hänger och dinglar.
Citera
2005-09-08, 22:51
Medlem
*Bump*
Så Above_R - hur fan går det? Hur känns det? Är du nöjd? Suger det?
Citera
2005-09-09, 15:43
Medlem
Vad kallas den läkare som är expert på mannens könsorgan? Det är väl inte urolog, har fått för mig att det finns nåt annat...
Citera
2005-09-11, 01:19
Medlem
gsfans avatar
Jag är också omskuren.När jag var 12-13 år blev jag det för för trång förhud.
Blev sövd har jag för mig.
Citera
2005-09-11, 19:53
Medlem
Above_R har övergett oss...
Han har med nyladdat vapen begett sig ut på jakt och har inte tid att spilla på de stackare som sitter kvar i skyttegropen med rostiga bajonetter och slut på kulor.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in