Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Själva smärtan försvann i stort sett dagen efter, jag hade inte något större problem med
den.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylvein
Där fanns ju aldrig någon smärta som man kände av hela tiden, som jag trodde det skulle vara. Utan det är mest att ollonet var så jävla känsligt i början, att bara nudda det gjorde ont. Men är man försiktig så finns där knappt någon smärta.

Ja nu har det gått 2 nätter sedan operation. Smärtan försvann efter natten. Jag har dock ingen känsel knappt alls i ollonet nu, även om jag "knäpper" på den. Aja, det ser Bra ut just nu och svider bara lite. Bara att vänta vänta
Citera
2015-03-21, 17:54
Bannlyst
9 Dagar sedan operationen. Får ej ont längre av nattstånd när jag vaknar, kan hända att stygnen ibland kan svida som bara den att jag knappt kan gå men. Min ''badring'' svullnad försvann efter 3 dagar. Dvs all svullnad runt min kuk försvann 3 dagar efter operationen så jag tror det har läkt fint fint.

Jag tog av bandaget & kompressor jag fick av urologen efter andra dagen. Jag tror att det är anledningen till att det har läkt fint, dvs att jag har låtit kuken & såren ''andas'' in frisk luft.

Ni som vill se en bild på hur den ser ut efter 9 dagar så skickar jag gärna!
Citera
2015-03-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jag tog av bandaget & kompressor jag fick av urologen efter andra dagen.

Fick du bandage och kompressor? Jag fick ingenting runt min stackare..
Citera
2015-03-22, 21:39
Ju mer jag grunnat på det, desto mer har jag känt att det inte är någon bra trade-off att låta det som läkt bra vara kvar och bara korrigera resten. Jag har ju en relativt lös (och rejält låg) omskärelse (jag som lovades en mediumhög tight omskärelse), så det är gott om hud att ta av.

Läkaren resonerade "det är bättre att ta för lite än för mycket". Sant, men så verkar svenska läkare vara lite rädda för att göra tighta omskärelser. Jag tycker väl att det är bättre att ta tillräckligt än att behöva göra om operationen ännu en gång.

Så, jag har skrivit till dem och bett om en ny tid hos läkaren före ingreppet. Jag ser helst att han tar ca 30% till av huden på skaftet och matchar den inre förhuden med det kortaste stället (som är kort). Misstänker att han inte lär vara så pigg på det, så jag tänker se till att ha bra bilder med mig för att visa hur det ser ut och hur jag vill att han ska göra. Får se hur det går...

(Jag börjar bli sjukt trött på att det här inte blivit åtgärdat än... Varför ska de försöka övertala mig till att inte få det gjort som jag vill, liksom... Det görs ju utomlands med gott resultat hela tiden...)
Senast redigerad av steehle 2015-03-22 kl. 22:09. Anledning: Slarvfel
Citera
2015-03-23, 17:37
Sådär ja, telefontid 28/4. Drygt att behöva vänta mer än en månad, men hellre det... Så får vi hoppas på att det är som sköterskan sa, att han inte behöver undersöka igen...
Citera
2015-03-23, 22:49
Medlem
Ok, har en fråga till er andra som har gjort operation. Jag gjorde ju en helomskärelse, sedan lindade kirurgen runt något som han kallade en "honungsplatta". Denna honungsplatta bad han mig sedan ta bort i duschen en vecka efter operation. MEN, runt denna platta har det ju liksom letat sig ut blod och lagt sig som ett tjockt och hårt lager. Under detta lager är alltså öppet sår(antar jag).
Får för mig att blodet kommer skala bakterier och kanske infektion.

Till FRÅGAN; borde jag försöka få bort detta torkade blod även fast det förmodligen innebär att jag kommer börja blöda en hel del?

Vill tillägga att jag gjorde operationen i torsdags eftermiddag och i skrivande stund är det måndag 22.50
Citera
2015-03-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyoN
Ok, har en fråga till er andra som har gjort operation. Jag gjorde ju en helomskärelse, sedan lindade kirurgen runt något som han kallade en "honungsplatta". Denna honungsplatta bad han mig sedan ta bort i duschen en vecka efter operation. MEN, runt denna platta har det ju liksom letat sig ut blod och lagt sig som ett tjockt och hårt lager. Under detta lager är alltså öppet sår(antar jag).
Får för mig att blodet kommer skala bakterier och kanske infektion.

Till FRÅGAN; borde jag försöka få bort detta torkade blod även fast det förmodligen innebär att jag kommer börja blöda en hel del?

Vill tillägga att jag gjorde operationen i torsdags eftermiddag och i skrivande stund är det måndag 22.50
Har gjort hel omskärelse och aldrig hört talas om "honungsplatta". Duscha försiktigt med ljummet
vatten och lägg ny kompress (mansblöja). Sedan byt varje dag. Om möjligt lufta snoppen i friska
luften då och då.
Citera
2015-03-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Har gjort hel omskärelse och aldrig hört talas om "honungsplatta". Duscha försiktigt med ljummet
vatten och lägg ny kompress (mansblöja). Sedan byt varje dag. Om möjligt lufta snoppen i friska
luften då och då.

Fattar ingenting, trodde alla hel omskärelser gjordes på lika sätt..? Jag fick iallafall en tejpbit i princip runt ollonet och såret.
Citera
2015-03-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyoN
Fattar ingenting, trodde alla hel omskärelser gjordes på lika sätt..? Jag fick iallafall en tejpbit i princip runt ollonet och såret.

Hur man gör operationen är väl ganska likt, men hur man sen blir omplåstrad med bandage och sådant kan nog vara väldigt olikt från ställe till ställe, själv fick jag en kompress lindat runt men en susp liknande skum kopp, sen nätbyxor för att hålla den på plats
Citera
2015-03-25, 01:00
Någon som vet hur pass motsträviga kirurgerna är till att använda icke resorberbara suturer? Vill verkligen inte ha den där resorberbara skiten den här gången...
Citera
2015-03-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Hur man gör operationen är väl ganska likt, men hur man sen blir omplåstrad med bandage och sådant kan nog vara väldigt olikt från ställe till ställe, själv fick jag en kompress lindat runt men en susp liknande skum kopp, sen nätbyxor för att hålla den på plats

Haha fan så sjukt. Som sagt, en tejpbit och ett litet förband som jag slängde när jag kom hem, det var allt jag fick. Enda som dom sa till mig var "prova inte ha sex inom 3 veckor"
Citera
2015-03-25, 03:38
Bannlyst
Nu behöver jag lite hjälp här. Gjorde omskärelse, inne hel men precis så mycket som jag behövde. Vid slakt tillstånd så kan jag dra bak förhuden hela vägen , annars så är ca 50% av ollonet täckt av förhuden.

Vid stånd så kan jag ej dra bak hela förhuden kanske till 95% det är just det där bakom ollonet, dvs nacken vet ej hur j ag ska förklara d et bättre, hursomhelst kan ej dra bak den, inte riktigt vågat försöka då jag har fortfarande stygnen kvar. Ifall jag drar bak den så känns det lite som att huden kommer brista o feg som jag är så vågar jag ej göra det. Vad s ka jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in