Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phat.T
Alltid skönt att få höra från nån inom sjukvården att allt står rätt till.

Jag har förmånen att jag sitter ner till stora delar på mitt jobb.

Men jag slutade med kompress/mansbinda efter 4 dagar.

Mitt lilla knep var att använda den bedövningsgel jag fick på sjukhuset för att bedöva ollonet i början så det fick vänja sig med ligga emot kalsongerna.

Jag har haft ganska tur med ofrivilliga stånd. Verkar som kroppen förstår att det gör ont ;D

Blir nog mycket sitta för mig med veckan ut, chefen har nog förståelse mitt jobb är ungefär 50% sitta 50% slita med kroppen så kan nog kompensera lite där.

Bra tips där ska nog köra den krämen också då faktiskt första dagarna kan vara skönt och slippa gå runt som om man fått ett slagskott i juvelerna första dagen tillbaka på jobbet

Tur de, inte alls kul att bli väckt av den känslan man får haha!

Blöder du något fortfarabde? Kommer lite för mig ibland speciellt om de varit torkat blod som öppnat sig lite. :/
Senast redigerad av Element191 2016-01-19 kl. 16:26.
Citera
2016-01-19, 17:45
Medlem
Phat.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Element191
Blir nog mycket sitta för mig med veckan ut, chefen har nog förståelse mitt jobb är ungefär 50% sitta 50% slita med kroppen så kan nog kompensera lite där.

Bra tips där ska nog köra den krämen också då faktiskt första dagarna kan vara skönt och slippa gå runt som om man fått ett slagskott i juvelerna första dagen tillbaka på jobbet

Tur de, inte alls kul att bli väckt av den känslan man får haha!

Blöder du något fortfarabde? Kommer lite för mig ibland speciellt om de varit torkat blod som öppnat sig lite. :/

Jag har haft extrem tur när det kommer till blödning. Knappt förlorat en droppe blod sen operation. Misstänker att läkaren lyckades bränna alla blodkärl väldigt bra.

Däremot fick jag precis ett litet bakslag.

Verkar som ett stygn har lossnat på undersidan och det började blöda. Får hoppas att det drar ihop sig över natten.. Man vill ju få nån glida som ska jävlas och dra ut på läketiden ännu längre..
Citera
2016-01-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phat.T
Jag har haft extrem tur när det kommer till blödning. Knappt förlorat en droppe blod sen operation. Misstänker att läkaren lyckades bränna alla blodkärl väldigt bra.

Däremot fick jag precis ett litet bakslag.

Verkar som ett stygn har lossnat på undersidan och det började blöda. Får hoppas att det drar ihop sig över natten.. Man vill ju få nån glida som ska jävlas och dra ut på läketiden ännu längre..

Inte blödit så mycket heller faktiskt, dag 1 och lite nu idag bara men de är rätt irriterande!

Aj fan! Surt. Ganska säkert på att nått av mina kommer släppa innan 14 dagar också skulle inte förvåna mig.

Vi har tur att de inte är sommar just nu iaf, hade vart så mycket värre haha.
Citera
2016-01-20, 00:00
Medlem
Desertwalkers avatar
Gjorde också ingreppet förra veckan. Har gått otroligt bra, inga problem med blödningar eller liknande. Blev någon typ av halvomskärelse. Har inte ens behövt att ha krigaren inlindad mer än första dagen.

Så ni som sitter där och tvekar, gå och få det gjort. Det jag ångrar mest är att jag drog ut på det så himla länge.
Citera
2016-01-20, 08:08
Medlem
Skulle bege mig ut på en shopping runda och klädde på mig för första gången sen ingreppet med kalsonger osv.

Fyfan säger jag de går inte ens att gå normalt har även använt krämen man fick men den verkade inte bedöva så mycket man skulle velat.

Måste ta mig till Apoteket samt handla mat idag.. Herregud 😱
Citera
2016-01-20, 09:28
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Element191
Skulle bege mig ut på en shopping runda och klädde på mig för första gången sen ingreppet med kalsonger osv.

Fyfan säger jag de går inte ens att gå normalt har även använt krämen man fick men den verkade inte bedöva så mycket man skulle velat.

Måste ta mig till Apoteket samt handla mat idag.. Herregud 😱
Du kanske har gjort det redan men kör med kompress runt aggregatet då du ska ut. Skyddar ju lite extra iallafall.
Citera
2016-01-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Du kanske har gjort det redan men kör med kompress runt aggregatet då du ska ut. Skyddar ju lite extra iallafall.

Tog träningsbyxor, lite lösare kalsonger som jag hittade samt la in en kompress och de gick faktiskt bättre än jag trodde!

Sjukt irriterande dock fortsätter blöda lite grann från ett stygn lite då och då. Får bli lugnt nu i 4 dagar och hoppas allt läker på.
Citera
2016-01-20, 10:59
Medlem
Nu har det gått några dagar över 4 månader sedan min omskärelse (full, läs mina tidigare inlägg i denna tråden)
Resultatet är enastående. Jag älskar mitt könsorgan mer än någonsin! Allt det jobbiga under läketiden var värt det x1000.

-Skönare sex.
-Ingen smegma (flens) som jag hade jätteproblem med innan.
-Allt är bättre helt enkelt. Kommer inte på några nackdelar med operationen. Ollonet är lite känsligt i början men anpassar sig snabbt!

Jag har även tyckt det varit skitkul och driva med tjejer på krogen att jag är jude. Det har gått hem hos många och de har inte blivit besvikna. Judekortet har visats sig vara underskattat.

Första veckorna är inte roliga, men jösses vad bra slutresultatet blir!
Citera
2016-01-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrseabeach
Nu har det gått några dagar över 4 månader sedan min omskärelse (full, läs mina tidigare inlägg i denna tråden)
Resultatet är enastående. Jag älskar mitt könsorgan mer än någonsin! Allt det jobbiga under läketiden var värt det x1000.

-Skönare sex.
-Ingen smegma (flens) som jag hade jätteproblem med innan.
-Allt är bättre helt enkelt. Kommer inte på några nackdelar med operationen. Ollonet är lite känsligt i början men anpassar sig snabbt!

Jag har även tyckt det varit skitkul och driva med tjejer på krogen att jag är jude. Det har gått hem hos många och de har inte blivit besvikna. Judekortet har visats sig vara underskattat.

Första veckorna är inte roliga, men jösses vad bra slutresultatet blir!

Får hålla tummarna att man blir lika glad som dig, just nu är man skeptiskt men de har bara gått 5 dagar än så länge haha.

Ser mest fram emot skillnaden på sex, hoppas man blir mer uthållig också. Om tiden bara kunde gå lite snabbare
Citera
2016-01-21, 17:55
Medlem
1 vecka imorgon.

Stånden gör inte alls lika ont längre på nätterna utan känns bara lite grann.

Svullnaden på undersidan samt alla blåmärken är typ borta nu.

Badringen är kvar och har inte blivit något mindre ännu vad jag märkt.

Blöder då och då från ett ställe där de är torkat blod från innan.

Där strängen satt/sitter är de typ en skorpa/torkat blod eller vad de nu är vettefan. Ärligt vet ej om dom tog bort den eller ej och glömde fråga haha..

Är de normalt att ha typ torkat blod lite här vart/sårskorpa? Påverkar de stygnen något? Vill inte slita bort något själv nu där de är torkat blod för då kommer säkert nå stygn med, lite orolig bara om de har någon inverkan. Varmt vatten löser inte upp de iaf.

Har ej ont något mera iaf så bara att vänta och se hur de läker nu antar jag. Ber till gud att de läker som de ska.
Senast redigerad av Element191 2016-01-21 kl. 18:02.
Citera
2016-01-25, 16:47
Medlem
Var till hälsocentralen idag äntligen, obekvämt men.. nu är den delen klar iallafall.

Enbart problem vid stånd, går bra vid slak, var rädd att han skulle föreslå salva men jag sa att det fick mig att må dåligt psykiskt och att sex gör ont och han förstod och sa att vi borde skippa salva och försöka få omskärelse istället vilket är det jag vill.

Han skickade en remiss till urolog, nu är det väl bara att vänta och hoppas att väntetiden inte är extrem..
Citera
2016-01-25, 16:56
Medlem
Har suttit och läst i denna tråden någon månad och har äntligen tagit steget och gått till VC sådär 5 år försent. Läkaren sa att krämer och grejer inte är någon idé att testa så blev remiss direkt till kirurgen vilket ändå kändes skönt.

Min undran är lite vilka tider folk har fått vänta. Från första dagen på VC eller liknande till möte med kirurgen. Kan man ringa och skynda på detta något? Känns otroligt segt att vänta när man väl dragit igång det.

Efter första mötet med kirurgen, hur lång väntetid har folk haft till den faktiska operationen?

Jag vill lite få ett hum om det nu är 6 månader kvar tills man kan ha sex normalt eller vad man har att förvänta sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in