Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 12:24
Medlem
ska samla lite tips här för kommande flintskallar.

dag 3 post op. är satans nöjd just nu iaf. kanonfint utfört och det ser mer estetiskt tilltalande ut. svullen som fasen är man ju, och man ser riktigt blåslagen ut.

ingen direkt smärta, på natten vaknar jag drygt 4 gånger pga erektionen. men kan inte påstå att det gör ont, det stramar mest och känns obehagligt.

fick inga direktiv med mig förutom att om det börjar blöda kraftigt så skulle jag lägga tryckförband och åka in på akuten. slutade dock blöda helt dag 2. idag kommer det endast lite ljus sårvätska från undersidan av ballen.

försöker även lägga den i högläge i brallan, funkar bra det med.

detta var min tredje operation av förhuden sedan jag var 13 år. först krämen, vilket hjälpte ett par veckor. sedan halv omskärelse på det. vid 17 års ålder gjordes en förlängning av strängen (jag ville göra en hel omskärelse redan då, men det
ville inte kirurgen). det funkade skapligt något år, men fick kraftiga bristningar vid samlag och tillslut var förhuden lila och så tunn att den sprack när jag skulle pinka. så nu tog vi rubbet, och det känns som en riktigt befrielse. så jag rekomenderar alla att göra en hel omskärlese. läkningen är betydligt lindrigare än vid en halv också.

är som sagt på dag 3 nu och det känns kanon. ska duscha senare i eftermiddag, men det ska nog inte vara några problem eftersom jag tvättat med koksalt utan smärta ett par gånger.

något som dock förvånade mig var hur vanligt det är med dessa operationer. satt en helt gäng i väntrummet på dagskirurgin och alla skulle göra samma operation enligt sköterskan jag pratade med.

mitt bästa råd till alla som har problemär, ta tag i det så fort som möjligt! väntetiden är lång, och det är ju även ett bra tag innan man får sätta på frugan efter.

ha de gött!
Citera
2016-09-24, 15:29
Medlem
Fladdermasks avatar
Ett tips, gör det inte på sommaren, skitdrygt att sitta inne när det är 30grader varmt...

Så om ni har problem, sök nu så lät ni får tid till vintern tidig vår!
Citera
2016-09-25, 18:18
Medlem
Dag 20

Det ser bra ut, den svullnad som är kvar känns som en förhårdnad under huden på ovansidan av krigaren men inget som syns eller så och den minskar för varje dag. Har 6st stygn kvar vilket känns som lite mindre än hälften av vad som var i början.

Kör helt utan bandage, smörjer vasselin typ varannan dag och ibland bedövande salva men har inte varit torrt nu på länge. Där stygnen är borta ser det ut att läka bra. Tog faktiskt bort några stygn själv nu igår, de var påväg att försvinna vilket som och satt under en liten sårskorpa men huden är helt läkt under.

Shit vad skönt att det läker på bra nu, så himla skönt att ha det gjort. Om du har problem med trång förhud, gör operationen, gör inte som jag och vänta tills du är 20. Så många gånger den hindrat en från diverse situationer. Den ser även större ut nu, känts som att den inte fått plats innan riktigt.
Citera
2016-09-26, 20:43
Medlem
då har det snart gått en vecka. läker ingen sårvätska längre. räknade totalt till 30 stygn runt penis, och det är väl dom som är värst nu. dem blir vassa och hårda så dem skaver. löste det genom att smörja vasselin, samt
tejpa på en kompress runt. känner knappt av dem då.

inatt var det jobbigt, den sexuella frustrationen gör att jag vaknar stenhård varje timme, löser det genom att gå en sväng i lägenheten, samt smörja på med bedövningssalvan ett par gånger under natten. känner mig halvhård även på dagen ibland, och nu när min sambo kommit hem efter några dagar frånvaro blir det knappast lättare av att hon knatar runt topless här
hemma

förstår dock inte hur folk kan jobba efter ett par dagar, minst en vecka vill jag säga. har man ett stillasittande jobb kanske 4-5 dagar. jobbar som hantverkare och vill knappast böja mig ner och springa i trappor hela dagarna som det är nu. väntar tills på måndag iaf. då har det gått 10 dagar.

ser många inlägg om att man ej behöver operera. men tro mig! jag provade allt och har dessutom opererat mig tidigare för trång förhud. salvan man får, samt töjningtekniken är bara temporära! det funkar ett tag, men det kommer bli trångt igen. det är lika bra att ta bort huden så fort som möjligt, så behöver man aldrig mer missa en chans eller bekymmra sig igen!! och ska du väl operera, ta bort rubbet, fräschare, aldrig mer problem och det ser mer estetiskt tilltalande ut!
Citera
2016-09-26, 21:21
Medlem
Jag tog en dag ledigt bara och det kändes i några dagar men det var lugnt.. Jobbar på resturang så jag springer omkring i 8 timmar i streck i princip Lyckligtvis så är min chef från mellanöstern där omskärelse är standard så han ba fråga helt plötsligt "du går ju som en kratta, var det snoppen du operera eller", man ba mm..

Så som du beskriver det om att stygnen var hårda och vassa var det exakt för mig också, det fortsatte så tills 2 veckor, nu har det gått exakt 3 veckor och idag tog jag borta sista stygnet lite försiktigt. Alla stygn satt på tills denna helg och sen helt plötsligt började dom ba försvinna (med lite hjälp). :O

Det kommer bli bättre för dig om en vecka eller två!
Citera
2016-09-28, 20:51
Medlem
imorgon är det en vecka sedan op. har inte ont mer än i stygnen. satan när
man ska byta kompress och ett stygn har fastnat!!!!

all svullnad är i stort sett borta, lite kvar alldeles bakom ollonet nu. dock en sak som oroar mig är att 2 stygn har lossnat idag, och resten verkar vara på väg också. bör det inte sitta minst 2v iaf? har inte blött något sedan dag 2. ingen sårvätska eller liknande, men man törs ju inte dra och prova hållfastheten om man säger så.. någon som också tappade stygn "tidigt"?
Citera
2016-09-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasskiil

all svullnad är i stort sett borta, lite kvar alldeles bakom ollonet nu. dock en sak som oroar mig är att 2 stygn har lossnat idag, och resten verkar vara på väg också. bör det inte sitta minst 2v iaf? har inte blött något sedan dag 2. ingen sårvätska eller liknande, men man törs ju inte dra och prova hållfastheten om man säger så.. någon som också tappade stygn "tidigt"?

Ett försvann på mig inom första veckan, så att den hudflik i princip hängde nästan precis nedanför strängen. Nu är det dock 3-4 veckor post-op och det har läkt ihop fint på alla ställen, så det är ingen fara tror jag.
Citera
2016-09-28, 23:36
Medlem
Citat:

Stygnen ska släppa utav sig själva efter mellan 7-10 dagar. Att två lossnar dag 6 är helt normalt (jobbar inom vården). Är själv inne på dag 3 efter full omskärelse samt förlängning av frenulum.
Citera
2016-09-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Ett försvann på mig inom första veckan, så att den hudflik i princip hängde nästan precis nedanför strängen. Nu är det dock 3-4 veckor post-op och det har läkt ihop fint på alla ställen, så det är ingen fara tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Nerd81
Stygnen ska släppa utav sig själva efter mellan 7-10 dagar. Att två lossnar dag 6 är helt normalt (jobbar inom vården). Är själv inne på dag 3 efter full omskärelse samt förlängning av frenulum.

skönt! då är allt i sin ordning precis där det släppt på mig också. rätt skönt dock, då det stygnet skavt som fan.

det verkar läka rätt bra för mig, tror ni man törs ge sig in i lårviken redan efter tredje veckan? har för mig att läkaren sa 3-4v. men kan ha varit längre också då man hört olika från alla.
Citera
2016-09-29, 00:15
Medlem
Servigins avatar
Hur vet man om den är för trång och värd att göra ingrepp på? Jag kan absolut inte dra bak förhuden vid stånd, har man riktigt praktstånd sträcker det och ibland ömmar det också i strängen. Vid penetrering måste jag ta det lugnt första minuten eller så, sen går det bra.
Citera
2016-09-29, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Hur vet man om den är för trång och värd att göra ingrepp på? Jag kan absolut inte dra bak förhuden vid stånd, har man riktigt praktstånd sträcker det och ibland ömmar det också i strängen. Vid penetrering måste jag ta det lugnt första minuten eller så, sen går det bra.

Är väl en personlig preferens, doktorn kollade bara i slakt tillstånd men jag sade att jag som sagt hade smärta vid sex. Jag hade exakt likadan "tajt"-bakgrund som du.

Citat:
skönt! då är allt i sin ordning precis där det släppt på mig också. rätt skönt dock, då det stygnet skavt som fan.

det verkar läka rätt bra för mig, tror ni man törs ge sig in i lårviken redan efter tredje veckan? har för mig att läkaren sa 3-4v. men kan ha varit längre också då man hört olika från alla.

Jag "gav mig in i lårviken" med handen för några dagar sedan, borde nog ha väntat lite men kändes som att det var mycket tryck efter 3 veckor. Det gick bra, dock då jag hjälpte några stygn att släppa men dom var redan halvt av så det var lugnt. Råder dig att vänta tills stygnen är borta helt, även fast det gick bra för mig.
Citera
2016-09-29, 10:04
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Är väl en personlig preferens, doktorn kollade bara i slakt tillstånd men jag sade att jag som sagt hade smärta vid sex. Jag hade exakt likadan "tajt"-bakgrund som du

Hur går man tillväga rent praktiskt då, ringer man och bokar tid med en läkare för konsultation? Detta känns dom något jag borde ta tag i nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in